Στη φετινή διοργάνωση που θα διαρκέσει έως το Σάββατο 13 Απριλίου, δίνουν το «παρών» συνολικά 215 (έναντι 191 πέρυσι) εκθέτες από την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν και να συνομιλήσουν για δουλειές, με 205 προσκεκλημένους ξένους εμπορικούς επισκέπτες, από τους οποίους 130 είναι μεμονωμένοι από 33 χώρες, ενώ 75 θα έρθουν από τα Βαλκάνια με ομαδικές συμμετοχές.
Ενδεικτικό των προοπτικών που διανοίγονται για την επισφράγιση νέων συνεργασιών, είναι το γεγονός πως στη διάρκεια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν περισσότερα από 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ των εκθετών και των επισκεπτών της Freskon, η οποία είναι αυστηρά για εμπόρους.
«Η 5η Frescon θα αναπτυχθεί σε 12.500 τ.μ. και στα περίπτερά της θα φιλοξενηθεί ό,τι νεότερο υπάρχει για την παραγωγή, την επεξεργασία, την τυποποίηση, τη συσκευασία και την εμπορία φρέσκων φρούτων και λαχανικών», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ–Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, στην παρουσίαση της διοργάνωσης, προσθέτοντας πως «πρόκειται για μια έκθεση που εντάσσεται στη δυναμική ομάδα των αγροτικών εκθέσεων της ΔΕΘ, στην οποία οι συμμετοχές κάθε χρόνο αυξάνουν, ενώ στη διάρκειά της κλείνονται και σημαντικές δουλειές από τους Έλληνες παραγωγούς, των οποίων τα ποιοτικά προϊόντα αξίζουν να βρίσκονται στις αγορές όλου του κόσμου».
Στην έκθεση και κάτω από την «ομπρέλα» του FreshCon Market, θα εκπροσωπηθούν, επίσης, και ορισμένες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ - μάρκετ από την Ευρώπη και τα Βαλκάνια, ενώ για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν και λιανέμποροι από τη Λευκορωσία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πιο συγκεκριμένα, από Σαουδική Αραβία συμμετέχει η West&East Network Trading, που δραστηριοποιείται στην Τζέντα, ενώ από την Ουκρανία η ΑΤΒ Market με περισσότερα από 900 καταστήματα σε 22 περιφέρειες, η BRUSNICHKA με 101 καταστήματα, η TAVRIA V με 80 καταστήματα και η VELYkA KYSHENYA μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων στη χώρα.
«Στόχος είναι να έρθουν σε άμεση επαφή όσοι εκθέτες το επιθυμούν με τους υπεύθυνους αγορών των συγκεκριμένων λιανεμπορικών αλυσίδων και να διερευνήσουν τις δυνατότητες σύναψης άμεσων εμπορικών συνεργασιών», ανέφερε ο κ. Ποζρικίδης. Βέβαια για να συμμετάσχει κανείς στα συγκεκριμένα ραντεβού (σ. σ. δεν σχετίζονται με τα 2.500 που θα γίνουν με τους εμπορικούς επισκέπτες) θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 150 ευρώ, όπως παραδέχθηκε ο εκδότης του περιοδικού «Φρουτονέα», Τάκης Ορφανός, ο οποίος έσπευσε να σημειώσει πως «το αντίτιμο είναι ελάχιστο σε σχέση με το κόστος που θα έπρεπε να αναλάβει κάποιος για να πάει να δει όλους αυτούς τους αγοραστές στην έδρα τους».
Ο ίδιος, ως συνδιοργανωτής της έκθεσης, επισήμανε πως η Freskon έχει εδραιωθεί ως ένα σημαντικό γεγονός για τον κλάδο, ο οποίος συνεχίζει να είναι από τους πιο κρίσιμους για την εθνική οικονομία, λόγω των σημαντικών εξαγωγών που πραγματοποιεί, ενώ τόνισε πως θα πρέπει αξιοποιηθεί η εγγύτητα που έχουμε με τις αγορές της Μέσης Ανατολής, καθώς «δεν είναι δυνατό να στέλνει η Ισπανία φρούτα ή κηπευτικά στη Σαουδική Αραβία και να μην μπορούμε εμείς».
Η υπεύθυνη οργάνωσης της Frescon Τόνια Νικολαϊδου αναφέρθηκε στο Digital Greece Freskon Edition, ένα θεματικό πάρκο στο οποίο μετέχουν 13 νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες προβάλουν καινοτόμα συστήματα για την ανάπτυξη της γεωργίας ακριβείας στις δενδρώδεις καλλιέργειες και στα κηπευτικά, αλλά και στο γεγονός πως εκτός από τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν δικά τους περίπτερα, πολλές μικρές και μεσαίες δίνουν το παρών στην έκθεση μέσω ομαδικών συμμετοχών που έχουν κλείσει οι περιφέρειες.
Η κ. Νικολαΐδου αναφέρθηκε, τέλος και στις παράλληλες εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης, στις οποίες δεσπόζει το Διεθνές Συνέδριο για το Ροδάκινο, όπου θα αναλυθούν όλες οι παράμετροι γύρω από την καλλιέργεια και την εμπορία τόσο του επιτραπέζιου, όσο και του συμπύρηνου ροδάκνου και των νεκταρινιών.