BACK TO
TOP
Τεχνικές Branding

Αυξημένες κατά 3% οι εξαγωγές φέτας στην Ιαπωνία

Αυξήθηκε σε ποσοστό 3% η αξία των εξαγωγών της ελληνικής φέτας στην Ιαπωνία το 2014, .

Περισσότεροι έλεγχοι για το λευκό τυρί – «φέτα»

1
0

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αυξημένη κατά 3% έναντι του 2013 όπου η αξία ανήλθε σε 165.172 ευρώ ήταν η αξία των εξαγωγών φέτας από την Ελλάδα στην Ιαπωνία. Συνεπώς συνεχίσθηκε η ανοδική πορεία, καθώς το 2013 η αξία εξαγωγών Φέτας είχε ανέλθει σε 153.740 ευρώ.

Βάσει, μάλιστα, των στοιχείων της Ιαπωνικής Στατιστικής Υπηρεσίας οι ελληνικές εξαγωγές αυτής της κατηγορίας (040690) ήταν χαμηλότερες και το ύψος τους ανήλθε σε 123.106 ευρώ το 2014.

Το μερίδιο αγοράς, τώρα, των ελληνικών εξαγωγών επί του συνόλου των ιαπωνικών εξαγωγών αυτής της κατηγορίας ήταν μόλις 0,04%, ενώ την πρώτη θέση κατείχαν οι ΗΠΑ με εξαγωγές αξίας 102,3 εκ. και μερίδιο 29,6%. Ακολουθούσαν η Νέα Ζηλανδία (82,7 εκατ. ευρώ, 24%) και η Αυστραλία (41,7 εκατ. ευρώ, 12,1%).

Αναλυτικότερα οι εξαγωγές ανά προϊόν στην Ιαπωνία εξελίχθησαν ως εξής:

Γαλακτοκομικά προϊόντα (φέτα και γιαούρτι)

Οι εξαγωγές φέτας κινούνται σταθερά ανοδικά με αξία 170.000 ευρώ και μεταβολή κατά 3% από το 2013. Δεδομένου ότι εντάσσεται δασμολογικά στην ίδια κατηγορία με πολλούς άλλους τύπους τυριών, δεν είναι δυνατόν να γίνει σύγκριση του ανταγωνισμού.

Η αγορά γιαουρτιού έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης αλλά οι υψηλοί δασμοί καθιστούν σχεδόν απαγορευτική την εξαγωγή ελληνικού γιαουρτιού. Στην αγορά υπάρχει μόνον γιαούρτι της εταιρείας ΦΑΓΕ. Οι εξαγωγές το 2014 ανήλθαν σε αξία 57.147 ευρώ με αεροπορική μεταφορά του προϊόντος.

Βαμβάκι

Το βαμβάκι βρίσκεται στην 1η θέση των ελληνικών εξαγωγών με αξία 12,9 εκατ. ευρώ το 2014 και αύξηση 45% από το 2013. Το μερίδιο αγοράς μας είναι 13,9% και βρισκόμαστε στην τρίτη θέση. Την πρώτη θέση έχουν οι ΗΠΑ με 42,1% και ακολουθεί η Αυστραλία με 20,6%.

Κονσέρβες φρούτων

Οι εξαγωγές κονσερβών ροδάκινου υπέστησαν πτώση (κατά 47,5%) το 2014, με αξία που ανήλθε σε 1,9 εκατ. ευρώ. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στις λοιπές κατηγορίες κονσερβών. Ο ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από την Κίνα και δευτερευόντως από την Νότια Αφρική και την Ταϋλάνδη.

Ελιές και μεταποιημένη ντομάτα

Οι εξαγωγές ελιών υποχώρησαν κατά 12,7%, με αξία 177,6 χιλ. ευρώ, ενώ σημαντικές είναι οι εξαγωγές μεταποιημένης ντομάτας (ντοματοπελτές) ύψους περίπου 300.000 ευρώ. Η Ελλάδα έχει μικρό μερίδιο αγοράς με 2,5% και 1,2% αντιστοίχως. Ηγετική θέση και στις δύο κατηγορίες έχουν η Ισπανία και η Ιταλία με μερίδια αγοράς 52,5% και 62,6% αντιστοίχως. Ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Γαλλία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία.

Ελαιόλαδο

Οι ελληνικές εξαγωγές κινούνται ανοδικά τα τελευταία χρόνια ακολουθώντας την γενικότερη άνοδο της ιαπωνικής αγοράς. Η Ελλάδα διατηρείται στην 4η θέση των χωρών - προμηθευτών της ιαπωνικής αγοράς.

Στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται σταθερά η Ιταλία και η Ισπανία με μερίδια 51,7% και 38,9% αντιστοίχως. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Τουρκία με μερίδιο αγοράς 4,9%.

Το ύψος των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου κατά το 2014, ανήλθε σε 3,44 εκατ. ευρώ έναντι 2,80 εκατ. το 2013. Οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν το 2014 για πρώτη φορά την τελευταία τριετία με ποσοστό 22,5%. Δεδομένου ότι σε αντίθεση με τις κύριες ανταγωνίστριες (Ιταλία, Ισπανία κ.α.), η χώρα μας δεν υλοποιεί στην Ιαπωνία κανένα πρόγραμμα προώθησης ελαιολάδου, ενώ η κυριότερη δράση μας είναι η συμμετοχή μικρού αριθμού εταιρειών στην διεθνή έκθεση τροφίμων Foodex που διοργανώνεται στο Τόκυο, η επιτάχυνση του ποσοστού μεταβολής των εξαγωγών μας είναι επιτυχία. Παράλληλα, για τον μέσο καταναλωτή στην Ιαπωνία η Ελλάδα δεν είναι ταυτισμένη με την παραγωγή ελαιολάδου.

Νωπά φρούτα και λαχανικά

Δεν επιτρέπεται η εισαγωγή στην Ιαπωνία από την Ελλάδα. Για να επιτραπεί απαιτούνται τα εξής:

α) η εκδήλωση ενδιαφέροντος εξαγωγής συγκεκριμένου προϊόντος από ελληνική εταιρεία

β) η σύναψη διακρατικού πρωτοκόλλου μεταξύ των αρμοδίων υπουργείων Γεωργίας μετά από την αποστολή ερωτηματολογίου από την ιαπωνική πλευρά και την συμπλήρωσή του από την ελληνική

γ) η επιθεώρηση των εγκαταστάσεων της ελληνικής εταιρείας και η χορήγηση έγκρισης από την ιαπωνική πλευρά

Για κάθε προϊόν απαιτείται η επανάληψη της διαδικασίας.

Έως σήμερα δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ελληνικής πλευράς.

Προϊόντα κρέατος

Δεν επιτρέπεται η εισαγωγή στην Ιαπωνία από την Ελλάδα. Για να επιτραπεί ισχύει παρομοίως η διαδικασία που περιγράφεται ανωτέρω για τα νωπά φρούτα και λαχανικά. Η διαδικασία πρέπει να επαναληφθεί αναλόγως της προέλευσης του κρέατος (βοδινό, χοιρινό, κλπ.)

Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την έγκριση εισαγωγής προϊόντων χοιρινού κρέατος, μετά από εκδήλωση ενδιαφέροντος της εταιρείας Creta Farms. Την διαδικασία κωλυσιεργεί το αρμόδιο ελληνικό Υπουργείο, καθώς δεν επιστρέφει συμπληρωμένο το ερωτηματολόγιο που υπέβαλε η ιαπωνική πλευρά ήδη από τα τέλη 2014.

Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, επίσης, από μικρή ελληνική εταιρεία για προϊόντα κρέατος αγριόχοιρου, αλλά η ιαπωνική πλευρά συνιστά να ολοκληρωθεί η εν εξελίξει διαδικασία για να ξεκινήσει η επόμενη.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία