Το πρόγραμμα της ΕΕ έχει ως στόχο τη διάδοση υγιεινών διατροφικών συνηθειών στα παιδιά και περιλαμβάνει τη διανομή φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς και ειδικά παιδαγωγικά προγράμματα με τα οποία οι μαθητές διδάσκονται τη σημασία της σωστής διατροφής και εξηγείται η διαδικασία με την οποία παράγονται τα τρόφιμα.
Με την αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων σχολείων η πρωτοβουλία για την υγιεινή διατροφή απευθύνθηκε σε 30 και πλέον εκατομμύρια παιδιά ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το σχολικό έτος 2017/2018.
Επί του θέματος ο επίτροπος Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της ΕΕ Φιλ Χόγκαν δήλωσε τα εξής: «Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την προέλευση των τροφίμων που καταναλώνουμε και τη σκληρή δουλειά που συνεπάγεται αυτό. Με τα προγράμματα της ΕΕ για τα σχολεία, τα παιδιά, πέρα από το ότι μαθαίνουν για τη γεωργία και την παραγωγή τροφίμων, γεύονται επίσης προϊόντα ποιότητας και επωφελούνται από τη διατροφική τους αξία. Δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς να απολαύσει κανείς το καλό φαγητό!»
Στο πλαίσιο του προγράμματος, διατίθενται κάθε σχολικό έτος 150 εκατ. EUR για φρούτα και λαχανικά και 100 εκατ. EUR για γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα. Αν και η συμμετοχή είναι προαιρετική, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ προτίμησαν να συμμετέχουν είτε στο σύνολο ή σε μέρος του προγράμματος. Η κατανομή των πιστώσεων σε κάθε ένα από τα 28 κράτη μέλη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατά το σχολικό έτος 2018-19 εγκρίθηκε και εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάρτιο του 2018. Επίσης, τα κράτη μέλη έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν τη βοήθεια της ΕΕ με εθνική ενίσχυση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος.
Η επιλογή των προϊόντων που διανέμονται βασίζεται σε παραμέτρους που αφορούν την υγεία και το περιβάλλον, την εποχικότητα, την ποικιλία και τη διαθεσιμότητα. Τα κράτη μέλη μπορούν να ενθαρρύνουν τις τοπικές ή περιφερειακές αγορές, τα βιολογικά προϊόντα, τις βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού, τα περιβαλλοντικά οφέλη, τα συστήματα ποιότητας για τα γεωργικά προϊόντα.
Η διανομή φρούτων, λαχανικών και γάλακτος άρχισε να συνοδεύεται από ποικιλία παιδαγωγικών δραστηριοτήτων για τους μαθητές. Σχεδόν όλες οι χώρες συνέστησαν επιτροπές με τη συμμετοχή των αρχών και των ενδιαφερομένων μερών στους τομείς της γεωργίας, της υγείας και της εκπαίδευσης, πολλές από τις οποίες συνεδρίασαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων.