
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά, από τον Διευθύνων Σύμβουλο της FrieslandCampina Hellas κ. Κωνσταντίνο Μαγγιώρο, στο πλαίσιο επίσκεψης δημοσιογράφων στο εργοστάσιο της Πάτρας, όπου ανακοινώθηκε η επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής της εν λόγω μονάδας.
«Το ενδιαφέρον μας για την φέτα δεν το έχουμε κρύψει» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγγιώρος «μια επένδυση που θα επιτευχθεί μέσω εξαγοράς», όπως σημείωσε. Σε αυτό το σημείο έγινε αναφορά και για την απόκτηση της ΔΩΔΩΝΗ. Όπως γνωστοποίησε, μάλιστα, «θα ήθελε να αρχίσουν και πάλι οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών» προκειμένου να ευοδωθεί ένα σχέδιο που έχει μείνει στη μέση, και είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για την εισαγωγή της ολλανδικής πολυεθνικής στην κατηγορία της φέτας, η οποία, βάσει στοιχείων, στην ελληνική αγορά συγκεντρώνει το 50% των πωλήσεων στα τυροκομικά προϊόντα. Ωστόσο, υπογράμμισε πως ένα τέτοιο βήμα είναι πιο σύνθετο, αφού εξαρτάται από παράγοντες όπως η εταιρία και οι πωλητές της.
«Δυστυχώς οι συζητήσεις μας με την εταιρεία Δωδώνη δεν ευδοκίμησαν» πρόσθεσε και συνέχισε: «Προς το παρόν οι συζητήσεις με την ΔΩΔΩΝΗ είναι ανενεργές. Θα ήθελα να ενεργοποιηθούν αλλά αυτό δεν εξαρτάται μόνο από την μία πλευρά», υπογράμμισε.
Ερωτηθείς εάν υπάρχει ενδιαφέρον για την ΔΕΛΤΑ, τόνισε πως «στο βαθμό που η πώληση δεν αφορά συνολικά όλα τα 'assets' της δραστηριότητας της Vivartia θα μας ενδιέφερε. Εμείς είμαστε τοποθετημένοι στο κλάδο των γαλακτοκομικών και δεν μας ενδιαφέρει άλλη δραστηριότητα».
Αναφορικά με το εργοστάσιο, ανέφερε πως η επένδυση θα ξεκινήσει αμέσως μετά το Πάσχα και θα ολοκληρωθεί εντός του 2019, ένα έτος-σταθμό για το γάλα «ΝΟΥΝΟΥ» που γιορτάζει εφέτος τα 90 χρόνια παρουσίας του στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι το επενδυτικό σχέδιο του 2019, εντάσσεται στο πλαίσιο της αναπτυξιακής πορείας και μακροχρόνιας στρατηγικής της εταιρείας, αυξάνοντας την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου κατά 50%. Περιλαμβάνει επέκταση βιομηχανικών κτιρίων και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού παραγωγής, με τα αντίστοιχα συστήματα ελέγχου και αυτοματισμών, κυρίως στα στάδια επεξεργασίας και αποθήκευσης γάλακτος. «Είμαστε μια εταιρεία που δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία όπως κάναμε και το 2011, στην αρχή της οικονομικής κρίσης», είπε ο κ. Μαγγιώρος.
Πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Μαγγιώρο, για την πρώτη φάση του πλάνου ενίσχυσης της παραγωγικότητας της εταιρείας. Η διοίκηση έχει προχωρήσει και σε περαιτέρω σχεδιασμό επενδύσεων που θα αφορά την περίοδο μετά το 2021. Σημειώνεται ότι περίπου 15 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στις εγκαταστάσεις της Πάτρας την περίοδο 2011-2012, όταν μεταφέρθηκε στην Ελλάδα η παραγωγή γάλακτος και κρεμών γάλακτος από την Γερμανία. Η διοίκηση με τη νέα επένδυση, στοχεύει στη δυνατότητα επιπλέον επεξεργασίας 35.000-40.000 τόνων γάλακτος. Σημειώνεται ότι στο εργοστάσιο γίνεται επεξεργασία 75.000 τόνων εγχώριου γάλακτος.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μαγγιώρος, στόχος της διοίκησης είναι να διατηρήσει τα ηγετικά της μερίδια, να ενδυναμώσει την παρουσία της στο γιαούρτι, ενώ εξετάζουν την είσοδο της εταιρείας στη φέτα - η οποία συγκεντρώνει το 50% των πωλήσεων των τυροκομικών προϊόντων στην ελληνική αγορά.
Να σημειωθεί ότι η εταιρία πρωτοξεκίνησε ως συνεταιρισμός και ακόμα και σήμερα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο (σχέση: συνεταιρισμού και εταιρίας). Δίδει ευκαιρίες στους 19.000 παραγωγούς γάλακτος, αφού υπάρχει μια σχέση αμοιβαιότητας μεταξύ τους, και έτσι από πλευράς τους είναι και οι ίδιοι με κάποιον τρόπο «ιδιοκτήτες» της εταιρίας.
- Με βάση τα τελευταία στοιχεία, κατατάσσεται στην 6η θέση παγκοσμίως, με 12 δις τζίρο.
- Η ελληνική εταιρία, με βάση τα στοιχεία του 2018 είχε ετήσιο τζίρο 270 εκατομμύρια.
- Η παραγωγή: 365 ημέρες/χρόνο, 7 ημέρες/εβδομάδα, 24 ώρες/εικοσιτετράωρο, 21 βάρδιες/εβδομάδα, 4 βάρδιες/ημέρα. Παύση στην εργασία γίνεται μια φορά την εβδομάδα προκειμένου να γίνουν οι πρέπουσες συντηρήσεις των μηχανημάτων.
- Η Νο 1 εταιρία στην ελληνική αγορά. Ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε επίπεδο προμηθευτών αλλά και λιανεμπορίου. (εξτρα στοιχεία σε φωτογραφίες).
- Σαν εταιρία, και όσον αφορά την ελληνική αγορά, διατίθενται 28.000 τόνοι κίτρινου τυριού. Από αυτό, 8.000 είναι branded προϊόν (milner, gouda), ενώ οι υπόλοιποι 20.000 τόνοι είναι non branded.
- Οι 75.000 τόνοι νωπού γάλακτος ετησίως χρησιμοποιούνται σαν πρώτη ύλη στο εργοστάσιο της Ελλάδας. Από αυτό, το 80% προέρχεται από φάρμες με συμβολαιακή κτηνοτροφία από την Κομοτηνή ως και την Ανδραβίδα, ενώ το υπόλοιπο 20% καλύπτεται on the market.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κυρίου Βασίλη Κυριακόπουλου, διευθυντή του εργοστασίου, τον Μάιο το εργοστάσιο θα γιορτάσει 2000 ημέρες χωρίς κάποιο εργατικό ή ποιοτικό ατύχημα. Την ίδια χρονική περίοδο, το εργοστάσιο έχει καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 29%, την κατανάλωση νερού κατά 48%, τον όγκο απορριμμάτων κατά 15%, ενώ η ο δείκτης ανακύκλωσης έχει φτάσει στο 92%, έναντι των υπολοίπων στην βιομηχανία που ο αντίστοιχος δείκτης φτάνει περίπου το 40-45%.