Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Δυσφήμηση στο ελληνικό γιαούρτι βλέπει ο ΣΕΒΓΑΠ σε καμπάνιες της Αμερικής

«Άστε τους Έλληνες να έχουν τους φιλοσόφους τους, αφήστε το γιαούρτι σε μας». Με αυτό το σλόγκαν προσεγγίζει η αμερικανική εταιρεία Trimona Foods τους καταναλωτές της νότιας Κορέας, προκαλώντας τη λογική έκρηξη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανίων Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ), ο οποίος καλεί την Πολιτεία να αντιδράσει άμεσα.

«Εθνική προσβολή» αποτελούν οι καμπάνιες διαφήμισης γιαουρτιού που κατά καιρούς κάνουν εταιρείες του εξωτερικού όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανίων Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ). Με αθέμιτα μέσα, ο ανταγωνισμός προσπαθεί να υποβαθμίσει τη φήμη του ελληνικού προϊόντος, κλέβοντας ουσιαστικά μερίδιο της αγοράς.

Τελευταίο παράδειγμα τέτοιων πρακτικών αποτελεί η καμπάνια της Trimona Foods με έδρα τη Νέα Υόρκη που έστειλε προϊόν στην αγορά της Ν. Κορέας. Η αναγραφή που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα γιαούρτια της είναι απολύτως προσβλητική, χρησιμοποιώντας στην επισήμανσή τους με εμφατικό τρόπο τη φράση «ΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΣΕ ΕΜΑΣ»!

«Αυτό το θέμα δεν είναι απλώς ένα αντικείμενο δια-εταιρικής διένεξης όπου μια εταιρεία θα προσφύγει κατά μιας άλλης εταιρείας για να αποδείξει ότι οι ενέργειες της μιας θίγουν με παράνομο τρόπο τα συμφέροντα της άλλης, αλλά είναι ένα εθνικό θέμα που θίγει κατάφορα τα δικαιώματα και τις αξίες του εθνικού μας προϊόντος, παραπληροφορώντας τους καταναλωτές όλων των ξένων αγορών στον μέγιστο βαθμό. Η έκταση αυτής της παρανομίας και της εθνικής συκοφαντίας καθώς και η σημαντικότητά της, εξ ορισμού ανάγει το πρόβλημα σε εθνικό επίπεδο στο οποίο η Ελληνική Πολιτεία οφείλει άμεσα να αντιδράσει. Γι’ αυτό τον λόγο o ΣΕΒΓΑΠ ζήτησε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων Υπουργείων (Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και του Εξωτερικών) σε κάθε επίπεδο (διοικητικό, διπλωματικό κτλ.)», εξηγεί στην ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος, ενώ υπογραμμίζει πως «Η υπομονή και η ανοχή έχει τα όρια της, τα οποία έχουν στην προκειμένη περίπτωση ξεπεραστεί κατά πολύ!»

Η σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒΓΑΠ έχει ως εξής:

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανίων Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) εκπροσωπεί έναν από τους πλέον δυναμικούς και σημαντικούς κλάδους των επιχειρήσεων τροφίμων στην Ελλάδα με ένα πολύ μεγάλο εξαγωγικό δυναμικό αλλά και ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Σε αυτή την πολύ θετική εικόνα έχουν συμβάλει σημαντικά τα δυο εθνικά μας προϊόντα, το Ελληνικό Γιαούρτι & η Φέτα. Επειδή η αξία τους είναι πραγματικά μοναδική και η φήμη τους ασύγκριτη, πολύ συχνά στις αγορές του εξωτερικού έχουμε φαινόμενα αθέμιτου μιμητισμού, με παραπλανητικές επικοινωνίες, που προσπαθούν όχι μόνο να καρπωθούν χαρακτηριστικά από την μοναδική τους ταυτότητα αλλά και αυτή την ίδια την ταυτότητά τους, εμφανιζόμενα ως αφεντικά! Συχνά αυτός ο παράνομος μιμητισμός και η παραπλανητική επικοινωνία είναι πολύ ακραία και ενάντια σε πολύ βασικές αρχές και κανόνες, όχι μόνο της κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά οποιασδήποτε άλλης χώρας. 

Υπάρχουν αναρίθμητα παραδείγματα καπήλευσης της ταυτότητας εθνικών μας προϊόντων αλλά πρόσφατα υπέπεσε στην αντίληψή μας ένα προϊόν που έχει κατά πολύ ξεπεράσει το επίπεδο της δυσφήμισης και έχει αγγίξει αυτό της εθνικής προσβολής.

Πρόκειται για ένα γιαούρτι που παράγεται από την εταιρεία Trimona Foods με έδρα τη Νέα Υόρκη που συναντήσαμε στην αγορά της Ν. Κορέας. Η αναγραφή που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα γιαούρτια της είναι απολύτως προσβλητική, χρησιμοποιώντας στην επισήμανσή τους με εμφατικό τρόπο τη φράση «ΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΣΕ ΕΜΑΣ»!

Το γεγονός αυτό μας έχει εξοργίσει όχι μόνον γιατί τα Μέλη μας είναι οι μόνοι παραγωγοί «Ελληνικού γιαουρτιού», του πλέον φημισμένου και διαδεδομένου γαλακτοκομικού προϊόντος στον κόσμο, αλλά και γιατί η παραπάνω αναγραφή στη συσκευασία του μας προσβάλει ως Έλληνες!

Αυτό το θέμα δεν είναι απλώς ένα αντικείμενο δια-εταιρικής διένεξης όπου μια εταιρεία θα προσφύγει κατά μιας άλλης εταιρείας για να αποδείξει ότι οι ενέργειες της μιας θίγουν με παράνομο τρόπο τα συμφέροντα της άλλης, αλλά είναι ένα εθνικό θέμα που θίγει κατάφορα τα δικαιώματα και τις αξίες του εθνικού μας προϊόντος, παραπληροφορώντας τους καταναλωτές όλων των ξένων αγορών στον μέγιστο βαθμό. Η έκταση αυτής της παρανομίας και της εθνικής συκοφαντίας καθώς και η σημαντικότητά της, εξ ορισμού ανάγει το πρόβλημα σε εθνικό επίπεδο στο οποίο η Ελληνική Πολιτεία οφείλει άμεσα να αντιδράσει. Γι’ αυτό τον λόγο o ΣΕΒΓΑΠ ζήτησε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων Υπουργείων (Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και του Εξωτερικών) σε κάθε επίπεδο (διοικητικό, διπλωματικό κτλ.).

Η υπομονή και η ανοχή έχει τα όρια της, τα οποία έχουν στην προκειμένη περίπτωση ξεπεραστεί κατά πολύ!

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η παγκόσµια αγορά τυριού αναµένεται να εκτιναχθεί στα 143,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ έως το 2032, έναντι 88, 5 δισ. δολάρια το 2023 εν µέσω...

REPORTS

Περιθώριο από τις 13 μέχρι τις 31 Μαΐου έχουν οι ενταγμένοι της 2ης πρόσκλησης της Δράσης των Σπάνιων Φυλών προκειμένου να προσκομίσουν αντίγραφα των...

REPORTS

Η βιωσιμότητα του κλάδου γαλακτοκομικών συγκριτικά με τα ροφήματα φυτικής προέλευσης (PBB) αποτελεί καυτό ζήτημα στους επιστημονικούς κύκλους. Η έκδοση Απριλίου της σειράς Perspective...

REPORTS

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προτίθεται να προκηρύξει μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2024, την γεωργοπεριβαλλοντική - κλιματική Παρέμβαση Π3-70-1.5 «Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...