BACK TO
TOP
Αγρότης της Χρονιάς

Η επιτυχία του αγροτικού μάνατζμεντ χρειάζεται προετοιμασία και ευκαιρία

Μπορεί να βρίσκεται 3.759 χιλιόμετρα μακριά από τα Γιάννενα, όπως είπε ο John Martin βραβευμένος κτηνοτρόφος από την Ιρλανδία αλλά το μήνυμα για τους αγρότες που μετέφερε από το βήμα της εκδήλωσης Αγρότης της Χρονιάς 2020 είναι το ίδιο: αν δεν πιστεύεις πώς μπορείς να καταφέρεις κάτι τότε δεν θα προσπαθήσεις και σίγουρα δεν θα πετύχεις.

KAR_7766_2

5
0

Πιλότος εξελίξεων στην αγροτική οικονομία με παρουσίες από τον διεθνή χώρο του πρωτογενή τομέα ο 11ος Αγρότης της Χρονιάς και με μία σαφή αναφορά στον τομέα της κτηνοτροφίας που διοργάνωσε η εφημερίδα Agrenda σε μία κατάμεστη αίθουσα στο Grand Serai στα Ιωάννινα, λειτούργησε για ακόμη μία χρονιά τονωτικά στο ηθικό των συντελεστών της αγροτικής παραγωγής.

Οι επίσημοι προσκεκλημένοι της Agrenda από το εξωτερικό, ο καθηγητής Υγείας των Ζώων του Πανεπιστημίου Sassari, Giuseppe Pulina και ο κτηνοτρόφος από την Ιρλανδία, βραβευμένος στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019 για τις δραστηριότητές του, John Martin μάλιστα αποτέλεσαν πόλο έλξης για παραγωγούς της περιοχής που ήρθαν στην εκδήλωση για να τους γνωρίσουν.

Συγκεκριμένα, ο Ιρλανδός κτηνοτρόφος συμμετείχε στο τρίτο πάνελ με Τίτλο «Τεχνολογία, Εισροές, Ασφάλιση, Φορολογία», όπου και περιέγραψε την εκμετάλλευσή του, καθώς διατηρεί 750 στρέμματα γης στα οποία εκτρέφει 720 πρόβατα κρεοπαραγωγής. «Για να κάνω το πλάνο μου, εξασφάλισα πρώτα ότι τα βασικά είναι σωστά. Πρώτον η υγεία του εδάφους και δεύτερον η αξιολόγηση της χορτονομής», τόνισε ο κ. Martin. Αναφερόμενος στη λογική που ακολούθησε όλα αυτά τα χρόνια για να μεγαλώσει τη μονάδα του είπε ότι αρκεί να ξέρει ο καθένας τους περιορισμούς πού έχει, όπου μπορεί να μετρήσει τις πτυχές της μονάδας του (κυρίως μέσω νέας τεχνολογίας) να τις μετράει και όπου δει ότι πρέπει να παρέμβει να παρεμβαίνει. «Δεν είχα επιτυχία σε ό,τι έκανα αλλά το θετικό είναι ότι έμαθα να μην επαναλαμβάνω το λάθος», τόνισε.

Τη σκυτάλη, πήρε μετά ο Χριστόδουλος Μποζατζίδης, διευθύνων σύμβουλος της Agrotech SA, τόνισε πως στην Ελλάδα έχουμε πρακτικά τις ίδιες λύσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο και είμαστε ήδη στο σημείο διαχείρισης καλλιεργειών ανά ζώνη. «Με τα Σχέδια Βελτίωσης τα εργαλεία αυτά θα είναι στα χέρια πολλών αγροτών. Το θέμα είναι πως θα γίνει η εφαρμογή αυτών», σημείωσε παράλληλα, θέλοντας να αναφερθεί στο κενό αυτό γνώσης και συμβουλευτικής που θα δημιουργήσει ο μεγάλος αυτός όγκος μηχανημάτων που θα πέσει στην αγορά. «Είναι ξεκάθαρο ότι πάμε σε μια εποχή όπου τα πράγματα θα αλλάξουν. Ο πρώτος κλάδος που θα αλλάξει ριζικά είναι η φυτοπροστασία. Είμαστε πολύ πιο κοντά στην αλλαγή απ’ όσο νομίζουν κάποιοι σε αυτή την αίθουσα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Κυριακίδης, εμπορικός διευθυντής της Yara Hellas μέγας χορηγός και αυτής της εκδήλωσης, πήρε την «πάσα» όσον αφορά τη μείωση της εφαρμογής εισροών, σχολιάζοντας «με ποια βάση εννοούμε τη μείωση;». Πολλοί αγρότες όπως είπε εφαρμόζουν δοσολογία μη βέλτιστη στη λίπανση όπως τόνισε, ενώ, παράλληλα, αναφέρθηκε στη συνεργασία της Yara με την IBM που ανακοινώθηκε πρόσφατα που αφορά τη διαχείριση των δεδομένων. Επιπλέον, ο κ. Κυριακίδης αναφέρθηκε και στη μεγάλη δραστηριότητα της Yara στον τομέα του digital farming με 270 άτομα να δουλεύουν αποκλειστικά σε αυτό το κομμάτι. «Θέλω να μετράω οτιδήποτε επηρεάζει την επιχείρισή μου έτσι ώστε να παίρνω τις σωστές αποφάσεις,» σχολίασε συγκεκριμένα, δανειζόμενος μία φράση του Ιρλανδού κτηνοτρόφου.

Στο πάνελ συμμετείχε επίσης ο Θωμάς Κουτσουπιάς, πρόεδρος της ΕΑΣ Αγρινίου που μίλησε για τις μεγάλες και σημαντικές επενδύσεις που γίνονται με ευθύνη του συνεταιρισμού στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Η αυτοπαραγωγή είναι πολύ σημαντικό πράγμα, είναι το κλειδί που θα μηδενίσει το κόστος της ενέργειας. Μετά από 10-15 χρόνια ίσως το χρησιμοποιήσουν και στο τρακτέρ», είπε με νόημα ο κ. Κουτσουπιάς απευθυνόμενος στον κ. Μποζατζίδη.

Παράλληλα, η Έφη Κοκορέλη επικεφαλής κλάδου Αγροτικών Ασφαλίσεων της Interamerican σχολίασε τις δρομολογούμενες αλλαγές όσον αφορά την εμπλοκή των ιδιωτικών εταιρειών στην ασφάλιση των αγροτικών επιχειρήσεων, λέγοντας πως είναι απαραίτητη εδώ η τεχνογνωσία του δημοσίου και ειδικότερα του ΕΛΓΑ, ενώ πρέπει, όπως είπε να βοηθήσει κα η πανεπιστημιακή κοινότητα στην έρευνα.

Τέλος, κλείνοντας τη συζήτηση στο τρίτο πάνελ, ο φοροτεχνκός και πρόεδρος ΣΕΕΛΦΟΚ, ΓΕΟΦΙΝ, Γιώργος Παπαδημητρίου, είπε πως η βάση όλων πρέπει να είναι το συνεταιρίζεσθαι αλλά θα πρέπει να υπάρξουν πραγματικά κίνητρα. Αναφέρθηκε επίσης, στο τεράστιο ζήτημα κι την ανάγκη δημιουργίας φορολογικού αποθεματικού στην αντικατάσταση τρακτέρ. «Την επόμενη πενταετία θα έχουμε λιγότερες ασφαλιστικές εισφορές, είναι σημαντική η αποσύνδεση των ασφαλιστικών εισφορών από το καθαρά φορολογητέο εισόδημα. Η φορολογία χρειάζεται προσπάθεια, το μεγάλο θέμα λέγεται προκαταβολή», ανέφερε τέλος.

Οι παραγωγοί να ορίσουν την ταυτότητα των προϊόντων τους

Επιχειρηματικές προσπάθειες που αποδεικνύουν ότι πράγματι οι προοπτικές της εγχώριας παραγωγής είναι ουσιαστικές παρουσιάστηκαν στην τέταρτη ενότητα της εκδήλωσης. Μέλι, κρασί, ακτινίδια και αρωματικά φυτά συνιστούν μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα πετυχημένης δραστηριότητας στον αγροτικό χώρο.




Ο Δημήτρης Μανώσης, πρόεδρος της ΖΕΥΣ Ακτινίδια Α.Ε, της ομάδας 350 παραγωγών με ετήσιο τζίρο 10-12 εκατ. ευρώ, αναφέρθηκε στον τρόπο και τον κόπο με τον οποίο η Ζευς από το 1993 μέχρι σήμερα κατάφερε να συνδιαμορφώνει μαζί με τους κορυφαίους παραγωγούς παγκοσμίως τις τάσεις στο ακτινίδιο.

Ο Βαγγέλης Αργύρης, πρόεδρος της Ζοίνος Α.Ε., εξήγησε πως οι παραγωγοί δεν αξίζει να αναμένουν μια θεσμική παρέμβαση για την αντιμετώπιση ζητημάτων όπως των ελληνοποιήσεων. Παράλληλα με τις αξιώσεις ενίσχυσης των κυρώσεων, είναι σημαντικό “οι παραγωγοί να δίνουν την δική τους ταυτότητα στα προϊόντα που παράγουν” είπε. “Ο καταναλωτής θα δώσει την αξία στο προϊόν και την διάθεση” συμπλήρωσε, αναφερόμενος τόσο στην δουλειά που γίνεται στην Ζίτσα με τις ντόπιες ποικιλίες, όσο και στην πορεία των παραγωγών της ΖΕΥΣ.

Η Μαρία Δήμου από το Κατώγι Αβέρωφ, παρουσίασε την δουλειά που γίνεται στα αμπελωτόπια στους πρόποδες της Πίνδου σε υψόμετρο άνω των 1000 μέτρων, ορίζοντας τους στόχους της επιχείρησης για τα επόμενα χρόνια, η οποία θα εστιάσει στην ενίσχυση της επαφής με το κοινό αλλά και στην περαιτέρω προώθηση του οινοτουρισμού, ενός μοντέλου που για τα δεδομένα της χώρας εισήγαγε για πρώτη φορά το Κατώγι Αβέρωφ, πετυχαίνοντας σε ένα απομονωμένο χωριό της Ηπείρου να συγκεντρώνει περί τους 20.000 επισκέπτες ετησίως.

Η Καλλιόπη Σεμερτζίδου με την επιχείρησή της Bio Life Secrets αποτελεί μια καινούρια προσθήκη στον πρωτογενή τομέα της χώρας.

Τέλος, ο Αναστάσιος Ποντίκης, Πρόεδρος του Μελισσοκομικού Συλλόγου Ιωαννίνων, αναφέρθηκε στην βιοποικιλότητα της ηπείρου η οποία επιτρέπει την παραγωγή μελιού υψηλής προστιθέμενης αξίας. Ο ίδιος στάθηκε στην ανάγκη από εδώ και πέρα οι παραγωγοί να συμβάλουν ουσιαστικά ώστε ο καταναλωτής να εμπεδώσει την ποιοτική διαφορά του ελληνικού μελιού από τα εισαγώμενα.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία