BACK TO
TOP
Food insider

Λίγα και συχνά προτιμούν πλέον να ψωνίζουν τρόφιμα οι Έλληνες

Δύο στους τρεις Έλληνες (65%) αναγνωρίζουν πως το ποιοτικό τρόφιμο είναι και πιο ακριβό, όμως η ανάγκη για «εκλογίκευση» έρχεται σαν απάντηση σε καιρούς πληθωρισμού και ακρίβειας.

agora-trofimon-ellada

4
0

Αυτό είναι ένα εκ των συμπερασμάτων της πρόσφατης έρευνας της  Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες, τα τρόφιμα και η Διατροφή (Μέρος Β’)», σύμφωνα με την οποία η ανάγκη για οικονομία οδηγεί σε αναζήτηση τιμών, προσφορών, προγραμματισμό, προϋπολογισμό. Ειδικότερα, το 67% των Ελλήνων αξιοποιεί όλες τις εκπτώσεις, τα κουπόνια και τις προσφορές κατά τη διάρκεια του αγοραστικού του ταξιδιού στο λιανεμπόριο, ενώ το μισό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμάει να ψωνίζει «λίγο και συχνά» και όχι «πολύ και λιγότερο συχνά».

Με βάση τα ευρήματα τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο (62%), είναι αξιόλογη η αναλογία των Ελλήνων που επιδιώκουν να τρέφονται υγιεινά προκειμένου να διατηρούν καλή υγεία, ενώ ένας στους δύο νέους δηλώνουν ότι φροντίζουν να καταναλώνουν αρκετά φρούτα και λαχανικά και η αναλογία μεγαλώνει παράλληλα με την ηλικία. Το 50% συμφωνεί στην μείωση του κρέατος κι ακόμη λιγότεροι αισθάνονται «ενοχές» όταν καταναλώνουν πολύ κρέας/γαλακτοκομικά.

Επίσης, το 33% των Ελλήνων πιστεύει ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των κορυφαίων εμπορικών μαρκών και των PL προϊόντων, το 65% θεωρεί ότι το ποιοτικό κρέας είναι πολύ ακριβό, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, ήτοι το 38%, ούτε διαφωνεί ούτε συμφωνεί όσον αφορά στις μεγαλύτερες πληρωμές για βιολογικά τρόφιμα (το 33%, ωστόσο, διαφωνεί με αυτό).

Σε σχέση με την κατανάλωση αλκοόλ, οι Έλληνες είναι σαφώς περισσότερο «του κρασιού» και «της μπύρας», και προτιμούν να πίνουν όταν βγαίνουν έξω, παρά στο σπίτι, ενώ το 55% λέει ότι αξίζεις πληρώσεις κάτι παραπάνω για μπύρα ή κρασί καλής ποιότητας. Μόνο το 22% δήλωσε ότι του αρέσει περισσότερο το οινοπνευματώδες ποτό παρά η μπύρα και το κρασί. Οι πιο «φανατικοί» των οινοπνευματωδών ποτών φαίνεται μέσα από την έρευνα ότι είναι οι νέοι, που βγαίνουν και πολύ πιο συχνά έξω για ποτό απ’ ότι οι μεγαλύτερο, παρόλα αυτά, η πλειονότητα των Ελλήνων δεν είναι και τόσο «φανατικοί του ποτού», με έναν στους τρεις να μην πίνουν καθόλου.

Σημαντικά «Takeaways»

  • Θεωρητικά, μια πολύ σημαντική αναλογία Ελλήνων— ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες ηλικίες — δηλώνουν ότι προσπαθούν να προσέχουν την υγεία τους
  • Γι’ αυτό, φροντίζουν να καταναλώνουν αρκετά φρούτα και λαχανικά — τουλάχιστον σε επίπεδο προσπάθειας — αλλά οι μισοί από αυτούς συμφωνούν στην μείωση του κρέατος κι ακόμη λιγότεροι αισθάνονται «ενοχές» όταν καταναλώνουν πολύ κρέας/γαλακτοκομικά
  • Στο πλαίσιο της ανάγκης για υγεία και ευεξία, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι προσπαθούν να χάσουν βάρος, όμως παράλληλα για μία αξιόλογη μερίδα Ελλήνων, η ομορφιά είναι άμεσα συνδεδεμένη με ένα λεπτό σώμα, και μάλιστα η αναλογία αυτή στους νέους φτάνει στο 31%!
  • Τα ΜΜΕ, οι influencers και οι διαφημίσεις οδηγούν σημαντική μερίδα Ελλήνων με έμφαση στους νέους να αποκτούν σωματικά πρότυπα που συχνά τους αγχώνουν καθώς τους μειώνουν την σωματική τους αυτοεικόνα, με αποτέλεσμα… να επιθυμούν να βλέπουν «κανονικούς» ανθρώπους στις διαφημίσεις!
  • Η ανάγκη για οικονομία εν όψει του πληθωρισμού και της ακρίβειας οδηγεί τους Έλληνες να προσέχουν πολύ τι θα ψωνίσουν στο σουπερμάρκετ, να αναζητούν προσφορές και να μένουν πιστοί στη λίστα και στον προϋπολογισμό τους.
  • Τέλος, ως προς την κατανάλωση αλκοόλ, οι Έλληνες είναι περισσότερο fans του κρασιού και της μπύρας, τείνουν να πίνουν κυρίως όταν βγαίνουν έξω και δύο στους τρεις δηλώνουν πως δεν χρειάζονται ποτό για να κάνουν κέφι!

Αναλυτικά διαβάστε ολόκληρη την έρευνα εδώ.

 

 

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία