BACK TO
TOP
Food insider

Μεταφορά παραγωγής από την Τηνο στη Ριτσώνα για τη Νήσο και αλλαγή πλεύσης για το εργοστάσιο της Κορίνθου

Αυξημένη κατά 3,3% ήταν η κατανάλωση της μπύρας στην Ελλάδα το 2023 σε όγκο, με την αγορά να λαμβάνει ώθηση από την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, γεγονός που φάνηκε να ενισχύει και την πορεία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, θυγατρικής του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα, η οποία κινήθηκε επίσης ανοδικά.

Henrik-Fredvig

Γιώργος Λαμπίρης

35
1

Την ίδια στιγμή η συνεργασία της Ολυμπιακής Ζυθοποίας με τη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, Νήσος, του Αλέξανδρου Κουρή και της Μάγιας Τσόκλη, φαίνεται ότι λύνει ένα καίριο πρόβλημα που είχε αντιμετωπίσει η μπύρα Νήσος, αυτό της αυξημένης ζήτησης που έπρεπε να καλύψει με επιπλέον ποσότητες προϊόντος. Οι επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες της Νήσος είχαν ξεκινήσει να κατασκευάζουν εργοστάσιο στην Κόρινθο, ωστόσο μετά την απόκτηση ποσοστού μειοψηφίας στην εταιρεία τους από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία που ανήκει στον δανέζικο όμιλο Carslberg, στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, τα δεδομένα άλλαξαν με την επένδυση στην Πελοπόννησο να αναβάλλεται τουλάχιστον για την ώρα. Όπως ανέφερε σε σχετική εκδήλωση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ο managing director της εταιρείας Henrik Fredvig, αυτή τη στιγμή ένα μέρος της παραγωγής μπύρας Νήσος έχει μεταφερθεί στο εργοστάσιο της πολυεθνικής στη Ριτσώνα,  καθότι οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις στην Τήνο δεν είναι ικανές να καλύψουν τις απαιτούμενες ποσότητες παραγωγής.

Σε ό,τι αφορά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ο επικεφαλής της ανέφερε ότι στόχος ως προς τη Νήσος, είναι να ενισχύσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά και κατόπιν να προχωρήσει σε επέκταση και στο εξωτερικό, έχοντας το δικαίωμα διανομής της ως μέτοχος μειοψηφίας. Αποτελεί μάλιστα καίριο σημείο της στρατηγικής που εφαρμόζει προκειμένου αφενός να εντάξει μία μπύρα μικροζυθοποιίας στο χαρτοφυλάκιό της, αφετέρου με ελληνική ονομασία.

Kaizer και Carlberg χαράσσουν την πορεία της

Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς η Ολυμπιακή Ζυθοποιία βασίστηκε σε ισχυρές εμπορικές ονομασίες που έχει στο χαρτοφυλάκιό της όπως είναι η Kaizer και η Carslberg, οι οποίες αύξησαν τον όγκο πωλήσεών τους κατά 16% και 36% αντίστοιχα. Επίσης, στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς τα μη αλκοολούχα ποτά στα οποία συμπεριλαμβάνεται η Fix Άνευ, σημείωσαν ανάπτυξη 44% για την πολυεθνική ζυθοποιία, γεγονός που καταδεικνύει την στροφή του καταναλωτικού κοινού σε προϊόντα χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, ενώ η Mythos κατέγραψε ανάπτυξη 3%.

Η συνολική αγορά μπύρας στη χώρα μας κινήθηκε ανοδικά σε όγκο πωλήσεων κατά 3,3% το 2023, ενώ θα θυμίσουμε ότι τα στοιχεία της Eurostat ανέφεραν πως η παραγωγή μπύρας στην Ελλάδα έφθασε τα 565,34 εκατ. λίτρα το 2022 από 400,22 εκατ. λίτρα το 2021.

Νέες επενδύσεις 30 εκατομμυρίων έως το 2026

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας την τελευταία τριετία έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθύμισε ότι το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά παραγωγής της Carslberg στην Ελλάδα καθότι από τον Ιανουάριο ξεκίνησε η παραγωγή του βασικού brand της δανέζικης πολυεθνικής και συγκεκριμένα των συσκευασιών σε κουτί των 330 ml και των 500 ml και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg). Στο προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να υλοποιηθούν νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Προτεραιότητα μέσω του επενδυτικού προγράμματος που θα υλοποιηθεί στο διάστημα 2024-2026 θα αποτελέσουν η περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), η στοχευμένη ανάπτυξη του premium χαρτοφυλακίου της εταιρείας. Στους βασικούς άξονες είναι επίσης να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της σε όλες τις κατηγορίες, εστιάζοντας ταυτόχρονα στην έντονη τουριστική κίνηση της χώρας.

Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 155,6 εκατομμύρια ευρώ. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε κατά 3% την κατανάλωσή της σε όγκο στην αγορά της εστίασης, ενώ στα σούπερ μάρκετ, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων σε όγκο κατά 1%, καθότι αποτέλεσε προτεραιότητα να επικεντρώσει την εμπορική της πολιτική στον τομέα της επιτόπιας κατανάλωσης - εστίασης.

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία