BACK TO
TOP
Γνώμες

Καταναλώνουμε τοπικά & υγιεινά

Kερδίζουν χώρο ηλεκτρονικό εμπόριο και παραδοσιακό μανάβικο

panagos01

Γιάννης Πανάγος

2
0
Τα µέχρι στιγµής στοιχεία δείχνουν ότι ο κλάδος των φρούτων και λαχανικών ωφελήθηκε κατά κάποιο τρόπο από τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν όσο διαρκεί η πανδηµία. Μήλα, εσπεριδοειδή και ακτινίδια διατηρούν τα σκήπτρα ιδίως σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές και παρά τις ανακατατάξεις που έχει επιφέρει το κλείσιµο της εστίασης, τα νωπά αγροτικά προϊόντα που φηµίζονται για τη περιεκτικότητά τους σε βιταµίνη C και σε αντιοξειδωτικές ιδιότητες κερδίζουν έτι περαιτέρω την εκτίµηση των καταναλωτών. Βεβαίως η περίοδος αυτή αποδεικνύεται ιδιαιτέρως διδακτική και είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει καταλυτικά τις τάσεις των διεθνών αγορών στο άµεσο και απώτερο µέλλον. Όλα ξεκινούν από τη διαπίστωση ότι η υπερβάλλουσα παγκόσµια κινητικότητα σε αναζήτηση τρόπων διάθεσης των νωπών αγροτικών προϊόντων, πέραν του αρνητικού περιβαλλοντικού αποτυπώµατος το οποίο αφήνει, στις περισσότερες των περιπτώσεων καθίσταται και οικονοµικά ατελέσφορη.


Η επαναπροσέγγιση του µοντέλου «καταναλώνουµε τοπικά – τρεφόµαστε υγιεινά», το οποίο δείχνει από τη µια να διευκολύνεται και από την άλλη να δίνει ώθηση στην ευρωπαϊκή θεώρηση «farm to fork», σηµατοδοτεί ευρύτατες αλλαγές στον τρόπο µε τον οποίο λειτουργούσε τις τελευταίες δεκαετίες το διεθνές εµπόριο των φρούτων και λαχανικών. Οι εξελίξεις αυτές αναµένεται να αποτυπωθούν σύντοµα τόσο στις καλλιεργητικές διαδικασίες, στην επιλογή των ποικιλιών και στον τρόπο παραγωγής, όσο και στη συσκευασία των προϊόντων. Αντίστοιχα αναµένεται να επηρεαστεί και ο τρόπος διάθεσης της µαναβικής.

Το τελευταίο ενδεχοµένως να θέσει επ’ αµφιβόλω την κλασική διαδικασία του super market, η οποία γνωρίζει µεγάλες δόξες εδώ και πολλά χρόνια. Την ίδια στιγµή, το ηλεκτρονικό εµπόριο και η κατ’ οίκον διάθεση αγαθών διεκδικούν σηµαντικά µερίδια και στον τοµέα των φρέσκων φρουτολαχανικών.

Ήδη, οι καταναλωτές αισθάνονται µια κόπωση από τη διαδικασία µετάβασης στα super markets στην εποχή του κορωνοϊού, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν µε καλύτερο µάτι το κλασικό µανάβικο ή ακόµα και τη λαϊκή αγορά. Επιπλέον, «καταναλώνω τοπικά» σηµαίνει δεν ενδιαφέροµαι τόσο πολύ για το περιτύλιγµα. Προφανώς και η νέα προσέγγιση υπαγορεύει εγκατάλειψη του πλαστικού και της νάιλον σακούλας, ωστόσο η πιο στενή ή και άµεση αναφορά του προϊόντος στον παραγωγό µπορεί να είναι και απαλλαγµένη σε κάποιες περιπτώσεις από τις γνωστές, «µαρκετινίστικες», συχνά, αναζητήσεις στο πεδίο του branding.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία