BACK TO
TOP
Branding

O μακεδονίτικος κλάδος αγροδιατροφής συμβάλει 25% στο τοπικό ΑΕΠ

Η δημιουργία και η εδραίωση, εντός και εκτός συνόρων, ενός ισχυρού brand name για τα τοπικά προϊόντα αγροδιατροφής, που αναδείχθηκαν και το 2020 ως το «δυνατό χαρτί» για την περιοχή, με τη συμβολή τους να ξεπερνά το 25% του ΑΕΠ, είναι στις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε ό,τι αφορά στο στρατηγικό της σχεδιασμό για το 2021.

6_1

Λεωνίδας Λιάμης

4
0

Για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου της, η Περιφέρεια, όπως τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Σωτήρης Μπάτος, κατά τη διάρκεια του απολογισμού των πεπραγμένων της περασμένης χρονιάς, εφαρμόζει μια μεγάλη καμπάνια προβολής και προώθησης ποιοτικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις.

Κεντρική επιδίωξη για τη τρέχουσα χρονιά είναι, επίσης, η περαιτέρω διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με εκείνους του τουρισμού και του πολιτισμού, καθώς, με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπάτο θα αποκτήσουν προστιθέμενη αξία τόσο το πλούσιο αγροτικό, όσο και το τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν του τόπου.

«Θα δημιουργηθούν επίσης νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα διευρυνθούν κι άλλοι δυο θεσμοί της Περιφέρειας, που διαθέτουν θετικό πρόσημο, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη και η Μακεδονική Κουζίνα», υποστήριξε ο Αντιπεριφερειάρχης και τόνισε ότι οι δυο συγκεκριμένοι θεσμοί, παρά τις δυσκολίες που έχουν προκύψει από την πανδημία άρχισαν πλέον το 2020 να αποκτούν αναγνωρισιμότητα διεθνώς και να κεφαλαιοποιούν οικονομικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή.

Για να στοιχειοθετήσει την επιχειρηματολογία του ο κ. Μπάτος ανέφερε χαρακτηριστικά πως «η θεσμοθέτηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης κι η προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας, αποτέλεσαν δυο σημαντικές πρωτοβουλίες της Περιφέρειας που απέδωσαν τα μέγιστα. Ο αγροτικός τομέας αναπτύσσεται συνεχώς στην Κεντρική Μακεδονία όταν σε άλλες περιοχές της χώρας αντίστοιχα συρρικνώνεται».

Στην ίδια κατεύθυνση, θύμισε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι σταθερά πρώτη σε αγροτική παραγωγή και σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων με το ποσοστό της αγροτικής οικονομίας στο τοπικό ΑΕΠ να κινείται ανοδικά και σταθερά άνω του 25%, ενώ ανέφερε παράλληλα πως «ο πρωτογενής τομέας μας συμμετέχει κατά 26% στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία του πρωτογενούς τομέα σε επίπεδο χώρας, καταδεικνύοντας έτσι τον κομβικό του ρόλο στο αναπτυξιακό μοντέλο που έχουμε επιλέξει για την Περιφέρεια».

Περαιτέρω ο κ. Μπάτος επισήμανε πως η Περιφέρεια κατάρτισε ήδη το νέο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της περιόδου 2021 - 2023, με ενέργειες οι οποίες θα έρθουν να «κουμπώσουν» στο περσινό πλάνο δράσεις, που περιλάμβανε συμμετοχή αγροτικών προϊόντων και της Μακεδονικής Κουζίνας σε εκθέσεις και τους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής στη Στουτγάρδη, ενώ επικαιροποιήθηκε και το μητρώο του κλάδου.

Ως προς τα κονδύλια που διαχειρίστηκε η Αντιπεριφέρεια Αγροτικής Οικονομίας, ο επικεφαλής της ανέφερε πως μέσω του αρμόδιου υπουργείου κατανεμήθηκαν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 148 εκ. ευρώ, από τα συνολικά 600 εκ. ευρώ που κατανεμήθηκαν σε όλη τη χώρα.

«Απορροφήσαμε το 25% των κονδυλίων. Οι επιλέξιμες αιτήσεις των αγροτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι 2.444 με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ξεπερνά τα 148 εκ. ευρώ, γεγονός που καθιστά για ακόμη μια φορά την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρωταθλήτρια στην απορρόφηση πόρων στον πρωτογενή τομέα», είπε.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία