«Η Πειραιώς θεωρεί ότι το εγχείρημα αυτό, αν στηθεί σε υγιείς και στέρεες βάσεις, θα αποτελέσει μια επιτυχία πρωτίστως για τη χώρα μας και για τα εθνικά μας υψηλής διατροφικής αξίας τρόφιμα, τα οποία θα τύχουν ακόμα μεγαλύτερης αξίας σε διεθνές επίπεδο», ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς, Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου, σε εκδήλωση που οργάνωσε την περασμένη Παρασκευή η ΕΘΕΑΣ στο χώρο της 88ης ΔΕΘ.
Και συνέχισε: «Θα δημιουργήσει οικονομική αξία όχι σε κάθε συμμετέχοντα ΑΣ, αλλά σε όλα αυτά τα αφανή μέλη του που κάθε ημέρα κοπιάζουν στο χωράφι και στο στάβλο, και που δικαιούνται να τους πληρωθεί μεγαλύτερο ποσό από αυτό που σήμερα εισπράττουν για κάθε ένα κιλό κι ένα λίτρο που παραδίδουν στον επόμενο κρίκο.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 983 της Agrenda
Εμείς θα προσπαθήσουμε να τους ταξιδέψουμε στον τελευταίο κρίκο αυτής της αλυσίδας, που είναι το κάθε ράφι σημείων πώλησης σε κάθε χώρα που δεν έχουμε ακόμα φτάσει τα ελληνικά τρόφιμα».
Με βάση το σχεδιασμό που έχει γίνει μέχρι σήμερα από την πλευρά της ΕΘΕΑΣ και των Οργανώσεων που συμμετέχουν στο εγχείρημα, σε ενιαίο εμπορικό «καλάθι» θα τοποθετούνται, εφεξής, μια σειρά από εμβληματικά προϊόντα, νωπά και μεταποιημένα, της ελληνικής γης, με στόχο το «ξεκλείδωμα» απαιτητικών αγορών με υψηλό βιοτικό επίπεδο, στις οποίες, μέχρι τώρα αυτά τα προϊόντα, διαθέτουν αναιμική ή καθόλου παρουσία.
«Όχημα» για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου θα διαδραματίσει η νεοσύστατη Συνεταιριστική Εξαγωγική Εταιρεία «COGREXPO SA», της οποίας η επίσημη έναρξη επιχειρησιακής λειτουργίας ανακοινώθηκε την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Αν και συνολικά, μέσα από το κοινό προϊοντικό «καλάθι», προβλέπεται να αξιοποιηθούν 53 προϊόντα που έχουν μεγάλες προοπτικές διεθνούς καριέρας, σε πρώτη φάση, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Γιαννακάκης, έγινε μια ομαδοποίηση με προτεραιότητα σε 13 είδη, μεταξύ των οποίων τα ακτινίδια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα εσπεριδοειδή, τα μήλα, τα αχλάδια, οι ελιές και το λάδι. Αντιστοίχως, ως αγορές στόχοι, προσδιορίστηκαν αυτές της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Νοτιοανατολικής Ασίας, που αναζητούν τα ποιοτικά προϊόντα και είναι σε θέση να τα πληρώσουν ακριβότερα.
«Είναι κάτι που το οραματιζόμασταν για χρόνια και με τη στήριξη της Τράπεζας Πειραιώς προχωρήσαμε σε αυτό το τόλμημα» ανέφερε ο κ. Γιαννακάκης και πρόσθεσε πως «οι 33 συνεταιρισμοί που μετέχουν ως ιδρυτικά μέλη και τα στελέχη με τα οποία συμμετέχουν στο σχήμα, είναι στελέχη με εμπειρία στις διεθνείς αγορές, έχουν δώσει εξετάσεις και εγγυώνται για την επιτυχία του τολμήματος. Μπαίνουμε μπροστά άνθρωποι με γνώση της διεθνούς αγοράς και ξέρουμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε».
Αναφερόμενος στην πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της COGREXPO SA που είχε προηγηθεί νωρίτερα το ίδιο απόγευμα, ο ομιλητής τόνισε ότι στη διάρκειά της τέθηκαν οι πρώτοι επιχειρησιακοί στόχοι και υπογράμμισε ότι η οργάνωσή της θα είναι καθαρά επαγγελματική. «Η στελέχωσή της θα γίνει με διευθυντικά στελέχη της αγοράς, που θα έχουν αξιολογηθεί από εξειδικευμένες εταιρείες εύρεσης στελεχών», είπε χαρακτηριστικά.
Ανατρέχοντας στους λόγους που οδήγησαν την ΕΘΕΑΣ να κινήσει τα νήματα για να στηθεί η εταιρεία, ο κ. Γιαννακάκης επισήμανε πως αυτοί έχουν να κάνουν με την αναγκαιότητα να αντιμετωπιστούν μια σειρά από αδυναμίες που είχαμε ως χώρα, όπως η απουσία κρίσιμης μάζας που θα επέτρεπε να εισέλθουν τα προϊόντα σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες του εξωτερικού, η έλλειψη οργανωμένων εμπορικών τμημάτων, οι κακές συσκευασίες, η ευκαιριακή παρουσία στις αγορές και η χαμηλή προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας.
«Αποφασίσαμε να μιμηθούμε τους Ισπανούς και Ιταλούς ανταγωνιστές μας, για να πετύχουμε μεγιστοποίηση κερδοφορίας των παραγόμενων προϊόντων για τους αγρότες μας. Με τη μελέτη που κάναμε, ορίσαμε τα προϊόντα που έχουν προοπτικές και κρίσιμα μάζα, αλλά και τις αγορές που θα στοχεύσουμε. Διότι για την ώρα πουλάμε κυρίως σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σκόπια, Αλβανία και άλλες αγορές χαμηλού εισοδήματος.
Το 55% των εξαγωγών των οπωροκηπευτικών μας πάνε σε τέτοιες αγορές» υποστήριξε ο κ. Γιαννακάκης, ενώ έφερε και παραδείγματα όπως αυτά των ακτινιδίων, των μήλων και των εσπεριδοειδών, για τα οποία η μέση τιμή των ελληνικών υπολείπεται μακράν της μέσης διεθνούς τιμής, για να καταδείξει τα πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν. «Στα πορτοκάλια η μέση τιμή για τα δικά μας είναι 516 ευρώ ανά τόνο, όταν ο μέσος όρος των 10 κορυφαίων χωρών είναι 865 ευρώ τον τόνο. Το ίδιο ισχύει στα μήλα, στα ακτινίδια και στα σταφύλια.
Μόνο στο λάδι είμαστε σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά εκεί έχουμε τις εισαγωγές από την Ιταλία, η οποία προσπορίζεται πολύ υψηλό κέρδος», υπογράμμισε και σημείωσε ότι «δημιουργώντας έναν μηχανισμό που ανιχνεύει ποιες χώρες εισάγουν προϊόντα που μας ενδιαφέρον, σε ποιες αξίες και ποιες είναι οι ανταγωνίστριες και με τί τιμές, πάμε στοχευμένα και χτυπάμε τις πόρτες, οι οποίες θα ανοίξουν κυρίως για μικρούς συνεταιρισμούς. Μέσα από ισχυρά συμβόλαια, για να μην έχουμε υπαναχωρήσεις, θα μπορέσουμε να κάνουμε συνεργασίες, να απορροφήσουμε τα προϊόντα μικρών συνεταιρισμών που θα πειθαρχούν στους εμπορικούς κανόνες που θα θέτουμε και να απολαμβάνουν το εισόδημα που πρέπει».
«Πάμε να παρέμβουμε στην αγορά»
Τη μεγάλη σημασία του εγχειρήματος ανέδειξε και ο πρόεδρος της ΕΘΕΑΣ, Παύλος Σατολιάς. «Με την πρωτοβουλία μας αυτή, η ΕΘΕΑΣ εγγυάται την ίδρυση μιας εξαγωγικής συνεταιριστικής εταιρείας που έχει στόχο να οδηγήσει την ιδέα της συνεργασίας σε άλλο επίπεδο. Οι συνεταιρισμοί όλης της χώρας ανεξαρτήτως, μπορούν μέσα από τη νέα εταιρεία να προωθήσουν τα αγροτικά τους προϊόντα στις διεθνείς αγορές και με την κίνηση αυτή ουσιαστικά πάμε να κάνουμε κάτι ακόμη πιο ουσιαστικό για τους παραγωγούς, να παρέμβουμε στην αγορά και αυτό έχει ξεχωριστή σημασία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σατολιάς.
Πολλά τα αναμενόμενα οφέλη, αλλά το εγχείρημα θέλει σοβαρότητα
Εκ μέρους της Τράπεζας Πειραιώς, που στάθηκε δίπλα στην ΕΘΕΑΣ, από τα «σπάργανα» του όλου εγχειρήματος, ο Άλκης Αλεξάνδρου, γενικός διευθυντής αγροτικής τραπεζικής, σημείωσε ότι τα αναμενόμενα οφέλη από τη λειτουργία της COGREXPO SA είναι πολλαπλά, ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ για πρόσβαση σε αγορές με πιο καλές τιμές, μέχρι τη μείωση των εξόδων διαμετακόμισης και όχι μόνο.
Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να υπογραμμίσει πως ένα τέτοιο εγχείρημα απαιτεί περισσή σοβαρότητα, πάρα πολύ καλό προϋπολογισμό, ικανά διοικητικά στελέχη, συνεχή προσαρμογή στην αλλαγή των οικονομικών και γεωπολιτικών συνθηκών, αρραγή συμπεριφορά και συνεργασία μεταξύ των ιδρυτικών και των μεταγενέστερων μετόχων της εταιρείας, αλλά και πολλή υπομονή και επιμονή. «Η τράπεζα Πειραιώς θεωρεί ότι το εγχείρημα αν στηθεί σε υγιείς και στέρεες βάσεις θα αποτελέσει μια επιτυχία πρωτίστως για τη χώρα και τα εθνικά, υψηλής διατροφικής αξίας τρόφιμά μας, τα οποία θα τύχουν ακόμη μεγαλύτερης αξίας σε διεθνές επίπεδο. Θα δημιουργήσει οικονομική αξία όχι σε κάθε συμμετέχοντα αγροτικό συνεταιρισμό, αλλά σε όλα αυτά τα αφανή μέλη τους, που κάθε μέρα κοπιάζουν στο χωράφι και στο στάβλο και που δικαιούνται να τους πληρωθεί μεγαλύτερο ποσό από αυτό που σήμερα εισπράττουν για το κάθε κιλό ή λίτρο που παραδίδουν στον επόμενο κρίκο της αλυσίδας», τόνισε ο κ. Αλεξάνδρου και πρόσθεσε πως «θα προσπαθήσουμε να τους ταξιδέψουμε στον τελευταίο κρίκο αυτής της αλυσίδας, που είναι το κάθε ράφι σημείων πώλησης, σε κάθε χώρα που δεν έχουν ακόμη φτάσει τα ελληνικά τρόφιμα».
«Ομπρέλα» για τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων
Ως «τολμηρό» και «δύσκολο» χαρακτήρισε το εγχείρημα της εξαγωγικής συνεταιριστικής εταιρείας ο γενικός γραμματέας του ΥπΑΑΤ, Γιώργος Στρατάκος, διαβεβαιώνοντας ότι όλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα συμπαραστέκεται στις πρωτοβουλίες και δράσεις που θα «τρέχει».
«Με τη δημιουργία αυτής της εταιρείας θα ενισχύσουμε το εξαγωγικό πρόσημο των ελληνικών νωπών και μεταποιημένων προϊόντων και θα κατακτήσουμε νέες αγορές. Κυρίως όμως θα συνεισφέρουμε τόσο στις τοπικές οικονομίες, όσο και στην εθνική οικονομία», είπε και σημείωσε πως «θα είναι η ομπρέλα και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί θα δίνει μια εξαγωγική διέξοδο στα διαμάντια της ελληνικής γης, να μπορέσουν να λάβουν τη θέση που τους αρμόζει στα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού και να γίνουν οι πρεσβευτές μας στις διεθνείς αγορές». Στο σημείο αυτό θύμισε πως τα ελληνικά νωπά και μεταποιημένα τρόφιμα αντιπροσωπεύουν περίπου το 21% των ελληνικών εξαγωγών συνολικά, ξεπερνώντας σε αξία τα 11 δισ. ευρώ και έχουν και θετικό ισοζύγιο.
Πρωτοβουλία εξωστρέφειας για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα
Ως μια απολύτως αναγκαία πρωτοβουλία εξωστρέφειας για τα εγχώρια αγροτικά προϊόντα, ώστε να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία και αυτή να μετουσιωθεί σε πραγματικό αποτέλεσμα για την εθνική οικονομία και το εισόδημα των παραγωγών, χαρακτήρισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, την COGREXPO SA. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν θέλουμε να επενδύσουμε πραγματικά στον πρωτογενή τομέα και να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας, πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια τους και να δημιουργήσουμε την πραγματικά υπεραξία για τα ελληνικά προϊόντα», επισήμανε στο χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως στο επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες και τις πολιτικές που θα ακολουθηθούν, «ώστε να αναδείξουμε τα προϊόντα που φέρνουν προστιθέμενη αξία και να δημιουργήσουμε έτσι ουσιαστικά προοπτική για τον πρωτογενή τομέα και κυρίως να ενισχύσουμε τους ανθρώπους που παράγουν, τις τοπικές κοινωνίες όπου αναφέρονται, αλλά και την εθνική μας οικονομίας».
Ολόκληρη η ομιλία του Αλεξάνδρου έχει ως ακολούθως:
Ομιλία Αλκιβιάδη Αλεξάνδρου,
Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής, Πειραιώς
Όταν η Πειραιώς πρωτάκουσε από την ΕΘΕΑΣ την αναγκαιότητα να δημιουργηθεί μία εταιρεία με αποκλειστικό σκοπό την ανάπτυξη των εξαγωγών των ποιοτικών και ανταγωνιστικών ελληνικών προϊόντων (νωπών και συσκευασμένων) σε Διεθνείς Αγορές, δεν μπορούσε παρά να καταστεί αρωγός αυτής της ιδέας.
Όταν μάλιστα πληροφορηθήκαμε ότι αρχικοί – ιδρυτικοί μέτοχοι της ΑΕ αυτής θα είναι 33 από τους 800 Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, με τους οποίους έχουμε καθημερινές συναλλαγές, ήταν πιά σίγουρο ότι έπρεπε να βοηθήσουμε ως η Ελληνική Τράπεζα της Αγροδιατροφής σε αυτή την ενόραση.
Πώς βλέπουμε τραπεζικά αλλά και εθνικά αυτή την προσπάθεια;
Ο κάθε ένας ΑΣ εξάγει αυτόνομο αγροτικό προϊόν σε συγκεκριμένες χώρες. Η συνάσπιση (μέσω της COGREXPO) θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες ποσότητες του ίδιου αγροτικού προϊόντος στον ίδιο αγοραστή με συνέπεια την αύξηση της τιμής πώλησής του.
Παράλληλα, θα ανοίξει δρόμους και θα δημιουργήσει πωλήσεις σε εκείνους τους Συνεταιρισμούς που δεν ήξεραν που και πως θα διαθέσουν το παραγόμενο προϊόν τους στο εξωτερικό.
Και μάλιστα θα δημιουργήσει ασφαλείς πωλήσεις για τους νεότευκτους πωλητές γιατί αυτοί οι ΑΣ που πρώτα άνοιξαν το δρόμο στις εξαγωγές, θα γνωρίζουν το ποιόν του αγοραστή και δεν θα δημιουργηθούν ανείσπρακτες απαιτήσεις για τους νέους πωλητές.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κάποιοι νέοι μέτοχοι της COGREXPO, που θέλανε να προσεγγίσουν το προϊόν τους σε μια χώρα του εξωτερικού και δεν γνώριζαν πως θα προσεγγίσουν αυτούς τους αγοραστές, κάποιος άλλος μέτοχος θα τους ανοίξει πόρτες σε δικούς του αγοραστές στο εξωτερικό που ενδιαφέρονται για το προϊόν του νέου μετόχου.
Κι όταν αυτό θα ακουστεί στην αγορά, τότε κάποιος από τους 800 ΑΣ που δεν είναι σήμερα μέτοχος της COGREXPO σίγουρα θα μπει στον πειρασμό να συμμετάσχει στην επόμενη αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και να επωφεληθεί αυτών (και πολλών άλλων) συνεργειών.
Αν τώρα κάνουμε ένα πέρασμα και από το σκέλος των εξόδων, δεν θέλει πολύ εμπειρία για να καταλάβει ο κάθε ένας μέτοχος της COGREXPO που πριν την σύσταση της πουλούσε στο εξωτερικό αυτόνομα το προϊόν του, πόσο πολύ θα συμπιεστεί το διαμετοκομιστικό π.χ. κόστος στην περίπτωση που δύο ή και τρεις ΑΣ φορτώσουν μαζί το ίδιο προϊόν, οδεύοντας σε δύο άλλες ηπείρους, όπου δύο συγκεκριμένοι αγοραστές θα περιμένουν να το διαθέσουν στις τοπικές αγορές.
Δεν θέλετε να αναφερθώ στην ουσιαστική ενοποίηση εξόδων διατήρησης λογιστηρίων , εμπορικών και άλλων τμημάτων όταν ουσιαστικά η COGREXPO θα το κάνει για λογαριασμό τους.
Τα παραδείγματα μπορεί να μας κουράσουν, αλλά η αξία εφαρμογής μιας τέτοιας ιδέας δεν θα μας κουράσει ποτέ.
Πρέπει βέβαια να υπογραμμίσουμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα απαιτεί περισσή σοβαρότητα, πολύ καλό προϋπολογισμό, ικανά διοικητικά στελέχη, συνεχή προσαρμογή στην αλλαγή των γεωπολιτικών & οικονομικών συνθηκών, αρραγή συμπεριφορά και συνεργασία μεταξύ των ιδρυτικών και μεταγενέστερων μετόχων της εταιρείας.
Θέλει υπομονή και επιμονή.
Η Πειραιώς θεωρεί ότι το εγχείρημα αυτό, αν στηθεί σε υγιείς και στέρεες βάσεις, θα αποτελέσει μια επιτυχία πρωτίστως για τη χώρα μας και για τα εθνικά μας υψηλής διατροφικής αξίας τρόφιμα, τα οποία θα τύχουν ακόμα μεγαλύτερης αξίας σε διεθνές επίπεδο.
Θα δημιουργήσει οικονομική αξία όχι σε κάθε συμμετέχοντα ΑΣ, αλλά σε όλα αυτά τα αφανή μέλη του που κάθε ημέρα κοπιάζουν στο χωράφι και στο στάβλο, και που δικαιούνται να τους πληρωθεί μεγαλύτερο ποσό από αυτό που σήμερα εισπράττουν για κάθε ένα κιλό κι ένα λίτρο που παραδίδουν στον επόμενο κρίκο.
Εμείς θα προσπαθήσουμε να τους ταξιδέψουμε στον τελευταίο κρίκο αυτής της αλυσίδας, που είναι το κάθε ράφι σημείων πώλησης σε κάθε χώρα που δεν έχουμε ακόμα φτάσει τα ελληνικά τρόφιμα.
Καλή επιτυχία σε αυτή μας την προσπάθεια.
17-11-2024 16:56Natasha
Are you ready to earn money from your website with minimal effort? ���� With ForeMedia.net, you can start making revenue from ad impressions alone—clicks are just a bonus! Here’s why website owners love us: ✅ Instant approval for new publishers ✅ Earnings from traffic, not just clicks ✅ Hassle-free setup in minutes ���� Register Now Here: https://foremedia.pro/CHWVa and start monetizing your traffic today! Best, The ForeMedia Team
Απάντηση15-11-2024 11:23Natasha Sutcliffe
Hey, I visited your site and I think that your content is amazing! It is really engaging and original, you must have worked so hard to generate such a quality content. My name is Natasha from ForeMedia and I help website owners with great websites to maximize the revenue they make from their website. I would love to buy Ad Spaces on your website and pay you per each impression of the ads on your site. We are Google Ad Exchange Premium partners and we work with more than 100 Ad Network & thousands of premium direct advertisers who would LOVE to buy Ads directly from your site and we can guarantee to increase your revenue by at least 45% compared to other advertising solutions you are currently using. You deserve to earn more for your content and maximize your earning potential and I will help you unlock that potential! There is no cost, you can register to our monetization platform for free on this link: https://foremedia.pro/C8eHS I will be available for you on the Live Chat if you need any help, or you can email me back to: natasha@foremedia.pro if you have any questions. I have at least 17 Premium Advertisers that have asked me to approach you because they would like to advertise on your website on Premium eCPM [cost per impressions] basis. Have a good day & feel free to ping me for any question! Click the link here for 1 minute registration to our platform [it's free!]: https://foremedia.pro/C8eHS ForeMedia - Earn Money With Your Website https://foremedia.pro/C8eHS
Απάντηση19-09-2024 12:26ΘΩΜΑΣ
Επιτέλους ! Με καθυστέρηση 10ετιών, μιά πολύ σωστή προσπάθεια. Ορος απαράβατος για την επιτυχία του εγχειρήματος: ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ στην επιλογή των στελεχών και ΕΞΩ τα κόμματα. Συγχαρητήρια σε ΟΛΟΥΣ που το οργάνωσαν και ιδιαίτερα στον συμπατριώτη μας κ. Γιαννακάκη.
Απάντηση