Η πρωτοβουλία ξεκίνησε το 2022 από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA), φορέας ο οποίος περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα βαμβακιού σε Ελλάδα και Ισπανία, τις δύο χώρες που συγκεντρώνουν το 100% της Ευρωπαϊκής παραγωγής. Με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι δράσεις επικοινωνίας των τριών ετών επικεντρώθηκαν σε Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία.
Για την όσο δυνατόν ευρύτερη προσέλκυση κοινού, σημαντικό μέρος της καμπάνιας πραγματοποιήθηκε ψηφιακά, με τη δημιουργία εμπλουτισμένης ιστοσελίδας σε 6 γλώσσες και έντονη παρουσία σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Linkedin), τα οποία προσέλκυσαν αθροιστικά περισσότερους από 20.000 ακόλουθους. Ταυτόχρονα, περισσότεροι από 7,4 καταναλωτές και επαγγελματίες προσεγγίστηκαν μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και συνεργασία με περισσότερους από 200 influencers στις χώρες-στόχους. Παράλληλα, διακινήθηκαν 30 δελτία τύπου και δημοσιεύθηκαν περισσότερα από 730 άρθρα για το EUCOTTON, τα οποία προσέγγισαν περίπου 158 εκατ. Ευρωπαίους, υπερβαίνοντας κατά πολύ τους αρχικούς στόχους αποτελεσμάτων της εκστρατείας κατά την έναρξή της.
Έμφαση δόθηκε επίσης και στις διαφημίσεις έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, με 20 περιοδικά σε 5 χώρες (αναγνωσιμότητα: 500.000 άτομα) και έξι ψηφιακές εκστρατείες σε συνεργασία με επιφανείς ομίλους δημοσιογραφίας μόδας όπως Elle, Harper’s Bazaar, Elle Decoration οι οποίες κατάφεραν να φτάσουν αθροιστικά σε περισσότερες από 28 εκατομμύρια εμφανίσεις.
Πέρα όμως από την εκστρατεία προώθησης προς το γενικό κοινό, ουσιαστική ήταν η προσέγγιση των επαγγελματιών με περισσότερες από 25 εκδηλώσεις στις πέντε χώρες, συμπεριλαμβανομένων τόσο εκείνων που διοργανώθηκαν από το EUCOTTON σε Σεβίλλη, Θεσσαλονίκη, Μιλάνο, Μόναχο και Παρίσι όσο και αυτές στις οποίες συμμετείχε είτε ως σπόνσορας είτε ως εκθέτης, όπως η έκθεση Munich Fabric Start, το Mediterranean Cotton Roads, το Bremen Cotton Conference, η Rome Phygital Sustainability Expo, η Genova Jeans Week κόκ.
Τα σεμινάρια και οι συναντήσεις Β2Β που διοργανώθηκαν αποκλειστικά από το EUCOTTON προσέλκυσαν περισσότερους από 500 επαγγελματίες προερχόμενους από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς οίκους μόδας και υφασμάτων, ενώ συνολικά 10 σεμινάρια για περισσότερους από 200 φοιτητές μόδας δημιούργησαν μια δημιουργική συνεχή συνεργασία με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στις πέντε χώρες.
Σημαντική επίσης δράση και η υλοποίηση δύο ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips) κατά τα οποία φιλοξενήθηκαν σε Ελλάδα και Ισπανία εκπρόσωποι από σημαντικές εταιρείες μόδας προκειμένου να επισκεφθούν τις καλλιέργειες βάμβακος και τις τοπικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας, γνωρίζοντας από κοντά τους παραγωγούς πίσω από τον επονομαζόμενο λευκό χρυσό της Ευρώπης.
Η τελευταία δράση κατά το κλείσιμο της τριετούς καμπάνιας πραγματοποιήθηκε με την επίσκεψη εργασίας της ECA στο Παρίσι για την υλοποίηση ενημερωτικής εκδήλωσης στις 10 Δεκεμβρίου, η οποία προσέλκυσε περισσότερους από 100 επαγγελματίες υψηλού προφίλ και αγοραστικής δύναμης. Παράλληλα, διοργανώθηκαν b2b συναντήσεις με επιχειρήσεις και φορείς μόδας.
Η αποστολή του EUCOTTON περιελάμβανε τον κ Αντώνη Σιάρκο, Πρόεδρο ΔΣ ECA, τον κ Δημήτρη Πολύχρονο από την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου ΑΕΒΕΕ, τον κ. Ευθύμιο Φωτεινό, Πρόεδρο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος, τον κ Βασίλη Μάρκου από τη ΒΙΟΛΑΡ ΑΕ, τον κ. Γιώργο Ουσουλτζόγλου από την GP Cotton ΑΕ και τον κ. Josep Artigas, Πρόεδρο του Ισπανικού Κέντρου Βαμβακιού (Centro Algodonero Nacional).