Το «θηριώδες» λαστιχοφώρο τρακτέρ, το μοναδικό που έχει κατασκευάσει έως τώρα η φημισμένη γερμανική φίρμα, χωρίς άρθρωση ή ερπύστριες και με ιπποδύναμη άνω των 500 αλόγων, έκανε την πρώτη ευρεία γνωριμία του με το ελληνικό κοινό κατά το τετραήμερο της φετινής έκθεσης αγροτικών μηχανημάτων και εξοπλισμού και όπως φαίνεται, κρίνοντας κρίνοντας κανείς από την κοσμοσυρροή που παρατηρήθηκε στο stand του ομίλου «Kouimtzis SA», επίσημου αντιπροσώπου της Fendt στην Ελλάδα, «έκλεψε» τις εντυπώσεις των επισκεπτών με το επιβλητικό του μέγεθος, αλλά και τις επιχειρησιακές του δυνατότητες.
«Το Fendt 1050 Vario είναι ουσιαστικά τρία τρακτέρ μαζί και αποτελεί οδηγό για το μέλλον της εκμηχάνισης στον αγροτικό τομέα», ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Kouimtzis SA, Αθανάσιος Κουϊμτζής, μιλώντας στην εκδήλωση που διοργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της 28ης Agrotica, για την επίσημη παρουσίαση του νέου γεωργικού ελκυστήρα στο ελληνικό κοινό.
Ο ίδιος υποστήριξε πως «ήταν λυπηρό το γεγονός ότι η πρώτη μάρκα παγκοσμίως δεν είχε παρουσία στην Ελλάδα. Πλέον, το πετύχαμε και αυτό και τα μηχανήματα που κάνουν τη διαφορά στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα, έτοιμα να τεθούν στην υπηρεσία του Έλληνα αγρότη».
Ο κ. Κουϊμτζής ανέφερε ακόμη πως το Fendt 1050 Vario έχει κάνει ήδη αισθητή την παρουσία του σε μεγάλες αγορές διεθνώς, όπως αυτές των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Πολωνίας, που έχει καταθέσει τα «διαπιστευτήριά» του στο χωράφι και πλέον βρίσκεται διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά μέσω του ομίλου της Kouimtzis SA.
Ο αγρότης Δημήτρης Ντόνας, από τη Ροδιά Γρεβενών, ο οποίος εκπροσώπησε την Ομάδα Παραγωγών που αγόρασε στην Agrotica, το Fendt 1050 Vario, υποστήριξε πως με την απόκτηση του συγκεκριμένου ελκυστήρα, ο ίδιος και οι συνάδελφοί θα μπορέσουν να κάνουν ευκολότερα, ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος τις εργασίες στα χωράφια, που καλλιεργούν στον ακριτικό νομό της Δυτικής Μακεδονίας.
«Έως τώρα χρησιμοποιούμε έναν στόλο από 5-6 τρακτέρ, με ισάριθμους οδηγούς και μας παίρνει περίπου 60 ημέρες για να ολοκληρώσουμε τις καλλιεργητικές εργασίες. Με το Fendt 1050 Vario πιστεύουμε ότι θα χρειαζόμαστε μόνο δύο τρακτέρ και για τις ίδιες εργασίες θα κάνουμε 30 ημέρες, διότι με το συγκεκριμένο μηχάνημα, επειδή έχει τη δυνατότητα να φοράει μεγαλύτερα παρελκόμενα, θα περνάμε δύο φορές και θα τελειώνει το χωράφι», εξήγησε ο παραγωγός και εξέφρασε την εκτίμηση πως εκτός των άλλων θα μειωθεί και το κόστος καυσίμων της Ομάδας κατά περίπου 40%.
Ο ίδιος, πάντως, εξήρε για τις δυνατότητες που παρέχει η συνένωση δυνάμεων, αφού όπως είπε χαρακτηριστικά, «μόνο μέσω της συνεργασίας μπορούν να επιτευχθούν μεγάλα πράγματα. Καταφέραμε να αγοράσουμε το Fendt 1050 Vario, χάρη κυριως στα Σχέδια Βελτίωσης που ενεργοποίησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και στη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς».
Σε σύντομο χαιρετισμό του ο παριστάμενος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας, υπογράμμισε πως η εκμηχάνιση του αγροτικού τομέα είναι αυτή που θα οδηγήσει σε αύξηση της ανταγωνιστικότητάς του. «Δεν μπορούμε να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγρότες και πιο ανταγωνιστικό πρωτογενή τομέα, αν δεν πετύχουμε την εκμηχάνιση της αγροτικής μας παραγωγής. Και σήμερα αυτό το παράδειγμα βλέπουμε. Ένα σχήμα που δουλεύει. Έναν αγρότη που επενδύει στη δουλειά του, αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά χρήματα του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης για τη δουλειά του και βλέπουμε και το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, εν προκειμένω την Τράπεζα Πειραιώς, που έρχεται και βοηθάει. Όλοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν για να πάει η γεωργία μας στην επόμενη ημέρα», τόνισε.
Ο επικεφαλής στο κέντρο εργασιών αγροτικού τομέα της τράπεζας Πειραιώς, Αλέξης Πολιτάκης, ανέφερε πως το Fendt 1050 Vario σηματοδοτεί τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δυνατότητες που πρέπει να ενσωματώσουν οι Έλληνες αγρότες, αναλογικά με τα μεγέθη των επικαλύψεών τους. «Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι στηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα χρηματοδοτικά αλλά και συμβουλευτικά. Στηρίζουμε το συνολικό τονάζ του τομέα και από αυτή τη στήριξη δε θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας των γεωργικών μηχανημάτων», επισήμανε ο κ. Πολιτάκης.
Παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Fendt 1050 Vario, ο υπεύθυνος πωλήσεων της Κουϊμτζής ΑΕ, Αριστοτέλης Ναούμ εξήγησε πως πρόκειται για έναν ελκυστήρα με κινητήρα 517 ίππων με κινητήρα ΜΑΝ, εξακύλινδρο με 12,4 λίτρα, ανυψωτική δύναμη υδραυλικού 13 τόνων και σύστημα vario drive με μηχανισμό με ανεξάρτητη κίνηση στο μπροστινό διαφορικό, που αποδίδει σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές (σ. σ. ρελαντί στις 600 στροφές με μεγάλη ροπή μεταξύ 1.100 και 1.500 στροφών και μέγιστη ροπή στις 1.700 στροφές) με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμων.
«Δεν είναι περιττό μηχάνημα για την ελληνική γεωργία. Με τις δυνατότητές του μπορεί να αντικαταστήσει τρεις κινητήρες και να μειώσει τόσο τα καύσιμα, όσο και τις ανθρωποώρες στο χωράφι» ανέφερε σε μια δεύτερη παρέμβασή του, ο Αθανάσιος Κουϊμτζής, σημειώνοντας, ταυτόχρονα, πως όμιλος KOUIMTZIS δραστηριοποιείται από το 1936 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και αποτελεί ένα group επιχειρήσεων με 70% εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 35 αγορές διεθνώς.
08-02-2020 12:15Γρεβενιώτης
Αν είχα και εγώ τον υπουργό Φώλια να με ενημερώνει πρώτο για τα βιολογικά τέτοιο θα είχαν κι εγώ. Όλα στην Ελλάδα είναι κόμμα για αυτό η χώρα πάει από το κακό στο χειρότερο. Ο συγκεκριμένος είναι γνωστός κομματάρχης της περιοχής.
Απάντηση Συνολικές απαντήσεις (6)05-02-2020 09:17Νικος Λιολιοπουλος
Καλοριζικο συναδελφοι. Θα ηθελα διευκρινησεις για κατι που δεν εγινε σαφες εναι αν το πηραν δημιουργοντας συνεταιρισμο για αυτο τον σκοπο. Αν ναι, νομιζω θα μπορουσε να λειτουργησει η αγορα αυτη ως προτυπο για πολλους απο εμας.
Απάντηση04-02-2020 13:20eftimis
kai ego ayto psaxno...poso kani ! oxi na to paro alla pote den kseris...
Απάντηση03-02-2020 21:23Χρήστος
ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ.!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ.!!! ΠΌΣΟ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΆΡΑΓΕ;;
Απάντηση