Η καταναλωτική ζήτηση που προκάλεσε ο κορωνοϊός για το προϊόν μάλλον διευκόλυνε την διάθεση αυτών των αποθεμάτων, με αποτέλεσμα να επανεκτιμώνται οι συνθήκες της αγοράς και να προκύπτει μια ανάγκη για αύξηση της παραγωγής. Το θέμα αφορά, κατ’ αρχήν τη ζήτηση πανευρωπαϊκά και σε δεύτερο πλάνο στις συνθήκες που διαμορφώνονται στη χώρα μας.
Εκτιμάται μάλιστα ότι αν η ζήτηση αυτή διαρκέσει ένα με δύο μήνες ακόμα οι ελλείψεις θα είναι ορατές επομένως, επομένως η νέα σοδειά θα είναι περιζήτητη, επομένως και η τιμή παραγωγού αντίστοιχη. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η ελληνική πατάτα θα μπορεί να βγει διπλά κερδισμένη. Κι αυτό γιατί, αφενός στο εσωτερικό δεν θα δέχεται τον οξύ ανταγωνισμό των τρίτων χώρων (π.χ. Αίγυπτος) αφετέρου στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορεί να επιδιώξει αξιόλογες εξαγωγές.
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από σχετική ανάλυση του freshplaza, οποίο επιβεβαιώνει την υψηλή ζήτηση που υπήρξε για το προϊόν το τελευταίο διάστημα.
Πριν από τον κορωνοϊό, τονίζεται στην ανάρτηση, τα αποθέματα και οι εκτιμήσεις της νέας παραγωγής, έδειχναν ότι στην αγορά πατάτας η ανοιξιάτικη συγκομιδή θα διαμόρφωνε συνθήκες υπερπροσφοράς. Τα νέα δεδομένα έχουν αντιστρέψει για τα καλά τις ισορροπίες, διαμορφώνοντας ένα δυναμικό ξεκίνημα για την πατάτα σε ολόκληρη την Ευρώπη. «Σημαντική είναι η ζήτηση από την Ισπανία, την Γαλλία και την Ιταλία, κάτι που έχει οδηγήσει τις τιμές σε ανοδική κίνηση» εξηγεί στο freshplaza ο Αντουάν Γκισέλς, μιας μεγάλης γαλλικής εκμετάλλευσης που παράγει και συσκευάζει πατάτες.
Η πανδημία έχει δημιουργήσει μια μη συνηθισμένη υψηλή ζήτηση, υποστηρίζει ο ίδιος, εξηγώντας: «Οι καταναλωτές έχουν ξεχυθεί στα σούπερ μάρκετς, με τα συσκευαστήρια να έχουν κατά συνέπεια αυξήσει σημαντικά τους όγκους που παραδίδουν». Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ιταλία και την Ισπανία, δυο αγορές με εξαιρετικές ανάγκες σε πατάτα.
Μάλιστα σύμφωνα με τον Γάλλο, οι περιορισμοί και οι δυσκολίες στις μετακινήσεις εμπορευμάτων, φαίνεται ότι δεν έχουν επηρεάσει καθόλου το συγκεκριμένο εμπόρευμα. Αντιθέτως, τα δύο πράγματα που απασχολούν τους Ευρωπαίους παραγωγούς, συσκευαστές και εμπόρους είναι ο τρόπος με τον οποίο θα διαχειριστούν την εμπορική διάθεση της πατάτας προκειμένου να καλύψουν την ζήτηση εντός και εκτός των συνόρων των χωρών που δραστηριοποιούνται, αλλά και η διάρκεια του ενδιαφέροντος που δείχνει η αγορά για το προϊόν, δεδομένου του λουκέτου που έχει μπει σε χώρους μαζικής εστίασης και στον τουρισμό, αλλά και του γεγονότος ότι σύντομα οι μεμονωμένοι καταναλωτές μπορεί να αρκεστούν στα αποθέματα που έχουν χτίσει έως τώρα.