BACK TO
TOP
Γνώμες

Κοινωνική ευθύνη

Πώς οι επιχειρήσεις βελτιώνουν τη ζωή µας ή «αυξάνουν την κοινωνική ευηµερία»;

James-Pethokoukis_3

Τζέιμς Πεθοκούκις

3
0

Σύµφωνα µε το κίνηµα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η αύξηση της αξίας για τους µετόχους είναι ανεπαρκής. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο ευρύτερος κοινωνικός αντίκτυπος µιας εταιρείας. Τι γίνεται µε τον τρόπο µε τον οποίο µια εταιρία µεταχειρίζεται τους εργαζοµένους τους ή µε το περιβαλλοντικό της αποτύπωµα; Οι ενδιαφερόµενοι (stakeholders) υποστηρίζεται ότι πρέπει να έχουν προτεραιότητα έναντι των µετόχων (shareholders)! Στο νέο έγγραφο εργασίας του NBER «An Economic View of Corporate Social Impact» (Μια οικονοµική θεώρηση του εταιρικού κοινωνικού αντίκτυπου), οι ερευνητές χώρισαν την έννοια σε τέσσερα µέρη: πλεόνασµα για τον καταναλωτή, πλεόνασµα για τους εργαζοµένους, κέρδη για την επιχείρηση και εξωτερικότητες/εσωτερικότητες σχετικά µε το κλίµα και την υγεία.[…]. Το άρθρο µετρά πόση ζηµιά θα προέκυπτε στους ανθρώπους και το περιβάλλον εάν η εταιρεία έπαυε να υπάρχει και παρέµεναν παρόµοιες εταιρείες στην αγορά.[…]. Σηµαντικά ευρήµατα:

Ο κοινωνικός αντίκτυπος αυξάνεται αντίστοιχα µε το µέγεθος της επιχείρησης λόγω των καταναλωτών και των εργαζοµένων που επηρεάζονται.

Το πλεόνασµα των καταναλωτών κυριαρχεί, υπερβαίνοντας το πλεόνασµα των εργαζοµένων, τα κέρδη και τις εξωτερικότητες.

Πολλές µεγάλες επιχειρήσεις εξακολουθούν να έχουν θετικό αντίκτυπο, επειδή το σηµαντικό πλεόνασµα των καταναλωτών που παράγουν αντισταθµίζει τις εξωτερικότητες του κλίµατος.

Από τη µελέτη (η έµφαση από εµένα): «Το πλεόνασµα των καταναλωτών είναι ο κύριος µοχλός του εταιρικού κοινωνικού αντίκτυπου. Αυτό υποδηλώνει ότι οι επενδυτές πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόµενο να δώσουν µεγαλύτερη προσοχή σε εταιρείες που προσφέρουν περισσότερο πλεόνασµα καταναλωτή, ειδικά για άτοµα µε χαµηλό εισόδηµα. Το κλειδί για τον κοινωνικό αντίκτυπο είναι να κάνουν αυτό που πολλές εταιρείες προσπαθούν ήδη να κάνουν καθώς µεγιστοποιούν τα κέρδη: να παράγουν πιο διαφοροποιηµένα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν περισσότεροι καταναλωτές».

Σύµφωνα µε τον οικονοµολόγο Milton Friedman «Υπάρχει µία και µοναδική κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης - να χρησιµοποιεί τους πόρους της και να συµµετέχει σε δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν τα κέρδη της».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία