BACK TO
TOP
Food insider

Οι δέκα βασικότεροι παίκτες του γάλακτος στην Ελλάδα βάσει πωλήσεων

Η Friesland Campina, η οποία παράγει το γάλα εβαπορέ Νουνού στην Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος παίκτης βάσει πωλήσεων στην κατηγορία του γάλακτος, όπως προκύπτει με βάση πρόσφατα στοιχεία της NielsenΙQ που έχουμε στη διάθεσή μας.

gala1

Γιώργος Λαμπίρης

137
1

Η συγκεκριμένη εταιρεία αντλεί δυναμική από το γάλα εβαπορέ, κατηγορία στην οποία αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στην ελληνική αγορά αλλά και από την κατηγορία προϊόντων υψηλής παστερίωσης όπου διατηρεί την δεύτερη θέση και στην οποία πρώτος είναι ο Όλυμπος.

Ο δεύτερος σημαντικότερος παίκτης με βάση την αξία των συνολικών πωλήσεων γάλακτος στην Ελλάδα σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία είναι η Δέλτα, ακολουθούν στην τρίτη θέση ο Όλυμπος αλλά και η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η οποία περιλαμβάνει τα προϊόντα που δημιουργούν οι εκάστοτε γαλακτοβιομηχανίες για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αφορούν στην περίοδο από 4 Ιανουαρίου του 2021 έως και τις 25 Απριλίου του 2021 και εξετάζουν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα καθώς και τις εκπτωτικές αλυσίδες.

Δύο συνεταιριστικές γαλακτοβιομηχανίες στην πρώτη δεκάδα

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα των βασικότερων συντελεστών της αγοράς γάλακτος συμπεριλαμβάνονται και δύο συνεταιριστικές επιχειρήσεις. Ο λόγος για την ΕΑΣ Βόλου, η οποία βρίσκεται στην όγδοη θέση και η ΤΡΙΚΚΗ της ΕΑΣ Τρικάλων, η οποία κατατάσσεται βάσει πωλήσεων στην δέκατη θέση.

Στα 421 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις γάλακτος στην Ελλάδα το 2020

Να σημειωθεί ότι η συνολική η αγορά γάλακτος στην Ελλάδα κατέγραψε πωλήσεις 421,7 εκατ. ευρώ το 2020, με αύξηση κατά 3,3% έναντι του 2019 που οι αντίστοιχες πωλήσεις ήταν 408,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα πουλήθηκαν 317,8 εκατ. κιλά το 2020, με οριακή αύξηση κατά 0,2% έναντι των 317,2 εκατ. κιλών που πουλήθηκαν το 2019. Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι δεν υπήρξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ποσότητες που πουλήθηκαν στη διάρκεια του 2020 σε σχέση με το 2019, ωστόσο η αξία των πωλήσεων εμφανίζεται ενισχυμένη, πιθανότατα σχετίζεται και με ανατιμήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ κατά την διάρκεια της πανδημίας.

Σε ό,τι αφορά το τετράμηνο του 2021 από 4 Ιανουαρίου έως και 25 Απριλίου η συνολική αγορά γάλακτος σε αξία κατέγραψε ελαφρά μείωση σε αξία κατά 0,9% από 139,23 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 σε 138 εκατ. ευρώ φέτος. Ωστόσο η εικόνα θεωρείται αναμενόμενη καθότι πέρυσι είχε ήδη εκδηλωθεί η πανδημία στην Ελλάδα – το πρώτο κρούσμα καταγράφηκε στις 26 Φεβρουαρίου – και ειδικά κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο η κίνηση στα σούπερ μάρκετ ήταν ιδιαίτερα αυξημένη καθότι ο κόσμος συνέρρεε μαζικά για να αγοράσει καταναλωτικά αγαθά.

Επισημαίνουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι ισορροπίες μπορεί να ανατραπούν σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς από μήνα σε μήνα, κάτι που συμβαίνει όταν οι εταιρείες πραγματοποιούν προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις στα προϊόντα που διαθέτουν στα σούπερ μάρκετ, γεγονός που αυξάνει τις πωλήσεις τους.

Οι βασικοί παίκτες της αγοράς σε αξία πωλήσεων και τα μερίδια αγοράς τους (4/1 – 25/4/2021)

Friesland campina: 30,37 εκατ. ευρώ – 22%

Δέλτα: 28,35 εκατ. ευρώ – 20,5%

Ιδιωτική ετικέτα: 24,307 εκατ. ευρώ - 17,6%

Όλυμπος: 24,306 εκατ. ευρώ - 17,6%

ΜΕΒΓΑΛ: 4,8 εκατ. ευρώ – 3,5%

Φάρμα Κουκάκη: 4,5 εκατ. ευρώ – 3,3%

Ροδόπη: 3,23 εκατ. ευρώ – 2,4%

ΕΑΣ Βόλου: 2,55 εκατ. ευρώ – 1,9%

ΣΕΡΓΑΛ: 2,3 εκατ. ευρώ – 1,7%

ΤΡΙΚΚΗ: 1,87 εκατ. ευρώ – 1,3%

 

 

 

 

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

13-07-2021 00:32Παπαδοπουλος γιαννης

Καλό άρθρο. Κατατοπιστικό Μια παρατήρηση: Η 1η πρόταση ‘η FrCam παράγει το εβαπορέ στην Ελλάδα;;; Υπάρχει εργοστάσιο εβαπορέ στην Ελλάδα; Ένα υπήρξε και δεν παράγει πλέον.

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία