BACK TO
TOP
Food insider

Άνοιξε δρόμο για ακριβές ελληνικές ετικέτες το κτήμα Αϊβαλή

“Πουλάμε ακριβά γιατί τα κρασιά μας είναι σπάνια και ποιοτικά”, λέει ο Χρήστος Αϊβαλής.

aivalis2-1

Γιώργος Λαμπίρης

14
1

Το Κτήμα Αϊβαλή δημιουργήθηκε το 1997 στο Πετρί Νεμέας με στόχο την ανάδειξη της ποικιλίας του Αγιωργίτικου αλλά και της Νεμέας εν γένει. Επιδίωξη του οινοποιού και ιδρυτή του οινοποιείου, Χρήστου Αϊβαλή ήταν από την πρώτη στιγμή να αντιστρέψει την εικόνα που παρουσιάζει το Αγιωργίτικο στη διεθνή αγορά, όπως λέει. «Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκεκριμένη ποικιλία αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο όγκο πωλούμενου κρασιού στα Βαλκάνια με αποτέλεσμα να υπάρχουν τα εξαιρετικά κρασιά της Νεμέας αλλά και τα φθηνότερα και απολύτως βιομηχανοποιημένα – μαζικής παραγωγής κρασιά. Από τη δεύτερη κατηγορία εμείς διαφοροποιούμαστε σημαντικά».


«Επιστροφή στο μέλλον»

Ο Χρήστος Αϊβαλής άνοιξε το δρόμο για τις ακριβές ελληνικές ετικέτες κρασιού το 2004. «Το “Τέσσερα” ήταν τότε το ακριβότερο ελληνικό κρασί και παρέμεινε το ακριβότερο για αρκετά χρόνια, ενώ πουλήθηκε πριν ακόμα βγει στην αγορά κάτι που συνεχίζει να συμβαίνει έως και σήμερα. Το κύριο απόφθεγμα που επικαλείται ο ίδιος είναι «Επιστροφή στο μέλλον», θέλοντας να καταδείξει με αυτόν τον τρόπο την επιστροφή στις παραδοσιακές μεθόδους οινοποίησης, η οποία αποτελεί το μέλλον του κλάδου.
Σε όσους τον ρωτούν για τις τιμές του Κτήματος χαρακτηρίζοντάς τις «ακριβές», ο ίδιος απαντάει ότι «οι τιμές είναι υψηλές λόγω της σπανιότητας και της ποιότητας του προϊόντος. Δεν πήγαμε να γίνουμε μαζικοί, πηγαίνοντας στα ράφια των σούπερ μάρκετ όπου η πώληση μπορεί να είναι και απρόσωπη. Μας ενδιαφέρει η ποιότητα στο προϊόν ακόμα και εάν είμαστε ελλειμματικοί».

«Όχι» σε πρακτικές που δεν συνεισφέρουν στην ποιότητα

Τονίζει μάλιστα ότι πρέπει να μειωθούν οι στρεμματικές αποδόσεις, να φυτευτούν καλοί κλώνοι, η καλλιέργεια να είναι ήπια και να μην έχει βαριά μορφή με τη χρήση νιτρωδών λιπασμάτων και τη διενέργεια υπερβολικών αρδεύσεων που δεν συνεισφέρουν στην ποιοτική ανάδειξη του κρασιού.
Σύμφωνα με τον κύριο Αϊβαλή στα ερυθρά κρασιά δεν πραγματοποιείται καμία παρέμβαση με οινολογικές ουσίες και η ζύμωση πραγματοποιείται με γηγενείς οινομύκητες, εκφράζοντας την διαφοροποίηση ανάμεσα στα αμπελοτόπια και την γεωλογική και κλιματική ποικιλομορφία της ευρύτερης περιοχής της Νεμέας.

 

130 στρέμματα καλλιέργειας, τα 60 μισθωμένα

Το οινοποιείο της Νεμέας δημιουργεί τα κρασιά του, συλλέγοντας σταφύλι από τα συνολικά 130 στρέμματα καλλιεργούμενων αμπελώνων, εκ των οποίων τα 70 στρέμματα είναι ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα 60 στρέμματα ανήκουν σε συνεργαζόμενους παραγωγούς, με τους οποίους υφίσταται συμβολαιακή σχέση και εκμισθώνουν τις εκτάσεις τους στο Κτήμα Αϊβαλή.
«Όλα τα αμπέλια που καλλιεργούμε είναι ξηρικά. Η καλλιέργεια πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου χειρωνακτικά, χωρίς να πραγματοποιούμε καμία λίπανση. Επίσης κανένα αμπέλι μας δεν ξεπερνάει τα 600 κιλά ανά στρέμμα σε απόδοση, ενώ επιδιώκουμε να κατέλθει βαθύτερα το ριζικό σύστημα των φυτών στο έδαφος για να αντλήσει το κρασί στοιχεία από εκεί και να αποκτήσει προσωπικότητα και χαρακτήρα», αναφέρει ο Χρήστος Αϊβαλής.
Χαρακτηριστικό για την κάθε ετικέτα που παράγει το Κτήμα αντιστοιχεί και σε ένα διαφορετικό αμπελοτόπι. «Για παράδειγμα η Νεμέα μας φέρει την ονομασία της Αλίκιζας», εξηγεί ο οινοποιός.

Ειδική εμφιάλωση σε 600 φιάλες για το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία

Να σημειωθεί ότι εκτός από την υπάρχουσα γκάμα κρασιών το οινοποιείο δημιούργησε και μία ειδική εμφιάλωση με την ονομασία «Πλαγιές του Ήλιου» για λογαριασμό του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία, προερχόμενη από τις ποικιλίες Merlot, Αγιωργίτικο και Syrah, ενώ αυτή την περίοδο λόγω της παύσης λειτουργίας της εστίασης και του HoReCa διατίθεται επιλεκτικά και σε κάβες. Η τιμή λιανικής ανέρχεται σε περίπου 60 ευρώ.
Το Κτήμα Αϊβαλή έχει κατά κύριο λόγο εξαγωγικό προσανατολισμό, διαθέτοντας τις ετικέτες του σε Ηνωμένες Πολιτείες, Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Καναδά, Ταϊβάν, Κύπρο αλλά και στην Ιταλία. Οι κυριότερες αγορές είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γερμανία, ενώ συνολικά εξάγεται το 65% των παραγόμενων οίνων.
Στα επόμενα βήματα είναι να εμφιαλώσει και Viognier, καθώς ήδη έχουν γίνει οι φυτεύσεις και η νέα ετικέτα θα κυκλοφορήσει σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.


Οι ετικέτες του Κτήματος Αϊβαλή

  • Νεμέα (Αγιωργίτικο) : 22.000 φιάλες – Τιμή λιανικής 13,5 ευρ
    • Μονοπάτι (Αγιωργίτικο) : 4.000 – 5.000 φιάλες – Τιμή λιανικής: 23 ευρ
    • Le Sang de la Pierre (Aγιωργίτικο): 8.500 φιάλες – Τιμή λιανικής: 28-30 ευρ
    • Deux Dieux (Αγιωργίτικο – Syrah): Τιμή λιανικής: 30 ευρ
    • Τέσσερα (Αγιωργίτικο από αμπέλι 150 ετών): 600 φιάλες (36 μήνες σε αμερικάνικα και γαλλικά βαρέλια) – Τιμή λιανικής: 75 ευρ
    • Αρμακάς (Αγιωργίτικο, Syrah, Merlot, Malbec): Τιμή λιανικής 120-140 ευρ
    • Πέρα μεριά (Ασύρτικο – Μοσχούδι Ρίου – Πατρών): 4.000 φιάλες -Τιμή λιανικής: 12 ευρ
    • Ασύρτικο (Ασύρτικο): 4.000 φιάλες – Τιμή λιανικής: 13 ευρ
    • Αγιωργίτικο Ροζέ (Αγιωργίτικο – Μοσχοφίλερο): 4.000 φιάλες – Τιμή λιανικής: 10 ευρ
    • Chardonnay από τον Ασπρόκαμπο: 4.500 φιάλες – Τιμή λιανικής: 14 ευρώ
Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

31-01-2021 21:47Γιώργος

Ο ποιο ωραίος, πουλάει πανάκριβα τα κρασιά του και δεν τα σκοτώνει όπως ο συνεταιρισμός Νεμέας να πουλάει το αγιωργίτικο τζάμπα! Μακάρι να υπήρχαν και άλλοι τόσο έξυπνοι οινοποιοί!

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία