Το ενδιαφέρον από γερµανικά σούπερ µάρκετ για ελληνικό ελαιόλαδο και η αυξηµένη δραστηριότητα κρητικών εταιρειών σε ΗΠΑ και Κίνα είναι οι δύο εξελίξεις που συµπληρώνουν το στοιχείο του διαφορετικού στην κατά τα άλλα υποτονική και σαφώς επιβαρυµένη από την απραξία του κορωνοϊού αγορά.
Απ’ ό,τι φαίνεται στις ευρωπαϊκές αγορές το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ελαιόλαδο έχει ενισχυθεί σηµαντικά, µε τις περισσότερες µεγάλες εταιρείες της ΕΕ να δέχονται το διάστηµα αυτό παραγγελίες σχεδόν αποκλειστικά για τη λιανική, µε την κατανάλωση να έχει ενισχυθεί στατιστικά σηµαντικά. Ωστόσο πρακτικά µηδενικές είναι οι παραγγελίες για κωδικούς ελαιολάδου που αφορούν στη µαζική εστίαση και τον τουρισµό, οι οποίες συνήθως γίνονται τέλη Μαρτίου και αρχές Απριλίου.
Στην εγχώρια αγορά, αυτές τις µέρες οι περισσότερες παραδόσεις αφορούν σε πράξεις που σηµειώθηκαν στις αρχές του µήνα και οι οποίες προέρχονται κυρίως από κρητικά τυποποιητήρια τα οποία δυσκολεύτηκαν φέτος να βρουν στο νησί τις ποσότητες και τις ποιότητες που απαιτεί η εξαγωγική δραστηριότητά τους. Αυτή αφορά κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ ενώ υπενθυµίζεται πως στα τέλη του 2019, η συµφωνία ανάµεσα σε Ελλάδα και Κίνα για αγροτικά προϊόντα συµπεριλάµβανε ποσότητες ελαιολάδου που θα καλύψουν κυρίως εταιρείες από την Κρήτη.
Διαβάστε επίσης: Οδηγίες διευκόλυνσης των μετακινήσεων εργατών γης εξέδωσε η Κομισιόν
Καθηλωµένες στο 2,50 οι τιµές
Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής καραντίνας ωστόσο δύσκολα µπορούν να αλλάξουν οι τιµές παραγωγού, που έχουν αγκυλωθεί σε τιµές γύρω από τα 2,50 ευρώ ανά κιλό. Ίσως το µόνο θετικό από τη φετινή χρονιά, σύµφωνα µε παραγωγούς, είναι το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει γερµανικά σούπερ µάρκετ για το ελληνικό ελαιόλαδο, το οποίο ενδέχεται να µεταφραστεί σε πράξεις πλησιάζοντας προς το καλοκαίρι. Αρκετές φορές στο παρελθόν η ισχυρή χώρα της Ευρώπης είχε εκφράσει ενδιαφέρον για προϊόν από την Ελλάδα, κάτι που το αυστηρό λοκντάουν της Ιταλίας και οι πρακτικές αδυναµίες των καιρών ενίσχυσαν. Ωστόσο µένει να φανεί το πόσο σύντοµα και επιθετικά θα αντιδράσει σε ένα τέτοιο ενδεχόµενο ο ισχυρός ιταλικός κλάδος µετά το σοκ του κορωνοϊού, αλλά και το πόσο ευέλικτα και αποφασιστικά θα κινηθεί η εγχώρια βιοµηχανία.
Όλο το 24ωρο δουλευουν τα ισπανικά ελαιοτριβεία
Το ελαιόλαδο συγκαταλέγεται στα πιο δηµοφιλή προϊόντα διατροφής στην Ισπανία, καθώς η χώρα αντιµετωπίζει µια πρωτοφανή υγειονοµική κρίση εξαιτίας της εξάπλωσης του COVID-19, σύµφωνα µε εκτιµήσεις του Εθνικού Συνεταιρισµού Αγροτικών Τροφίµων και µετρήσεις της Nielsen. «Οι εµφιαλωτές εργάζονται 24 ώρες την ηµέρα χωρίς να σταµατήσουν το εργοστάσιο», αναφέρει ο Ángel Villafranca στην ισπανική εφηµερίδα El Diario. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 5% την τελευταία εβδοµάδα του Φεβρουαρίου, σε σύγκριση µε πέρσι. Η τελευταία εβδοµάδα του Φεβρουαρίου θεωρείται ευρέως η πρώτη εβδοµάδα της κρίσης της υγείας. Οι αγορές αυξήθηκαν επίσης την πρώτη εβδοµάδα του Μαρτίου, σηµειώνοντας άνοδο κατά 0,9% σε σχέση µε πέρσι. Οι αναλυτές Nielsen απέδωσαν εν µέρει αυτή την επιβράδυνση στις κυβερνητικές συστάσεις ότι οι άνθρωποι µένουν στο σπίτι.
01-04-2020 21:13Παναγιωτης
Mην δώσετε τηποτα στα γερμανικά σ μάρκετ δώστε στην Ελλάδα δουλειές εμφιάλωση και προμήθεια από Ελλάδα δώστε δουλειά στην Ελλάδα ζητο τα Ελληνικά προιόντα πρεπη να πληρώνουν για να τα πάρουν
Απάντηση01-04-2020 18:50Εμμανουήλ
Είμαι κατά τής ανταλλαγής προϊόντων παντός είδους. Αλλά αυτό μπορεί να το καταλάβει κάποιος που δεν έχει τό χρήμα για σημαία. Και πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι δεν ήμαστε Ευρωπαίοι μπήκαμε στην Ευρώπη μόνο για συμφέροντα κάποιον. ευχαριστώ.
Απάντηση01-04-2020 06:13Κωνσταντίνος Περεντές
Παρακαλώ γράψετε κάποιο άρθρο για τους παραγωγούς που εχουν ελιές καλάμων σε καδους, εξαγωγές και τιμές.
Απάντηση31-03-2020 22:43George Anagnostopoulos
Οι ποσότητες για την Κίνα απευθύνονται στούς Δυτικούς καταναλωτές που μένουν μόνιμα εκεί. Κυρίαρχοι της Κινέζικης αγοράς οπως σχεδόν παντού, ειναι οι Ιταλοί και μετά οι Ισπανοί και Χιλιανοί. Επομένως το μερίδιο για το Ελληνικό λάδι ειναι πολύ μικρό . Η πώληση ομως λαδιού στην Κίνα που θα ηταν μια μεγάλη επιτυχία θα ηταν να απευθυνθεί στους Κινέζους. Αυτό ειναι εξαιρετικά δύσκολο λογω διατροφικών συνηθειών των Κινέζων. Επομένως χρειάζεται μια αλλη στρατηγική μάρκετινγκ. Αυτή η στρατηγική πρέπει να εστιαστεί στο θέμα της υγείας, το λάδι στους Κινέζους πρεπει να πουληθεί σαν ισοδύναμο φαρμάκου, τοτε και μονο τότε το Ελαιόλαδο θα ξεπεράσει τα εμπόδια της Κινεζικής κουλτούρας και θα αγκαλιαστεί απο τον Κινέζο καταναλωτή σαν κάτι που ξεπερνά τα όρια ενός υγιεινού τροφίμου.
Απάντηση