![COCA_COLA_265894721](https://agro.atcomcdn.com/images/940x610/files/COCA_COLA_265894721.jpg)
Το συγκριτικό μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 110 μονάδες βάσης, στο 36,1%, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών της Coca Cola για την αύξηση των εσόδων και του μειωμένου ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού σε σχέση με το κόστος των πρώτων υλών, ενώ το συγκρίσιμο κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 1,0%.
Επιπρόσθετα, η απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) σημείωσε αύξηση κατά 190 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 18,3%. Σε ανεπτυγμένες αγορές παρατηρήθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 3,3% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση διατηρήθηκαν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν στα 10,75 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 10,18 δισ. το 2023.
Από την άλλη σε αναπτυσσόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση, χάρη στη διεύρυνση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 39,6% σε οργανική βάση.
Μελλοντικές προοπτικές
Η Coca Cola HBC πέτυχε ισχυρές επιδόσεις το 2024, παρά τις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούσαν στις αγορές . Η εταιρεία αναμένει ότι οι μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις θα συνεχιστούν, ωστόσο έχει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της 24/7 κατανάλωσης, στις εξειδικευμένες δυνατότητές της , στους ανθρώπους της και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διαφορετικές αγορές. Για το λόγο αυτό θεωρεί ότι το 2025 θα επιτύχει συνεχιζόμενη πρόοδο σε σχέση με την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων της.
Οι χρηματοοικονομικές κατευθύνσεις του ομίλου για το 2025 είναι οι εξής:
- αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 6% με 8%, και
- αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 11%.
Ανοδικές τάσεις στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 6,1%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής της Coca Cola HBC στην αγορά κατά τη διάρκεια των κρίσιμων εμπορικών περιόδων αξιοποιώντας την ανοδική τουριστική τάση. Σημειώθηκε μεσαία μονοψήφια αύξηση στα ανθρακούχα αναψυκτικά, χάρη κυρίως στην Coke Zero, την Sprite και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό.