Ωστόσο για να έχει επιτυχία η συµµετοχή σε µα έκθεση θα πρέπει είναι σωστά προετοιµασµένη. Ας δούµε τα σηµαντικότερα σηµεία προσοχής.
- Απόφαση συµµετοχής. Πρέπει να έχουµε εξακριβώσει ότι το δυνητικό άµεσο ή έµµεσο κέρδος ξεπερνάει σε σηµαντικό βαθµό το συνολικό κόστος της παρουσίας µας εκεί. Επίσης είναι σηµαντικό να έχουµε θεσπίσει ξεκάθαρους στόχους σχετικά µε το τι θέλουµε να πετύχουµε (π.χ. να αναδείξουµε µια νέα γκάµα προϊόντων, να κλείσουµε Χ αριθµό συµφωνιών κλπ)
- Εξοπλισµός, σχεδιασµός, διάκοσµος. Το περίπτερο σας πρέπει να ξεχωρίζει και να «περνάει» µε σαφήνεια την σηµαντική πληροφορία. Εκτυπώσεις, κατασκευές, οθόνες θα πρέπει έχουν «προσανατολισµό» προς την κατεύθυνση των διερχόµενων. Εξετάστε τις ανάγκες σας από έπιπλα (π.χ. θα χρειαστείτε ένα σηµείο υποδοχής και ένα τραπέζι για συζητήσεις ή απλώς θέσεις έκθεσης δειγµάτων).
- Φυλλάδια, δώρα. Αν και γενικά πρέπει να αποφεύγεται η κατάχρηση των εντύπων για προφανείς οικολογικούς λόγους, σε ορισµένες περιπτώσεις είναι αναπόφευκτη η χρήση τους. Από εκεί και πέρα υπάρχουν επιλογές που µπορούν να σας κάνουν να ξεχωρίζετε (δείγµατα, χρηστικά δώρα µε επωνυµία κλπ). Φυσικά, µη ξεχάσετε να έχετε αρκετές επαγγελµατικές κάρτες.
- Στελέχωση. Είναι αναγκαίο να έχουµε εξασφαλίσει πλήρη στελέχωση του περιπτέρου Ειδικά στις ώρες αιχµής της έκθεσης. Τα στελέχη πρέπει να έχουν επαγγελµατική παρουσία και να ξέρουν να ενηµερώνουν τους ενδιαφερόµενους.
- Επικοινωνία. Μη ξεχάσετε να επικοινωνήσετε και να διαφηµίσετε τη συµµετοχή σας.
- Ενεργητικότητα. Μην είστε στατικοί, επισκεφτείτε άλλα περίπτερα, προσπαθήστε να έχετε συµµετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες, ή κάντε κάποια δραστηριότητα στο περίπτερο σας
- Μετά την έκθεση. Αξιολογήστε αν πετύχατε τους στόχους σας, αν αποκτήσατε κάποια διδάγµατα για την επόµενη φορά και κυρίως αξιοποιείστε τις επαφές που έχετε πραγµατοποιήσει.
Τα παραπάνω προφανώς είναι πολύ συνοπτικές µόνο, σηµειώσεις, αλλά αναδεικνύουν το τι πρέπει να προσέχουµε ώστε να αξιοποιήσουµε ουσιαστικά τις ευκαιρίες που µας δίνονται µέσω της συµµετοχής µας σε µια έκθεση.
*Ο µη κερδοσκοπικός οργανισµός «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» στοχεύει στη δηµιουργία ευκαιριών απασχόλησης και επιχειρηµατικότητας για τους νέους στον κλάδο της αγροδιατροφής στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε µε πρωτοβουλία και δωρεά του Ιδρύµατος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) στο πλαίσιο του προγράµµατος Επανεκκίνηση και Ενίσχυση των Νέων.
*Communications Director, Νέα Γεωργία Νέα Γενιά*