
Στη συνέχεια τα αδέρφια ∆ηµήτρης και Παρασκευάς Αραπογιώργης, αποφάσισαν να στραφούν στην ανάπτυξη τη αυτόχθονης φυλής του ελληνικού µαύρου χοίρου, διακρίνοντας ότι θα µπορούσε να προσφέρει προστιθέµενη αξία στην κτηνοτροφική τους δραστηριότητα. Επένδυσαν σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, ξεκίνησαν να αναπαράγουν τα ζώα της συγκεκριµένης φυλής και να τα διαθέτουν σε επιλεγµένα κρεοπωλεία και σηµεία πώλησης ανά την Ελλάδα. Το κοπάδι τους σήµερα αποτελείται από 50 χοιροµητέρες και έχει τη δυνατότητα παραγωγής περίπου 300 ζώων ετησίως, ενώ περίπου το 90% των πρώτων υλών για ζωοτροφές αποτελούν προϊόν ιδιοπαραγωγής στις εκτάσεις που διατηρούν στην περιοχή των Πολιτικών Ευβοίας.
Όπως λέει στην Agrenda, o Παρασκευάς Αραπογιώργης, «αποφασίσαµε να αναπτύξουµε τη συγκεκριµένη φυλή έχοντας λάβει το πιστοποιηµένο DNA των συγκεκριµένων πριν από περίπου έξι χρόνια. Η φιλοσοφία µας επικεντρώνεται στην παραγωγή για επιλεγµένους πελάτες, µε τους οποίους συνεργαζόµαστε και βρισκόµαστε σε πλήρη συνεννόηση εκ των προτέρων, προκειµένου να προχωρήσουµε σε εκτροφή ζώων για λογαριασµό τους».
«Κάναµε τη στροφή στον µαύρο χοίρο σε µία περίοδο που ήταν κορεσµένη η αγορά µοσχαριού. Ταυτόχρονα όµως προχωρήσαµε σ’ αυτή την επιλογή καθότι µας αρέσει η κτηνοτροφία και θέλαµε να παρουσιάσουµε ένα διαφοροποιηµένο προϊόν», συµπληρώνει.
Δημιουργία εγκαταστάσεων τυποποίησης και βήμα για ιχνηλασιμότητα του κρέατος
Η µεγαλύτερη δυσκολία µε τους µαύρους χοίρους έγκειται στο ότι πρόκειται για µία ειδική εκτροφή, ενώ και η τιµή πώλησης του κρέατος είναι σηµαντικά υψηλότερη σε σχέση µε το συµβατικό χοιρινό κρέας. Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει το κρέας µαύρου χοίρου, περιέχει Ω3 λιπαρά, ενέχει υψηλή διατροφική αξία και αυξηµένη ποσότητα ενδοµυϊκού λίπους γεγονός που συµβάλλει στην ευγευσία του, σύµφωνα µε τον κ. Αραπογιώργη.
Τα δύο αδέρφια θα προχωρήσουν το επόµενο διάστηµα στη δηµιουργία εγκαταστάσεων τυποποίησης, προκειµένου το κρέας που παράγουν να διατίθεται συσκευασµένο. Επιδιώκουν να προσφέρουν πλήρη ιχνηλασιµότητα του παραγόµενου κρέατος, ώστε οποιοσδήποτε το αγοράζει να σκανάρει πάνω στη συσκευασία τον εµφανιζόµενο κωδικό «QR» και την ίδια στιγµή να γνωρίζει από ποιον παραγωγό και από ποια φάρµα παρήχθη. «Επιθυµία µας είναι επίσης να παρουσιάσουµε στην αγορά και εξειδικευµένες κοπές κρέατος, καθώς και παρασκευάσµατα από κρέας µαύρου χοίρου όπως αλλαντικά ή λουκάνικο». Το συνολικό ύψος της επένδυσης υπολογίζεται πάνω από 100.000 ευρώ.
Στόχος η δηµιουργία οργάνωσης παραγωγών µαύρου χοίρου
Ο παραγωγός προτάσσει το ζήτηµα της ιχνηλασιµότητας, κυρίως λόγω του ότι πολλοί καταναλωτές πληρώνουν για να αγοράσουν ελληνικό µαύρο χοίρο, ωστόσο αυτό που τους προσφέρουν είναι συχνά το απλό χοιρινό κρέας. «Η καταγραφή της διαδροµής του ζώου από τη φάρµα εκτροφής έως και το ψυγείο πώλησης είναι κυρίαρχης σηµασίας», σχολιάζει ο κτηνοτρόφος.
Στην Ελλάδα επί του παρόντος υφίστανται µεµονωµένες παραγωγικές προσπάθειες στην παραγωγή µαύρου χοίρου. Ο Παρασκευάς Αραπογιώργης βλέπει ως µονόδροµο τη δηµιουργία µίας οργάνωσης παραγωγών, που θα προασπίζει τα συµφέροντα των εκτροφέων της φυλής, συντείνοντας στην περαιτέρω αναγνώριση και διασφάλιση της ποιότητας του παραγόµενου κρέατος.