BACK TO
TOP
Επιχειρηματικότητα

Η Cargill αναταράσσει την αγορά φυτικού «κρέατος»

Φυτικά µπιφτέκια και.. ψεύτικο κιµά ετοιµάζεται να λανσάρει στην αγορά η Cargill, µπαίνοντας σφήνα και εντείνοντας τον ανταγωνισµό σε µια αγορά που µέχρι τώρα κυριαρχούν δύο µονοπώλια.

Cargill-HQ-Sign_Photo-cred-Cargill_2

Πέτρος Γκόγκος

1
0

Από τον Απρίλιο λοιπόν, µε την κίνηση αυτή, ο γίγαντας στο εµπόριο αγροτικών προϊόντων και κυρίως των σιτηρών, θα αρχίσει να κοντράρει την πολύ γνωστή Beyond Meat η οποία έχει στρωµένες συνεργασίες µε αλυσίδες όπως τα McDonalds, αλλά και την Impossible Foods, που πρόσφατα υπέγραψε σύµφωνο συνεργασίας που στέλνει τα προϊόντα της σε όλα τα θεµατικά πάρκα της Disney.

∆ιευρύνεται το επενδυτικό πεδίο

Αξίζει να σηµειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια η Cargill «ψάχνεται» επενδυτικά σε αγορές που αποµακρύνονται από το  βασικό της πεδίο, µε επενδύσεις στην βιοµηχανία τροφών για οικόσιτα ζώα, ή στις υδατοκαλλιέργειες.

Η είσοδος µιας εκ των µεγαλύτερων ιδιωτικών εταιρειών παγκοσµίως όπως είναι η Cargill στην αγορά των εναλλακτικών του κρέατος τροφών, αποτυπώνει παράλληλα τις εκτάσεις που έχει πάρει η καταναλωτική αυτή τάση, ενώ υπογραµµίζει και τον παράγοντα της σταθερότητας που αποκτούν τα φυτικά προϊόντα αποµίµησης κρέατος.

Η Cargill φαίνεται πως θέλει να εκµεταλλευτεί την πολυετή εµπειρία της στην αγορά, µεταποίηση και εµπορία αγροτικών πρώτων υλών, προκειµένου να αναπτύξει τελικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που θα χτυπήσουν µεθοδικά τον ανταγωνισµό.

«Θεωρούµε ότι λόγω της φύσης της εταιρείας βρισκόµαστε σε µια πλεονεκτική θέση που µας επιτρέπει να είµαστε αποδοτικοί και καθοριστικοί στην εφοδιαστική αλυσίδα» δήλωσε πρόσφατα στο Reuters η Ελίζαµπεθ Γκούτσενριττερ, διευθύντρια του τµήµατος εναλλακτικών πρωτεϊνών της Cargill.

Ανταγωνιστής και προµηθευτής ταυτόχρονα η Cargill

Ειδικότερα ετοιµάζει προϊόντα µπιφτεκιού από ψεύτικο κρέας πρωτεΐνης και µπιζελιών αλλά και κιµά που θα µπορούν στη συνέχεια οι πελάτες να µεταποιούν σε τελικά προϊόντα που απευθύνονται στον καταναλωτή, όπως σάλτσες, µπέργκερς. Τα προϊόντα της Beyond Meat βασίζονται στα µπιζέλια, ενώ της Impossible Foods στην σόγια. «Θα είµαστε ανταγωνιστικοί και στις δύο εναλλακτικές» συµπλήρωσε το στέλεχος της Cargill.

Σηµειωτέον, πως βασικός παραγωγός µπιζελιών στην Βόρεια Αµερική είναι η εταιρεία Puris η οποία προµηθεύει τόσο την Cargill όσο και την Beyond Meat. Ωστόσο η Cargill είχε ανακοινώσει ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 επενδύσεις αξίας 100 εκατ. δολάρια στην εταιρεία αυτή, αποκτώντας προτεραιότητα στην προµήθεια, κάτι που µέχρι στιγµής έχει αποδώσει πολλά στην εταιρεία. «Η εύκολη πρόσβαση στην πρώτη ύλη µας έχει σίγουρα ευνοήσει. Από την άλλη έχουµε µάθει να διαχειριζόµαστε καταστάσεις στις οποίες είµαστε ταυτόχρονα και προµηθευτές και ανταγωνιστές» εξηγεί η κα. Γκούτσενριττερ.

Επενδύσεις 7 δισ. δολαρίων σε ζωικής προέλευσης πρωτεΐνες

Η αµερικανική πολυεθνική εταιρεία Cargill έχει εδραιωθεί κυρίως για το εµπόριο καλαµποκιού και σόγιας σε παγκόσµιο επίπεδο, αλλά και ως προµηθευτής βόειου κρέατος. Μάλιστα τα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία έχει επενδύσει περί τα 7 δισ. δολάρια για την περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς της στο κρέας.

Συνεπώς τα βήµατα που έκανε στην αγορά φυτικών εναλλακτικών του κρέατος φαίνονται εκ πρώτης όψεως αρκετά παράταιρα σε σχέση µε τις  τελευταίες βασικέςν της επενδύσεων. Ωστόσο όπως εξηγούν από την ίδια την η εταιρεία, οι επενδύσεις στις εναλλακτικές πρωτεΐνες βρίσκονται στα χαµηλά µονοψήφια ποσοστά, ενώ παραµένουν σε µεγάλο βαθµό µια πολύ µικρή µερίδα των επενδύσεων που εξακολουθούν να γίνονται.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία