Από την παραγωγή θα βγει στην αγορά πλήρες γιαούρτι με 3,5% λιπαρά και ελαφρύ με 2% λιπαρά. Nα σημειωθεί ότι η Danone είχε διακόψει την παρουσία της στην Ελλάδα, ενώ από 1η Νοεμβρίου 2019 τα προϊόντα της Danone στην Ελλάδα, διένειμε η εταιρεία Leader – Καλλιντέρη. Οι δύο κωδικοί γιαουρτιού που θα παράγει η Δέλτα για λογαριασμό της Danone θα κυκλοφορήσουν υπό την ομπρέλα προϊόντων Activia.
Η ελληνική αγορά η οποία κυριαρχείται από ελληνικές επιχειρήσεις στην παραγωγή γιαουρτιού όπως η ΦΑΓΕ, η Κρι Κρι, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η Δέλτα, η Δωδώνη και η ΜΕΒΓΑΛ παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια διαρκώς ανοδικές τάσεις στις πωλήσεις γιαούρτης. Να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτεροι παίκτες της κατηγορίας του στραγγιστού είναι κατά σειρά η ΦΑΓΕ που αποτελεί την κυρίαρχο εταιρεία της κατηγορίας και ακολουθεί στη δεύτερη θέση ο Όλυμπος (Ελληνικά Γαλακτοκομεία), στην Τρίτη η ιδιωτική ετικέτα και στην τέταρτη θέση η Κρι Κρι.
Διαρκώς αυξανόμενες οι πωλήσεις γιαουρτιού στην Ελλάδα
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ το 2017 οι πωλήσεις γιαουρτιού στα ελληνικά σούπερ μάρκετ ήταν στα 240,7 εκατ. ευρώ και συνολικά στα 58,9 εκατ. λίτρα σε ποσότητα, το 2020 η συγκεκριμένη αγορά έφτασε σε αξία πωλήσεων τα 261 εκατ. ευρώ και σε όγκο πωλήσεων τα 65,7 εκατ. λίτρα.
Οι λόγοι που ώθησαν τη Danone στο στραγγιστό και στη Δέλτα
Mάλιστα, ένας από τους βασικούς λόγους που φέρεται να ώθησε την γαλλική γαλακτοβιομηχανία να μπει στο στραγγιστό εκτός του γεγονότος ότι χρησιμοποιεί προβιοτικά στο γιαούρτι της και ποντάρει στην τάση της υγιεινής διατροφής, είναι και το γεγονός ότι το στραγγιστό αποτελεί την μεγαλύτερη κατηγορία γιαουρτιού σε πωλήσεις στη χώρα μας στα σούπερ μάρκετ, ενώ παρουσιάζει και διαρκή ανάπτυξη ως προς τη ζήτηση. Επιπλέον η Danone προσβλέπει στον συνδυασμό δύο κατηγοριών καθότι είναι πρώτη στα λειτουργικά γιαούρτια, αυτά δηλαδή που περιέχουν προβιοτικά, ενώ επιδιώκει να κερδίσει μερίδιο της πίτας και στο στραγγιστό. Αναφέρουμε ότι το γιαούρτι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων, Kantar, καταναλώνεται από 9 στους 10 ανθρώπους και το στραγγιστό αποτελεί το γιαούρτι που καταναλώνεται συχνότερα και συγκεκριμένα 8,4 φορές το μήνα και ακολουθεί αμέσως μετά το γιαούρτι με φρούτα με 6,3 φορές το μήνα.
Συν τοις άλλοις δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο εταιρείες «συναντιούνται» επιχειρηματικά, δεδομένου ότι κατά το παρελθόν η Danone κατείχε το 25% της Δέλτα, το οποίο το 2005 πούλησε στον Δημήτρη Δασκαλόπουλο.
· Το γιαούρτι στην Ελλάδα
Στραγγιστό: 46%
Κλασικό γιαούρτι: 8%
Με γεύσεις: 6%
Λειτουργικό: 7%
Παιδικό: 8%
Βρεφικό: 4%
Παραδοσιακό: 13%
Επιδόρπια: 7%
· Οι βασικοί παίκτες στο στραγγιστό (μερίδια αγοράς σε αξία πωλήσεων)
1. ΦΑΓΕ
2020: 29,1%
2019: 27,6%
2. Όλυμπος
2020: 12%
2019: 13,6%
3. Ιδιωτική ετικέτα
2020: 12,1%
2019: 11,8%
4. Κρι Κρι
2020: 11,9%
2019: 11,1%
5. Δέλτα
2020: 8,8%
2019: 9,4%
6. Δωδώνη
2020: 8,9%
2019: 8,5%
7. Friesland Campina (NOYNOY)
2020: 4,5%
2019: 5,2%
8. ΜΕΒΓΑΛ
2020: 3,1%
2019: 3,1%