
Του Σάµιουελ Άµπραµς *
Τα στοιχεία από την British Beer and Pub Association αποκάλυψαν ότι το 2014 οι πωλήσεις µπύρας σε καταστήµατα και σούπερ µάρκετ στο Ηνωµένο Βασίλειο ξεπέρασαν τη µπύρα που αγοράστηκε σε παµπ, µπαρ και κλαµπ. Από το 2014, το χάσµα µεταξύ της κατανάλωσης στις παµπ και στο σπίτι έχει διευρυνθεί, αλλά της κατανάλωσης µπύρας στο σπίτι έχει αυξηθεί πολύ πριν αυτό. Η Ένωση Μπύρας και Παµπ διαπίστωσε επίσης ότι από το 2000, ένας σηµαντικός αριθµός παµπ έχουν εξαφανιστεί. […]
Η Ένωση κατέγραψε ότι µόλις το 30% της συνολικής µπύρας που πωλήθηκε το 2022 αγοράστηκε στις παµπ, σε σύγκριση µε το 70% στα σούπερ µάρκετ. Το 2000, το 75% των πωλήσεων µπύρας έγινε σε παµπ. Αυτά τα δεδοµένα χρησιµεύουν ως ισχυρός δείκτης της προβληµατικής κατάστασης της κοινοτικής υγείας στο Ηνωµένο Βασίλειο, καθώς το κοινωνικό κεφάλαιο βρίσκεται σε βαθιά πτώση στα βρετανικά νησιά.
Αν κοιτάξει κανείς την πρόσφατη ποπ κουλτούρα που επικεντρώνεται στο Ηνωµένο Βασίλειο γίνεται ξεκάθαρη η κεντρική θέση των παµπ στην κοινωνική ζωή. […] Καθώς η κουλτούρα των παµπ συνεχίζει να παρακµάζει, το ίδιο συµβαίνει και µε τον κοινωνικό ιστό των κοινοτήτων. Όπως δηλώνει µε λύπη ο πολιτισµικός στοχαστής του Ηνωµένου Βασιλείου, Paul Kingsnorth, «κάθε φορά που µια παµπ κλείνει, χάνεται ακόµη µια σύνδεση µε το παρελθόν µας. Ένα χωριό χωρίς σηµείο εστίασης γίνεται µια συλλογή κατοικιών -µια τοποθεσία, αλλά όχι πια ένας τόπος». Οι επιπτώσεις είναι σηµαντικές σε ολόκληρο το Ηνωµένο Βασίλειο. […]. Εάν οι παµπ συνεχίσουν να µειώνονται, το ερώτηµα για το Ηνωµένο Βασίλειο, όπως και για τις ΗΠΑ και πολλά άλλα µέρη, είναι ποιοι θεσµοί τρίτων χώρων µπορούν να δηµιουργηθούν ή θα προκύψουν για την ενίσχυση των συνδέσεων µεταξύ των ανθρώπων και την προώθηση του κοινωνικού κεφαλαίου. Ανεξάρτητα από αυτήν την απάντηση, οι παµπ χρησιµεύουν - για να απαντήσουν στον Charles Murray - ως έµµεσοι δείκτες για τη µέτρηση της υγείας των κοινοτήτων και το Ηνωµένο Βασίλειο θα µπορούσε να τα πάει καλύτερα.
* Kαθηγητή πολιτικής στο Sarah Lawrence College