BACK TO
TOP
Εδώ Θεσσαλία

Από 3 Μαρτίου αιτήσεις κατασκευής στάβλων, Απρίλιο τα παρακάρλια

Την προσεχή Δευτέρα, 3 Μαρτίου ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για ένταξη στο Μέτρο που αφορά τους πληγέντες κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους της Θεσσαλίας, της Βόρειας Φθιώτιδας και του Έβρου. Το Μέτρο 5.2 είναι ύψους 45 εκατ. ευρώ και αφορά δωρεάν αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και ανακατασκευή σταύλων, σε όσους επλήγησαν από τον Daniel.

avgenakis-4-martiou

8
0

Από 4 Μαρτίου αιτήσεις για κατασκευή στάβλων, Απρίλιο τα παρακάρλια

Η κατάσταση στη Θεσσαλία και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, εξετάσθηκαν σε ευρεία διυπουργική σύσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων την Παρασκευή 1 Μαρτίου, στο πλαίσιο της οποίας, ο υπουργός, Λευτέρης Αυγενάκης έδωσε λεπτομέρειες για την επερχόμενη προκήρυξη του μέτρου. Ειδικότερα, οι μελέτες για την ένταξη στο Μέτρο θα είναι δωρεάν μετά από συμφωνία του ΥΠΑΑΤ με το ΓΕΩΤΕΕ. Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων θα γίνει με πρότυπα σχέδια σταύλων και θα πληρούνται όλοι οι κανόνες ευζωίας, καθώς και θα υπάρχει πρόβλεψη για αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων. Ενισχύεται επίσης και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους παραγωγής.

Για τις παρακάρλιες περιοχές αναμένεται – από μέρα σε μέρα- η έγκριση του αιτήματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ενεργοποιηθεί το μέτρο που θα καλύψει τις ανάγκες στήριξης των παραγωγών για τα 120.000 πλημμυρισμένα στρέμματα. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η έκδοση της απαιτούμενης Υπουργικής Απόφασης και της σχετικής Πρόσκλησης, το αργότερο έως 31 Μαρτίου με 15 Απριλίου 2024 . Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα θα γίνεται αυτόματα με την υποβολή της αίτησης ΟΣΔΕ 2024, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα δικαιολογητικά και ειδικοί φάκελοι. Το Μέτρο είναι ύψους άνω των 40 εκατ. και αναμένεται να καλύψει τους παραγωγούς της περιοχής για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Στη σύσκεψη μετέχουν ο ΥπΑΑΤ Λευτέρης Αυγενάκης, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο υφυπουργός Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς.

Αναλυτικά η ενημέρωση από το υπουργείο αναφέρει:

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας απέστειλε μήνυμα.

Στη συνάντηση μετέχουν επίσης οι Περιφερειάρχες Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας και Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός (με τηλεδιάσκεψη) ο αντιπεριφερειάρχης πρωτογενούς τομέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Δήμαρχοι των περιοχών που έχουν πληγεί εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης από τις Παρακάρλιες περιοχές εκπρόσωποι των ΤΟΕΒ, κτηνοτροφικών, γεωργικών, μελισσοκομικών οργανώσεων και γενικά παραγωγικών, εκπρόσωποι Επιμελητηρίων κα Διεπαγγελματικών, καθώς και γενικότερα εκπρόσωποι θεσμικών φορέων της περιοχής, όπως επίσης και οι Θεσσαλοί – μέλη του Συντονιστικού της Πανελλαδικής των Μπλόκων.

Μετείχαν επίσης οι ΓΓ του ΥΠΑΑΤ, και οι ηγεσίες των εποπτευόμενων οργανισμών.

Στην εισήγησή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης παράλληλα με την κατάσταση στη Θεσσαλία αναφέρθηκε και στην πολιτική που ασκείται στα ζητήματα που αφορούν στις αλλαγές στην ΚΑΠ και στους ελέγχους στην αγορά .

(οι εισηγήσεις του ΥπΑΑΤ για τις αλλαγές που προτείνονται στην ΚΑΠ και στους ελέγχους στην αγορά, στο τέλος της εισήγησης)

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με πράξεις αποδείξαμε ότι κατανοούμε την αγωνία των αγροτών της χώρας μας. Αγωνία που εντείνεται όλο και περισσότερο λόγω της κλιματικής και ενεργειακής κρίσης.

Δώσαμε μάχες στις Βρυξέλλες για να ξεκινήσουμε τις αλλαγές στην ΚΑΠ και χάρη στις συμμαχίες που δημιουργήσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα (ΕΛΚ- EUMED -9) πετύχαμε το στόχο μας, να υιοθετήσουν, δηλαδή, οι εταίροι μας τις ελληνικές θέσεις.

Ήδη έχουμε ζητήσει από τα κόμματα και όλους τους παραγωγικούς φορείς της χώρας να καταθέσουν προτάσεις για τις δομικές αλλαγές, διαδικασία που τώρα ξεκινά.

Σημειώνεται ότι δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι σήμερα αλλαγή της ΚΑΠ σε δομικά της σημεία ενόσω βρίσκεται σε εφαρμογή.  Υπενθυμίζεται ότι η σημερινή δυσλειτουργική και γραφειοκρατική ΚΑΠ είναι αποτέλεσμα της πίεσης των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων.

Στη συνέχεια ο υπουργός αναφέρθηκε στο ζήτημα των ελέγχων που γίνονται στην αγορά.

Τόνισε, ότι η Θεσσαλία παραμένει πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και με βάση την επιλογή μας αυτή προχωρούμε με ταχύτητα στην ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας.

Βρίσκονται σε εξέλιξη μια σειρά αποφάσεων που έχουν ήδη ληφθεί:

  1. Τη Δευτέρα, ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για ένταξη στο Μέτρο που αφορά τους πληγέντες κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους της Θεσσαλίας, της Βόρειας Φθιώτιδας και του Έβρου. Το Μέτρο 5.2 είναι ύψους 45 εκατ. ευρώ και αφορά δωρεάν αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και ανακατασκευή σταύλων, σε όσους επλήγησαν από τον Daniel. Και οι μελέτες για την ένταξη στο Μέτρο θα είναι δωρεάν μετά από συμφωνία του ΥΠΑΑΤ με το ΓΕΩΤΕΕ. Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων θα γίνει με πρότυπα σχέδια σταύλων και θα πληρούνται όλοι οι κανόνες ευζωίας, καθώς και θα υπάρχει πρόβλεψη για αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων. Ενισχύεται επίσης και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με στόχο τη μείωση του ενεργειακού κόστους παραγωγής.
  2. Παρακάρλιες περιοχές: Ανατέθηκε τον Δεκέμβριο 2023, εκπονήθηκε Γενάρη. Η μελέτη που αφορά την κάλυψη του απολεσθέντος εισοδήματος στις παρακάρλιες περιοχές και για όσους, γενικά, αδυνατούν  να καλλιεργήσουν, λόγω της καταστροφής, τη γη τους. Στις παρακάρλιες περιοχές, 120.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης βρίσκονται ακόμα καλυμμένα με νερό.  Αρχές Φεβρουαρίου υποβλήθηκε στην ΕΕ το τελικό διαμορφωμένο Τεχνικό Δελτίο του Μέτρου 10.01.11. Αναμένεται – από μέρα σε μέρα- η έγκριση του αιτήματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ενεργοποιηθεί το μέτρο. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η έκδοση της απαιτούμενης Υπουργικής Απόφασης και της σχετικής Πρόσκλησης, το αργότερο έως 31 Μαρτίου με 15 Απριλίου 2024 . Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα θα γίνεται αυτόματα με την υποβολή της αίτησης ΟΣΔΕ 2024, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα δικαιολογητικά και ειδικοί φάκελοι. Το Μέτρο είναι ύψους άνω των 40 εκατ. και αναμένεται να καλύψει τους παραγωγούς της περιοχής για τουλάχιστον δύο χρόνια.
  3. Αποζημιώσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ  μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου De minimis, για τους 427 αλιείς που δραστηριοποιούνται εντός του Παγασητικού και στα παράλια Νομού Λαρίσης. Ολοκληρώθηκε ο διοικητικός έλεγχος των φακέλων και έχει αποσταλεί η λίστα με τους δικαιούχους στον ΟΠΕΚΕΠΕ για την πληρωμή τους, έως την Τρίτη. Άμεσα αναμένεται, η ενίσχυση με επί πλέον 1 εκατ. ευρώ των αλιέων της Β. Εύβοιας και Βόρειας Φθιώτιδας, κατόπιν αιτήματος του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανού και του πρώην υφυπουργού Σίμου Κεδίκογλου.
  4. Καταβλήθηκαν, στο τέλος Ιανουαρίου, από το Γεωργικό Αποθεματικό 2023, αποζημιώσεις 15,8 εκατ ευρώ σε μη υπόχρεους να ασφαλιστούν στον ΕΛΓΑ (πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, θερμοκηπιακές καλλιέργειες, καλλωπιστικά φυτά, φυτωριούχοι,  κ.α). Επί πλέον στο Γεωργικό Αποθεματικό εντάχθηκαν και οι μελισσοκόμοι, όπως δεσμεύθηκαν κατά τη συνάντησή μας. Η καταβολή των ενισχύσεων αφορά πληγέντες στη Θεσσαλία και στον Έβρο. Θα ακολουθήσει πρόσθετη πληρωμή- διόρθωση για δικαιούχους που δεν συμπεριελήφθησαν στην αρχική πληρωμή. Αφορά, κυρίως, πτηνοτρόφους και φυτωριούχους. Η ακριβής ημερομηνία θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες.
  5. Αντίστοιχες ενισχύσεις για τους μελισσοκόμους, δηλαδή 15 ευρώ ανά κυψέλη, δίνονται και στους μελισσοκόμους των πληγεισών περιοχών της Βορείου Φθιώτιδας, Βόρειας Εύβοιας και της Ρόδου.
  6. Απονιτροποίηση: «Τρέχουν» δύο προγράμματα ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το ένα με νέα πρόσκληση για τις περιοχές της Θεσσαλίας, Β. Φθιώτιδας και Έβρου, ύψους 100 εκατ. ευρώ και το άλλο με παράταση της υφιστάμενης πρόσκλησης, με εφαρμογή σε όλη τη χώρα, ύψους 50 εκατ. ευρώ. Η νέα πρόσκληση αναμένεται να δημοσιευθεί εντός του Απριλίου. Οι περιοχές εφαρμογής του μέτρου είναι αυτές που είναι χαρακτηρισμένες ως ευαίσθητες στα νιτρικά, σύμφωνα με τους χάρτες του υπουργείου Περιβάλλοντος.
  7. Εντάξαμε στα Σχέδια Βελτίωσης, όλους τους επιλαχόντες της Θεσσαλίας (καλύπτουμε επί πλέον 322 δικαιούχους με 17.497.655 ευρώ. Καλύπτονταν 276 δικαιούχοι με 18.864.172. Άρα συνολικά καλύπτουμε 598 με  36.361.827) και του Έβρου (καλύπτουμε  επί πλέον 87 δικαιούχους με 6.100.000  ευρώ.   Καλύπτονταν 70 με 5.910.000.  Άρα συνολικά καλύπτουμε 157 δικαιούχους 12.010. 000 ευρώ).
  8. Εντάξαμε επίσης,  στα Σχέδια Βελτίωσης, όλους τους επιλαχόντες στις πληγείσες περιοχές της Ρόδου, Βόρειας Εύβοιας και της Βόρειας Φθιώτιδας.

Συγκεκριμένα, για Ρόδο: Καλύπτουμε επιπλέον 27 περιπτώσεις με 1.600.000 ευρώ. Καλύπτονταν 18 με 1.300.000 ευρώ. Άρα συνολικά καλύπτουμε 45 με 2.900.000 ευρώ.

Για τη Βόρεια Εύβοια: Καλύπτουμε επιπλέον 78  δικαιούχους με 3.220.000. Αρχικά καλύπτονταν 48 με 1.880.000 ευρώ. Άρα συνολικά καλύπτουμε 126 δικαιούχους με 5.100.000 ευρώ.

Στη Βόρεια Φθιώτιδα  (περιοχή Δομοκού: καλύπτουμε επί πλέον 78 δικαιούχους με 3.250.000 ευρώ. Αρχικά καλύπτονταν 17 δικαιούχοι με 830.000. Άρα συνολικά καλύπτουμε 55 δικαιούχους με 2.915.000 ευρώ 

  1. Ενεργοποιούμε, κατ’ αρχήν, 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των βασικών ζημιών στα δίκτυα των ΤΟΕΒ της Θεσσαλίας, που έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας για καταγραφή των ζημιών που έχουν υποστεί, ώστε να μπορέσουν να γίνουν και πάλι λειτουργικά τα δίκτυα. Για το ζήτημα αυτό συνεργαζόμαστε τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Οικονομικών, Ενέργειας και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τα 15 - από τα 53 ΤΟΕΒ και 1 ΓΟΕΒ της Θεσσαλίας- που έχουν ανταποκριθεί. Η πρόταση για κατανομή των 15 εκατ. ευρώ έχει ως εξής: TOEB ΣΥΝΟΛΟ: 9.655.000, ΓΟΕΒ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ:   5.000.000, ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ : 345.000, ΓENIKO ΣΥΝΟΛΟ: 15.000.000 

Από τους 53 ΤΟΕΒ, μέχρι σήμερα, ανταποκρίθηκαν ο ΓΟΕΒ Στραγγιστικών Έργων Θεσσαλίας και τα εξής ΤΟΕΒ:

  1. Ταυρωπού Καρδίτσας,
  2. Θεσσαλιώτιδας,
  3. Τιτανίου,
  4. Σελλάνων,
  5. Ενιπέα Φαρσάλων,
  6. Αγίας Σοφίας,
  7. Ταουσάνης,
  8. Κρανέας,
  9. Πηνειού Λάρισας,
  10. Λίμνης Κάρλας,
  11. Ζάρκου Τρικάλων,
  12. Φήκης Τρικάλων,
  13. Κλοκοτού, Τρικάλων,
  14. Φωτάδας Τρικάλων,
  15. Στροφύλλου Αγίου Βλασίου Μαγνησίας,

Επίσης φακέλους έχουν στείλει και οι 2  ΤΟΕΒ ΔΟΜΟΚΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΤΟΕΒ 5ης ΖΩΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΑΣ Ν. ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΤΟΕΒ 6ης ΖΩΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΑΣ ΕΚΑΡΑΣ

  1. Εκδώσαμε εγκαίρως όλες τις παρεκκλίσεις για το τομεακό της μελισσοκομίας και του μέτρου της Βιολογικής γεωργίας – κτηνοτροφίας, ούτως ώστε κανείς από τους πληγέντες να μη χάσει ούτε ένα ευρώ ενίσχυσης.  Από το πρόγραμμα η Θεσσαλία λαμβάνει 33.725.404 ευρώ που αντιστοιχούν σε 7.009 δικαιούχους.
  2. Δώσαμε δυνατότητα παράτασης ενός έτους στους δικαιούχους του μέτρου της αναμπέλωσης ούτως ώστε να μπορούν να προχωρήσουν σε νέες φυτεύσεις αμπελιών  χωρίς να έχουν απώλεια χρημάτων από το πρόγραμμα.
  3. Εκδώσαμε απόφαση πρώιμης συγκομιδής ακτινιδίων για την ευρύτερη περιοχή της Αγιάς, κατά παρέκκλιση του ενωσιακού και εθνικού κανονισμού που επιτρέπει τη συγκομιδή μετά την 15η Οκτωβρίου, με σκοπό να μη χαθεί ούτε ένα κιλό από το προϊόν.
  4. Σε συνεργασία με τις ΔΑΟΚ της Θεσσαλίας συλλέξαμε από τα γεωπονικά καταστήματα κατεστραμμένες συσκευασίας φυτοπροστατευτικών και λιπασμάτων, αποφεύγοντας περιβαλλοντική μόλυνση. Υπενθυμίζουμε ότι αρκετά γεωπονικά καταστήματα είχαν πλημμυρίσει καθώς και οι αποθήκες τους και ήταν άμεση η ανάγκη απομάκρυνσης των αγροχημικών καθώς ο κίνδυνος μόλυνσης του εδάφους και του υδροφόρου ορίζοντα ήταν ορατός.
  5. Σε συνεργασία με τις κτηνιατρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας οργανώσαμε και εκτελέσαμε μια τεραστίων διαστάσεων επιχείρηση συλλογής και διαχείρισης των εκατοντάδων χιλιάδων νεκρών ζώων αποτρέποντας μια ανυπολόγιστη υγειονομική κρίση.
  6. ΕΛΓΑ: Η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στην πενταετία 2019 - 2024, στήριξε με γενναιόδωρη χρηματοδότηση τον Οργανισμό, για να ανταποκριθεί με αξιοπιστία και φερεγγυότητα στις υποχρεώσεις του.

Συγκεκριμένα, στο χρονικό αυτό διάστημα έχουν πληρωθεί 1.217.000.545,53 € για αποζημιώσεις από τον ΕΛ.Γ.Α. και 100.352.156 €, μέσω των Προγραμμάτων Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων. Πρόκειται για αποζημιώσεις, οι οποίες πληρώθηκαν αφού η Κυβέρνηση ενίσχυσε τον ΕΛ.Γ.Α. με 366.540.000 € νομίμως, σε εφαρμογή του ν.3877/2010 αρ.7, με την εκπλήρωση των αναδρομικώς οφειλομένων της δεκαετίας 2011 – 2019, από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, στον Οργανισμό.

Η ενίσχυση αυτή επέτρεψε να καταβληθούν στο ακέραιο, σε μία δόση, στο 100% της αξίας τους και εγκαίρως, την Άνοιξη του επομένου έτους κάθε φορά και όχι μετά από 18 μήνες, όπως ίσχυε στο παρελθόν και μάλιστα σε προκαταβολές και δόσεις μέχρι την τελική εξόφλησή τους.

Παράλληλα απέναντι στις μεγάλες θεομηνίες, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η Διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α. συνεργάστηκαν, ούτως ώστε να νομοθετηθούν ευεργετικές διατάξεις, για την προσαύξηση των αποζημιώσεων, με στόχο την βελτίωση των οικονομικών των νοικοκυριών, των οποίων ο καλλιέργειες επλήγησαν από ακραία καιρικά φαινόμενα.

Παρά το γεγονός ότι, μετά την 10η Σεπτεμβρίου, όταν ολοκληρώθηκαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Θεσσαλία, εδόθησαν συνεχείς παρατάσεις χρονικής διάρκειας, για την υποβολή δηλώσεων ζημιών από τους παραγωγούς, έχουν καταβληθεί προκαταβολές ύψους 150 εκ. €, εκ των οποίων 132.988.584 € για περίπου 30.000 δηλώσεις ζημίας απώλειας φυτικής παραγωγής και 16.528.449 € για περίπου 2.500 δηλώσεις απώλειας ζωικού κεφαλαίου.

Θυμίζω ότι ήδη γίνει η μεταφορά των υπολοίπων 110 εκατ. από το υπουργείο Οικονομικών στον ΕΛΓΑ.

Η εξόφληση των αποζημιώσεων θα γίνει έως 30 Ιουνίου.

  1. ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ

Αμέσως μετά τη κακοκαιρία “DANIEL”,  Ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ανέλαβε τη διεξαγωγή έρευνας προκειμένου να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις της κακοκαιρίας στα εδάφη της περιοχής.  Μετά τις έρευνες που διαπιστώθηκε η ποιότητα των εδαφών, εξέδωσε φυλλάδια με καλλιεργητικές οδηγίες για την αποκατάσταση των εδαφών και τις ορθές πρακτικές καθώς και για τη μελισσοκομία. Διενήργησε επίσης με τους επιστήμονες των Ινστιτούτων του ανοικτές συναντήσεις με πληγέντες αγρότες όπου παρουσιάσθηκαν τα αποτελέσματα των εδαφολογικών ερευνών και συζητήθηκαν οι τρόποι αποκατάστασής τους.

Η ίδια προσέγγιση, δηλαδή, εμπλοκή των ειδικών επιστημόνων του Ινστιτούτου Αλιευτικών Ερευνών του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της καταλληλότητας ή μη για ανθρώπινη κατανάλωση, αλιευμάτων από τον Παγασητικό.

Και στις δύο περιπτώσεις οι κινδυνολόγοι και Κασσάνδρες διαψεύσθηκαν.

  1. ΟΠΕΚΕΠΕ:
  • Διόρθωση ενιαίας ενίσχυσης 2023. Ήδη άνοιξε η πλατφόρμα για διορθώσεις έως 10 Μαρτίου και έως το Πάσχα θα γίνει η διορθωτική πληρωμή του υπολοίπου των 88 εκατ. της βασικής ενίσχυσης, που δεν είχε απορροφηθεί.
  • Πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων εντός του Απριλίου – 245 εκατ. ευρώ.
  • Άνοιγμα των νέων αιτήσεων ΟΣΔΕ 2024 εντός του Μαρτίου.
  • Έχει ήδη ανοίξει η πλατφόρμα για διορθώσεις στα Οικολογικά Σχήματα η πληρωμή των οποίων, ύψους 425 εκατ. ευρώ, αναμένεται να γίνει έως το Πάσχα.
  • Έναρξη των διαδικασιών προκειμένου να αποπληρωθούν οι δικαιούχοι για τα έτη 2014-2019 με βάση την παλιά ΚΑΠ όσο και για τη μεταβατική περίοδο 2020- 2022.
  • Ξεκίνησε η εκκαθάριση των 16.000 δεσμευμένων ΑΦΜ και αποδέσμευση των νομίμων. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
  • Σταδιακός έλεγχος και πληρωμή όσων δικαιούχων έχουν προσφύγει και δικαιωθεί από τη Δικαιοσύνη για λάθη στην πληρωμή παρελθόντων ετών.

Ο ΥπΑΑΤ ανέγνωσε μήνυμα του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, ο οποίος δεν κατέστη δυνατόν να παραστεί στη σύσκεψη.

  • Συγκεκριμένα ο υπουργός Ανάπτυξης  Κώστας Σκρέκας ανέφερε:

«Στο Υπαν σχεδιάζουμε σε συνεργασία με ΥΠΑΑΝ και ΥΠΟΙΚ (Παπαθανάσης) αναπτυξιακό καθεστώς που θα είναι επιλέξιμες οι πληγείσες επιχειρήσεις για επενδύσεις εκσυγχρονισμού αλλά και μέτρων προστασίας και προσαρμογής από συνέπειες  Κλιματικής Κρίσης»

  • Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας τόνισε ότι από την ημέρα που ανέλαβε μέχρι σήμερα έχουν επταπλασιασθεί τα αιτήματα και οι αντίστοιχοι φάκελοι που έχουν καταθέσει οι πληγέντες

Όπως είπε, γίνεται ένας τιτάνιος αγώνας. Δεκαπλασιάσαμε την ταχύτητα με την οποία δουλεύουμε. Αυτό το έργο που προσπαθούμε να φέρουμε εις πέρας με τις πληρωμές των αποζημιώσεων δεν γίνεται να ολοκληρωθεί σε μια εβδομάδα, τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας και πρόσθεσε ότι περίπου μέχρι τις 13 Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Οι αλλαγές στην ΚΑΠ - Βασικοί στόχοι των ελληνικών προτάσεων, όπως τις παρέθεσε ο ΥΠΑΑΤ

  • Απλοποίηση, διευκόλυνση και επιτάχυνση των διαδικασιών των ελέγχων
  • Περιορισμός του αριθμού των ελέγχων ανά δικαιούχο
  • Εξαίρεση ελέγχων από την εφαρμογή των περιβαλλοντικών προτύπων μέχρι 100 στρέμματα (Εξαίρεση για την τρέχουσα χρονιά των ελέγχων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για την τήρηση των περιβαλλοντικών προτύπων π.χ. αγρανάπαυση, αμειψισπορά κ.α. για εκμεταλλεύσεις κάτω των 100 στρεμμάτων)
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών τροποποίησης του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ (Μειώνεται ο χρόνος αναμονής μεταξύ αιτήματος και έγκρισης των αιτήσεων τροποποίησης του ΣΣ ΚΑΠ γεγονός που οδηγεί σε μικρότερο διοικητικό κόστος)
  • Ευελιξία εφαρμογής των λεγόμενων οικολογικών σχημάτων και ευελιξία παρεκκλίσεων στην εφαρμογή τους στις περιπτώσεις που απαιτείται (να μπορούν να ληφθούν υπόψη οι τοπικές κλιματολογικές συνθήκες καθώς και αυτές της παραγωγής των αγροτικών προϊόντων ούτως ώστε οι απαιτήσεις των οικολογικών σχημάτων και οι παρεκκλίσεις να μπορούν δοθούν λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω ειδικές συνθήκες και όχι οριζόντια για όλη την ΕΕ όπως ισχύει σήμερα)
  • Άμεση διαδικασία ανακατανομής αχρησιμοποίητων κονδυλίων (άμεση και ευέλικτη μεταφορά των αδιάθετων κονδυλίων μεταξύ μέτρων)
  • Απλούστευση των διαδικασιών για αντιμετώπιση των επιπτώσεων σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων και πυρκαγιών, με τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού και αξιοποίηση του 2% της ΚΑΠ κάθε χώρας.
  • Συμπεριληπτικός ορισμός του όρου «ανωτέρα βία», ώστε να είναι πιο διακριτές οι περιπτώσεις που εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο (καλύτερη και πληρέστερη ερμηνεία των περιπτώσεων που μπορούν να υπαχθούν στον όρο “ανωτέρα βία” με αποτέλεσμα την πληρωμή των δικαιούχων χωρίς γκρίζες ζώνες υπαγωγής ή μη στον όρο αυτό)

Οι 15 προτάσεις για διοικητικές αλλαγές

  • Διευκόλυνση της χρήσης δορυφορικών εικόνων καλής ποιότητας για την αποφυγή της ανάγκης επιτόπιων ελέγχων ή για την επανεξέταση των διαδικασιών ποιοτικών ελέγχων των συστημάτων ελέγχου μας για την αποφυγή της ανάγκης πολλαπλών επιτόπιων ελέγχων. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου (αφορά δικαιούχους)
  • Απλοποίηση των ελέγχων – Μείωση των απαραίτητων επιθεωρήσεων σε μία επίσκεψη ανά αγρόκτημα ετησίως. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου (αφορά δικαιούχους)
  • Εναρμόνιση των διατάξεων σχετικά με την έναρξη ισχύος των προτάσεων τροποποίησης, για τις παρεμβάσεις του Πυλώνα Ι (ΕΓΤΕ) με τις ισχύουσες διατάξεις για τον Πυλώνα ΙΙ (ΕΓΤΑΑ). Η ισχύς των τροποποιήσεων από την ημερομηνία της επίσημης υποβολής τους στις υπηρεσίες της ΕΕ να εφαρμοστεί και για τον Πυλώνα Ι (μεγαλύτερη απορρόφηση) / Αφορά Διαχειριστική Αρχή και τους δικαιούχους
  • Δυνατότητα τροποποίησης στοιχείων του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ, μόνο με κοινοποίηση στην ΕΕ για ορισμένα θέματα για τα οποία θα υπάρξει προηγούμενη συμφωνία. Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα υποβολής τροποποίησης στο Στρατηγικό Σχέδιο της ΚΑΠ, χωρίς περιορισμούς ως προς τον αριθμό ανά έτος για την αντιμετώπιση τυχόν αναγκών που προκύπτουν κατά την εφαρμογή του. Επιπλέον, να εφαρμόζεται αναδρομικότητα για ορισμένες τροποποιήσεις ανάλογα με τη φύση των σχετικών παρεμβάσεων. Ευελιξία διορθώσεων-τροποποιήσεων - μεγαλύτερη απορρόφηση. Αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή και τους δικαιούχους
  • Περιορισμός των απαιτούμενων πληροφοριών στο προγραμματικό κείμενο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ στα απολύτως απαραίτητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για κείμενο στρατηγικής και όχι για επιχειρησιακό. (Απλούστευση διαδικασιών reporting και εγκρίσεων, μικρότερο διοικητικό κόστος με άμεσες εγκρίσεις. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή)
  • Επανεξέταση της απαίτησης για υποχρεωτική συνοχή των παρεμβάσεων των Συνδεδεμένων Ενισχύσεων Εισοδήματος με την Οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα όσον αφορά την απλούστευση. (Αλλαγή στην συνδεδεμένη ενίσχυση του αραβοσίτου ώστε να καταστούν όλοι δικαιούχοι ενίσχυσης. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ, Διαχειριστική Αρχή και δικαιούχους)
  • Τροποποίηση των διατάξεων της διετούς ανασκόπησης επιδόσεων, προκειμένου να καλύψει το οικονομικό έτος 2026. Η ανοχή απόκλισης θα πρέπει να αυξηθεί από 25 σε 40%. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση των ελέγχων. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή)
  • Επιτάχυνση της διαπραγμάτευσης των τροποποιήσεων του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ, με τη σημαντική μείωση του χρόνου διαβούλευσης μεταξύ των επιτροπών και των επίσημων υπογραφών. (Ευελιξία διορθώσεων - τροποποιήσεων που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη απορρόφηση των πόρων. Αφορά τη Διαχειριστική Αρχή)
  • Παρέκκλιση 12 μηνών από τα ακόλουθα Πρότυπα για την Καλή Γεωργική και Περιβαλλοντική Κατάσταση (ΚΓΠΚ): ΚΓΠΚ 5, ΚΓΠΚ 6, ΚΓΠΚ 7, ΚΓΠΚ 8. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου, θα αποφευχθούν τα πρόστιμα σε αυτούς που δεν εναρμονίζονται με τις ανωτέρων ΚΓΠΚ δίνοντάς τους μεγαλύτερο χρόνο προσαρμογής. Αφορά δικαιούχους)
  • Ετήσια έκθεση – παράταση του χρόνου επεξεργασίας της ετήσιας έκθεσης, λαμβάνοντας υπόψη την απαραίτητη ανταλλαγή δεδομένων από διάφορους φορείς (διαχειριστική αρχή, οργανισμός πληρωμών, επιτροπή παρακολούθησης και φορέας πιστοποίησης) και την τεχνική και διοικητική πολυπλοκότητα του συστήματος. (Ευελιξία διορθώσεων - τροποποιήσεων που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη απορρόφηση. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή)
  • Επιλογές απλοποιημένου κόστους - στην πολιτική συνοχής, έργα κάτω από ένα συγκεκριμένο ποσό υποχρεούνται να χρησιμοποιούν επιλογές απλοποιημένου κόστους. Για μέτρα εκτός ΟΣΔΕ, αυτή θα μπορούσε να είναι η επιλογή για την απλούστευση της εφαρμογής της πολιτικής. (Ευελιξία διορθώσεων - τροποποιήσεων που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη απορρόφηση. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή)
  • Αποσαφήνιση των προϋποθέσεων για την εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας για να διασφαλιστεί η αναλογία κόστους/αποτελεσματικότητας προσαρμοσμένης στις προκλήσεις. Πρόβλεψη για έλεγχο εγγράφων όταν προσφέρει επαρκή βαθμό βεβαιότητας ή ακόμη και περιορισμός του ελέγχου του αριθμού των ζώων μόνο σε βοήθεια σε συνδυασμό με την παραγωγή ζώων. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου, πιο γρήγορη καταβολή ενισχύσεων. Αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ, Διαχειριστική Αρχή και τους δικαιούχους)
  • Μείωση των περιπτώσεων που απαιτείται μεμονωμένο αίτημα για ανωτέρα βία, όταν οι φορείς ελέγχου διαθέτουν επίσημα στοιχεία, που αποδεικνύουν την εκδήλωση γεγονότος σε προσδιορισμένη γεωγραφική περιοχή. Για παράδειγμα ακραία καιρικά φαινόμενα ή πυρκαγιές. (καλύτερη και πληρέστερη ερμηνεία των περιπτώσεων που μπορούν να υπαχθούν στον όρο “ανωτέρα βία” με αποτέλεσμα την πληρωμή των δικαιούχων χωρίς γκρίζες ζώνες υπαγωγής ή μη στον όρο αυτό. Αφορά δικαιούχους)
  • Ευελιξία για ανακατανομή αχρησιμοποίητων κονδυλίων, μεταξύ παρεμβάσεων με σωστή αιτιολόγηση. (Ευελιξία διορθώσεων - τροποποιήσεων που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη απορρόφηση. Αφορά τη Διαχειριστική Αρχή)
  • Ορισμός του εύρους θερμοκρασίας που αντιστοιχεί στη θερμοκρασία του λιώσιμου πάγου για τη διευκόλυνση του εμπορίου μεταξύ των κρατών μελών για αλιευτικά προϊόντα. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου / αφορά ΟΠΕΚΕΠΕ και Διαχειριστική Αρχή)

Οι 4 προτάσεις για δομικές αλλαγές (απαιτείται αλλαγή κανονισμού)

  • Αλλαγή της διάταξης για τον κανόνα αυτόματης αποδέσμευσης από Ν+2 σε Ν+3, όσον αφορά το Ε.Γ.Τ.Α.Α., όπως ίσχυε την προγραμματική περίοδο 2014-2022. Εναρμόνιση με τις διατάξεις που ισχύουν για όλα τα άλλα Επενδυτικά και Διαρθρωτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τα οποία εξακολουθεί να ισχύει ο κανόνας N+3 κατά την τρέχουσα περίοδο προγραμματισμού. (Ευελιξία διορθώσεων - τροποποιήσεων που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη απορρόφηση / αφορά τη διοίκηση)
  • Καμία υποχρέωση για έλεγχο υπό όρους για εκμεταλλεύσεις με μέγιστο μέγεθος εκμετάλλευσης έως 10 εκτάρια, δηλαδή 100 στρέμματα. (Οριστική απαλοιφή της υποχρέωσης ελέγχου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για την τήρηση των περιβαλλοντικών προτύπων π.χ. αγρανάπαυση, αμειψισπορά κ.α. για εκμεταλλεύσεις κάτω των 100 στρεμμάτων)
  • Η εφαρμογή των Προτύπων Καλής Γεωργικής Περιβαλλοντικής Κατάστασης να στηρίζεται σε ρεαλιστικές προθεσμίες εφαρμογής, ευέλικτες διαδικασίες επικαιροποίησης και στις κλιματολογικές – παραγωγικές συνθήκες κάθε κράτους μέλους (επικουρικότητα). Το ίδιο να ισχύσει και σε οποιαδήποτε άλλη απαίτηση της ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. (Απλοποίηση διαδικασιών ελέγχου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μικρότερο διοικητικό κόστος, συντόμευση του ελέγχου, θα αποφευχθούν τα πρόστιμα σε αυτούς που δεν εναρμονίζονται με τις ανωτέρων ΚΓΠΚ δίνοντάς τους μεγαλύτερο χρόνο προσαρμογής/ αφορά δικαιούχους)
  • Ευελιξία για χρήση έως και 2% του προϋπολογισμού του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ για αντιμετώπιση έκτακτων και ακραίων καιρικών φαινομένων.

Περαιτέρω ενέργειες

Αποστείλαμε επιστολή στα κοινοβουλευτικά κόμματα, σε θεσμικούς φορείς της Αυτοδιοίκησης και στους παραγωγικούς φορείς του πρωτογενούς τομέα της χώρας, για να καταθέσουν προτάσεις δομικών βελτιώσεων της ΚΑΠ 2023 - 2027 τους μέχρι τις 10 Μαρτίου 2023.

EUMED 9

Συνεδρίαση για πρώτη φορά, ύστερα από ελληνική πρωτοβουλία, η συμμαχία 9 χωρών του Ευρωπαικού Νότου, στις Βρυξέλλες τις 24/01/2024.

Συμμετέχουσες χώρες ήταν Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Μάλτα, Σλοβενία, Κύπρος.

Θέματα:

  • Απλοποίηση διαδικασιών ΚΑΠ- το τονίσαμε ήδη από την 1η συνεδρίαση και πριν καν ανοίξει η κουβέντα για αναθεώρηση της ΚΑΠ στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας τον Φεβρουάριο
  • Ανάγκη δημιουργίας μόνιμου μηχανισμού επιπτώσεων κλιματικής κρίσης
  • Ακαρπία και περονόσπορος
  • Ξενικά είδη στη Μεσόγειο, λαγοκέφαλος, λεοντόψαρο και μπλε κάβουρας.

-> Έκδοση κοινού ανακοινωθέντος

Συνάντηση Υπουργών Γεωργίας του Ευρωπαϊκού

Λαϊκού Κόμματος

  • Συζητήθηκε η επιστολή που συντάχθηκε με ελληνική πρωτοβουλία προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στη γεωργία στην συνάντηση της 26/02/2024.
  • Συμμετέχουσες χώρες:

Ελλάδα, Κροατία, Φινλανδία, Σουηδία, Αυστρία, Λιθουανία, Τσεχία, Λουξεμβούργο, Βέλγιο.

➢Η επιστολή περιλαμβάνει προτάσεις μέτρων όπως:

α. Ενίσχυση του Γεωργικού αποθεματικού

β. Ευελιξία στη χρήση μέχρι 2% του προϋπολογισμού των Στρατηγικών Σχεδίων της ΚΑΠ για κάλυψη έκτακτων αναγκών

γ. Δημιουργία νέου ταμείου για κάλυψη απωλειών μόνο στην αγροτική παραγωγή στα πρότυπα του Ταμείου Αλληλεγγύης. 

Επιπλέον ενέργειες για τεχνικές βελτιώσεις στην ΚΑΠ που έχουμε ήδη κάνει

Από τις 28 Δεκεμβρίου, η Ελλάδα αξιοποίησε την δυνατότητα που της δίνει ο Κανονισμός  και κατέθεσε αρχικώς 6 τεχνικές βελτιώσεις, ανάμεσα στις οποίες σημαντική ήταν η υποστήριξη της πρωτοβουλίας της Γαλλίας για εξαίρεση της εφαρμογής του κανόνα της αγρανάπαυσης και για το 2024.

Η αποδοχή της πρότασης δίνει τη δυνατότητα σε 127.000 Έλληνες γεωργούς να καλλιεργήσουν περίπου 1.500.000 στρέμματα επί πλέον, που είχαν ενταχθεί στο μέτρο της αγρανάπαυσης, χωρίς να χάσουν τις επιδοτήσεις τους και παράλληλα να έχουν επιπλέον έσοδα από την πώληση των προϊόντων που θα καλλιεργήσουν.

Σε συνέχεια της επιστολής του προεδρεύοντος του Συμβουλίου Βέλγου Υπουργού Γεωργίας, με την οποία ζητούσε από τους ομολόγους του προτάσεις για διοικητικές αλλαγές στην εφαρμογή των Στρατηγικών Σχεδίων,  αποστείλαμε σημείωμα με 19 αλλαγές, με 15 τεχνικές και 4 δομικές αλλαγές, που απαιτούν τροποποίηση των Κανονισμών, μετά από σύμφωνη γνώμη των τριών οργάνων της ΕΕ  (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο).

Έλεγχοι στα τρόφιμα - Αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων

Στο ΥπΑΑΤ αποφασίσαμε στις αρχές Ιανουαρίου 2024, να ξεκινήσουν έλεγχοι από μικτά κλιμάκια του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ - ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους ΔΑΟΚ.

Πραγματοποιούμε συστηματικά ελέγχους:

  • στο γάλα και στα ΠΟΠ προϊόντα που παράγονται από αυτό
  • στις ετικέτες των προϊόντων, αν δηλαδή συμβαδίζει το περιεχόμενο με τα αναγραφόμενα και αν η σήμανση που έχουν πληροί την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία

 σε δείγματα προϊόντων και αποστέλλονται για εξέταση στα εργαστήρια του Γενικού Χημείου του Κράτους και του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ανάλογα το είδος της εξέτασης που πρέπει να γίνει επιτόπιοι έλεγχοι ισοζυγίων, στις γαλακτοβιομηχανίες.

Ανάλογα τα ευρήματα διαβιβάζονται στον ΕΦΕΤ και στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ για να προχωρήσει η διαδικασία επιβολής των κυρώσεων.

Έλεγχοι σε σημεία λιανικής

Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 82 έλεγχοι σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Βόλο, Ιωάννινα.

Συγκεκριμένα έχουν ληφθεί 174 δείγματα. Από αυτά:

  • 102 έχουν αποσταλεί για εργαστηριακή ανάλυση στο Γενικό Χημείο του Κράτους και 72 στα εργαστήρια του ΕΛΓΟ - ΔΗΜΗΤΡΑ.

Για σήμανση ετικέτας έχουν συλλεχθεί:

  • 267 δείγματα έχουν αποσταλεί σε ΕΦΕΤ (32 για ΦΕΤΑ, 113, λοιπά τυριά, 51 γάλα, 64 γιαούρτι, 3 αριάνη, 3 Κεφίρ και 1 κρέμα)
  • 18 δείγματα έχουν αποσταλεί στον ΕΛΓΟ - ΔΗΜΗΤΡΑ

Στις γαλακτοβιομηχανίες για επιτόπιο έλεγχο ισοζυγίων έχουν πραγματοποιηθεί 3 έλεγχοι (Αλεξανδρούπολη, Κιλκίς, Τρίπολη) και αναλόγως των ευρημάτων θα συνεχιστούν.

Αποτελέσματα ελέγχων

Από τα 102 δείγματα, τα 85 αφορούν τη φέτα (εκ των οποίων στα 20 έχουν ολοκληρωθεί οι αναλύσεις και μέχρι στιγμής δεν προέκυψαν ευρήματα).

Για σήμανση ετικέτας έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε 59 δείγματα και έχουν διαπιστωθεί 14 μη συμμορφώσεις.

  • μη αναγραφή της προέλευσης γάλακτος (1 δείγμα),
  • μη αναγραφή των στοιχείων του παραγωγού (1 δείγμα),
  • μη αναγραφή της χώρας καταγωγής (4 δείγματα),
  • μη ορθή αναγραφή των ενδείξεων επί των συστατικών (4 δείγματα),
  • μη ορθή επισήμανση ΠΟΠ προϊόντων (4 δείγματα),
  • μη αναγραφή είδους θερμικής επεξεργασίας και ημέρες διατήρησης (1 δείγμα) και πρόσθετη επισήμανση αλλεργιογόνων εκτός καταλόγου συστατικών (1 δείγμα).

Έλεγχοι σε πύλες εισόδου

Σε καθημερινή βάση εισέρχονταν από Ηγουμενίτσα και Πάτρα περίπου 30-35 βυτία με γάλα και υποκατάστατα γάλακτος.

Στις πύλες εισόδου έχουν πραγματοποιηθεί:

-      75 έλεγχοι στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε βυτία που μεταφέρουν προϊόντα γάλακτος.

-      35 έλεγχοι στο λιμάνι των Πατρών (16 σε βυτία προϊόντων γάλακτος και 19 σε φορτία με τυριά)

-       3 έλεγχοι στον Προμαχώνα που αφορούν βυτία με προϊόντα γάλακτος.

Σήμερα ο αριθμός έχει περιοριστεί κατά 80%.

Έλεγχοι για νωπά οπωροκηπευτικά

Συγκεκριμένα:

-   187 έλεγχοι (Αττική 54, Θεσσαλονίκη 8, Λάρισα 38, Βόλος 23, Ιωάννινα 52, Πάτρα 12)

-   31 έλεγχοι σε βιολογικά: (Αττική 24, Λάρισα 2, Βόλος 5, Θεσσαλονίκη στη Λαϊκή Βιολογικών Προϊόντων)

-   26 εργαστηριακοί έλεγχοι για υπολείμματα φυτοπροστατευτικών ουσιών (Αττική 24, Θεσσαλονίκη 2)

Διοικητικές κυρώσεις

Από το 2019 έως σήμερα, εκκρεμούσαν 762 υποθέσεις.

Σήμερα έχουν εξεταστεί 196 υποθέσεις που εκκρεμούσαν και έχουν υποβωληθεί πρόστιμα ύψους 1.297.181 ευρώ.

Εξ’ αυτών, 182 υποθέσεις αφορούσαν σε τυροκομικά προϊόντα. Και τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε επιχειρήσεις τυροκομικών προϊόντων είναι 1.131.000 ευρώ.

Οι υπόλοιπες 14 υποθέσεις αφορούσαν σε φυτικά προϊόντα (ελαιόλαδα κι ελιές) και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν, είναι 166.181 ευρώ.

Οι συνολικές εκκρεμότητες παραπομπών που παραμένουν προς εξέταση 149 υποθέσεις που αφορούν σε τυροκομικά προϊόντα και 417 υποθέσεις σε ζωικά.

Στη Β΄ βάθμια Επιτροπή Εξέτασης Παρατυπιών και Παραβάσεων του ΥΠΑΑΤ την τετραετία 2019- 2023, έχουν διαβιβασθεί 26 υποθέσεις επιχειρήσεων οι οποίες προέβησαν σε ένσταση κατά της απόφασης της Α΄βάθμιας Επιτροπής.

Επιπλέον, έως τώρα για το 2024 έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 565.125€ (από ΕΦΕΤ και ΥπΑΑΤ) σε 31 επιχειρήσεις.

«Όλες οι περιπτώσεις θα τελεσιδικήσουν είτε με ενστάσεις είτε χωρίς, θα ολοκληρωθούν όλες. Δεν θα κάνουμε πίσω όποιος κι αν είναι».

 

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Εδώ Θεσσαλία Ροή Ειδήσεων Πληρωμές Απόψεις