BACK TO
TOP
Food insider

Αύξηση 50% στην κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης σε 5 μεγάλες χώρες της Ε.Ε

Τα προϊόντα φυτικής προέλευσης έχουν αποκτήσει δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού και τα εστιατόρια σε ολόκληρη την Ευρώπη προσφέρουν τρόφιμα που ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για βιώσιμες, υγιεινές επιλογές μενού.

Vegan-burgers

7
0

Η κατανάλωση πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης σε εστιατόρια αυξήθηκε κατά 48% σε σύγκριση με το 2019 σε Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία, σύμφωνα με έρευνα της Circana.

Αντίθετα, ο αριθμός των συνολικών μερίδων πρωτεϊνικών προϊόντων μειώθηκε σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου του βόειου (-5%), του χοιρινού (-16%), του κοτόπουλου (-5%), των ψαριών/θαλασσινών (-13%) και άλλων ειδών κρέατος (-20%).

Περίπου το 45% των καταναλωτών δήλωσε ότι επιλέγουν τα εστιατόρια που ενδιαφέρονται για την αειφορία. Η Ιταλία εκφράζει τη μεγαλύτερη ανησυχία (56%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (49%) και το Ηνωμένο Βασίλειο να εκφράζει τη μικρότερη ανησυχία (38%), όπως δείχνουν τα δεδομένα.

Τα burgers που σπάνε τα κατεστημένα

Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες πρωτεΐνης, το φυτικό κρέας έχει εμφανίσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε όλες τις μορφές του από το 2019 και μετά. Ο συνολικός αριθμός των μερίδων σε κάθε κατηγορία πρωτεΐνης έχει μειωθεί με μία εξαίρεση – τα burgers. Ενώ ο αριθμός των μερίδων σε άλλες μορφές όπως τα σάντουιτς και τα wraps έχει μειωθεί, τα burgers είδαν σταθερή αύξηση (βοδινό +4%, κοτόπουλο +16%, ψάρι +11%, άλλα κρέατα +14%).

Ο Jochen Pinsker, Αντιπρόεδρος του τμήματος Ευρωπαϊκών Εστιατορίων στην Circana, σχολίασε:

«Τα φυτικά προϊόντα, ειδικά τα burgers, βιώνουν σημαντική ανάπτυξη στην αγορά και αναμένεται να διατηρήσουν αυτή την τάση μέχρι το 2024.». Αυτό είναι εμφανές ιδιαίτερα καθώς η ποιότητα, η γεύση και η υφή των προϊόντων φυτικής προέλευσης έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με πριν από λίγα χρόνια. Παρά τη συνολική μείωση στις επισκέψεις σε εστιατόρια, η κατανάλωση burger φυτικής προέλευσης αυξήθηκε κατά 90% έως τον Αύγουστο του 2023, σε σύγκριση με το 2019, και κατά 20% σε σύγκριση με πέρσι.

Ο Pinsker πρόσθεσε: «Η μείωση στις μερίδες που παρατηρούμε σε διάφορες ομάδες πρωτεΐνης οφείλεται περισσότερο στη μορφή με την οποία πωλούνται τα προϊόντα, παρά στον πραγματικό τύπο της πρωτεΐνης. Για παράδειγμα, ενώ οι συνολικές μερίδες βοδινού είναι μειωμένες, τα burgers βοδινού έχουν αυξηθεί κατά 4%. Τα burgers κοτόπουλου και ψαριού επίσης αυξάνονται με σημαντική ανάπτυξη που προέρχεται από τα φυτικά burgers. Με περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι, μειώνονται οι μερίδες άλλων μορφών που καταναλώνονταν στον χώρο εργασίας, όπως τα σάντουιτς και τα wraps.».

Δίαιτα και Περιεκτικότητα

Η αυξανόμενη ζήτηση για φυτικά προϊόντα, όπως τα burgers, οφείλεται στους καταναλωτές που επιλέγουν να μειώσουν την κατανάλωσή τους σε κρέας.

Οι καταναλωτές από την Ισπανία (66%), το Ηνωμένο Βασίλειο (64%) και την Ιταλία (63%) ανέφεραν ότι αναμένουν τα εστιατόρια να ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών με ειδικές διατροφικές ανάγκες, σε σύγκριση με τη Γερμανία (41%) και τη Γαλλία (55%), που είχαν το χαμηλότερο ποσοστό.

Σύμφωνα με τον Pinsker, ο τομέας της εστίασης πρέπει να διασφαλίσει πλήρη διαφάνεια στους καταναλωτές όσον αφορά την ακριβή πηγή των υλικών αντικατάστασης του κρέατος. Θα πρέπει επίσης να προσέχουν ώστε οι τιμές των εναλλακτικών φυτικών προϊόντων να μην είναι υπερβολικά υψηλές και να εστιάσουν στη θετική περιβαλλοντική επίδραση αντί για τα οφέλη της υγείας κατά την προώθηση νέων φυτικών επιλογών.

Μελλοντικές Τάσεις

Η μελέτη προέβλεψε ότι οι δαπάνες στην αγορά των υπηρεσιών φαγητού για το 2024 αναμένεται να φτάσουν τα 338 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17 δισ. ευρώ από το 2023 και 29 δις  περισσότερα από το επίπεδο πριν από την πανδημία COVID-19 το 2019. Ο αριθμός των vegan και vegetarian στην Ευρώπη αναμένεται να παραμείνει σταθερός, ενώ ο αριθμός των flexitarians θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι νεότεροι καταναλωτές έχουν μια ισχυρότερη σύνδεση με τις εναλλακτικές φυτικές επιλογές, η οποία πιθανότατα θα διατηρηθεί και στα επόμενα χρόνια. Αυτή η τάση παρουσιάζει μια μακροπρόθεσμη ευκαιρία ανάπτυξης για αυτά τα προϊόντα, όπως αναφέρεται στην μελέτη. Οι εναλλακτικές φυτικές επιλογές αναμένεται να γίνουν πιο οικονομικά αποδοτικές από τα αντίστοιχα προϊόντα κρέατος.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία