BACK TO
TOP
Επιχειρηματικότητα

Τα ελληνικά αποστάγματα βάζουν κάτω τζιν και κονιάκ στις διεθνείς αγορές

Το ούζο  κάνει θραύση στη Γερμανία με τους Γερμανούς να καταναλώνουν περισσότερο ούζο απ’ ό,τι τζιν, κατά 100.000 κιβώτια ενώ γενικά η Ευρώπη παραμένει ο κυριότερος προορισμός των ελληνικών αλκοολούχων, ποτών σε ποσοστό 80% επί του συνόλου των εξαγωγών, φτάνοντας για το 2018 (σε αξία) τα 59 εκατ. ευρώ.

KAR_5601

23
0

Τα τελευταία στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) μαρτυρούν μια άνθιση της ελληνικής ποτοποιίας, της οποίας η δραστηριότητα εμφανίζει τα τελευταία χρόνια άνοδο που ξεπερνά την εγχώρια παραγωγή προ κρίσης, φτάνοντας τις 67 εκατ. φιάλες  (18,7 εκατ. λίτρα) με το 63% να κατευθύνεται στο εξωτερικό.



Οι μεγαλύτεροι εξαγωγικοί προορισμοί (σε όγκο) είναι η Γερμανία με 49% επί του συνόλου, το Ιράκ με 14%, η Βουλγαρία 6%, η Ολλανδία 5% και η Τσεχία 4%. Μεγάλος πρωταγωνιστής του κλάδου της ελληνικής παραγωγής ποτών είναι το ούζο, το ηγετικό ποτό της ελληνικής ποτοποιίας και αποσταγματοποιίας, που κατέχει το 64% στο σύνολο όλων των ποτών που παράγουμε στη χώρα μας.



Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων στο εξωτερικό από το 2010 είναι 63% και πλέον τα έσοδα από τις εξαγωγές ελληνικών αποσταγμάτων είναι περίπου ίδια με του κρασιού. Για το 2019 σε επίπεδο τζίρου, σύμφωνα με τον ΣΕΑΟΠ, κινήθηκαν κοντά στα 75 εκατ. ευρώ.



Στην ελληνική αγορά το ούζο καταλαμβάνει το 51% του συνόλου των ελληνικών παραγόμενων προϊόντων, με αναλογία 72% επί των συνολικών εξαγωγών ελληνικών αλκοολούχων ποτών.



Σε αυτό το πλαίσιο η εκδήλωση γευσιγνωσίας «Ελληνικό Απόσταγμα» 2020, με πρωταγωνιστές το τσίπουρο και την τσικουδιά, το ούζο, τα ελληνικά αποστάγματα σταφυλής και τα παραδοσιακά και μη ελληνικά ηδύποτα (λικέρ) που έγινε την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στην Αίγλη Ζαππείου, είχε την χρονιά αυτή έναν διαφορετικό αέρα.



Στην καθιερωμένη πια διοργάνωση το κοινό συνάντησε περισσότερα από εκατό διαφορετικά αποστάγματα, γκάμα που δύσκολα βρίσκεται αλλού μαζεμένη.

Πέρα από τα ποικίλα αποστάγματα οι επισκέπτες που βρέθηκαν την Κυριακή στο Ζάππειο, συγκεντρώθηκαν γύρω από ένα pop up bar με κοκτέιλς από τον bartender-mixologist Γιάννη Κοροβέση, δοκιμάζοντας εδέσματα από τα εστιατόρια «Ψαράδες» και «Άδολο» αλλά και συμμετέχοντας σε παράλληλες εκδηλώσεις όπως master class και γευστικές δοκιμές.

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία