BACK TO
TOP
Food insider

Το δικό της «μεταφορικό ισοδύναμο» με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα δημιουργεί «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ

Την επέκταση της χανιώτικης «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ σε νέα προϊόντα, με την αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης» (Nutriart), έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, το οποίο απέκτησε τον Μάιο του 2021 έναντι 6,2 εκατ. ευρω, ανακοίνωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Ελένη Τσατσαρωνάκη. Σημειώνεται πως η ανακατασκευή του εργοστασίου και η ενεργειακή θωράκιση του απαιτεί πρόσθετα κεφάλαια ύψους 4-4,5 εκατ. ευρω.

TSATSARONAKH-4

75
0

«Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης», είπε χαρακτηριστικά η κ. Τσατσαρωνάκη αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη αναδιοργάνωση της εταιρείας με βάση τη συγκεκριμένη παραγωγική μονάδα και τα διάφορα γραφειοκρατικά προβλήματα, που υπήρξαν σχετικά με την απόκτηση του ακινήτου. Πρόσθεσε δε ότι «τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”. Δημιουργούμε, λοιπόν, το δικό μας “μεταφορικό ισοδύναμο” με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα», αναφέρε χαρακτηριστικά στην διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους που πραγματοποιήθηκε στην Κίσαμο Χανίων, την Παρασκευή 17 Μαΐου.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στο κτίριο της «Κατσέλης» μετακινούνται και εκσυγχρονίζονται από τα τέλη του προσεχή Σεπτεμβρίου η εφοδιαστική δομή και οι διοικητικές υπηρεσίες της εταιρείας, οι οποίες στεγάζονται αυτή την στιγμή σε ιδιόκτητο κτίριο της επίσης στις Αχαρνές Αττικής. Το συγκεκριμένο κτίριο έχει ήδη πωληθεί σε επενδυτική εταιρεία real estate. H έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο της «Κατσέλης» αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα, με τις αρχικές εκτιμήσεις να την τοποθετούν το Μάιο του 2025. Σημειώνεται πως θα πρέπει να καθοριστεί ακριβώς το νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, να πραγματοποιηθούν οι σχετικές επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και να αξιοποιηθούν χρηματοδοτικά και επενδυτικά εργαλεία, όπως η ένταξη σε Αναπτυξιακό Νόμο. Βέβαια, όπως επισήμανε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο, στην περιοχή της Κίσσαμου Χανίων. «Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες» πρόσθεσε, επίσης, η ίδια.

Πρωτογενής τομέας

Εκτός από το παξιμάδι η οικογένεια Τσατσαρωνάκη φιλοδοξεί, μέσα από τις τουριστικές επενδύσεις της αλλά και την ενασχόλησή της με τον πρωτογενή τομέα, να δημιουργήσει ένα ολιστικό προϊόν. «Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό», ανέφερε xαρακτηριστικά η Ελένη Τσατσαρωνάκη. Όπως σημείωσε, «το όραμά μας για την ωρίμανση της εταιρείας είναι ο διαχωρισμός (διάσπαση) δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που υλοποιεί τη στρατηγική μας για την αποδοτικότερη χρήση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, την εξειδίκευση του προϊοντικού αντικειμένου, τη βελτίωση του διοικητικού συντονισμού και την ενίσχυση της εταιρικής επωνυμίας». Σήμερα η οικογένεια, διαθέτει το ξενοδοχείο Molos Bay στην Κίσαμο, που λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος.

Παράλληλα «τρέχει» το εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα για την ανάπτυξη ήπιας τουριστικής επένδυσης -σ.σ. έχει κατατεθεί φάκελος για την ένταξή της στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων- ενώ κατέχει και μεγάλη έκταση στο Ελαφονήσι.

Σε ότι αφορά την πρωτογενή παραγωγή, η οικογένεια διαθέτει παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τ.μ., που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο.

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της Μάννα – Ν. Τσατσαρωνάκης, σύμφωνα με τον CFO κο Νίκο Σταθόπουλο, το 2023 έκλεισε με αυξημένο τζίρο κατά 4,5-5% στα 22 εκατ. ευρώ (καθαρές πωλήσεις πάνω από 12 εκατ. ευρώ), με τα κέρδη γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ. Για τους πρώτους 4 μήνες εφέτος η εταιρεία «έτρεξε» με +3,7% σε τζίρο και +4,5% σε όγκο, ωστόσο, ξεκάθαρη εικόνα θα υπάρξει στο τέλος του 5μηνου, καθώς η πασχαλινή περίοδος διαφοροποίησε ελαφρά την κατανάλωση.

Οι περσινές πωλήσεις ενισχύθηκαν από τη νέα σειρά «Δαγκωτό», που πλέον αντιστοιχεί στο 10% του τζίρου της εταιρείας, ενώ το λανσάρισμα του προϊόντος ενίσχυσε κατά 4,5% το σύνολο της κατηγορίας των παξιμαδιών.

Θυμίζουμε ότι εν μέσω πληθωριστικής κρίσης και προκειμένου να προστατεύσει την κερδοφορία της η Τσατσαρωνάκης προχώρησε στο λανσάρισμα της νέας σειράς παξιμαδιών «Δαγκωτό» σε τέσσερις γεύσεις, μεταξύ των οποίων και η μαύρη τρούφα, μπαίνοντας κατά κάποιον τρόπο στον δυναμικό κλάδο των υγιεινών σνακ και προσθέτοντας γεύση και καινοτομία στη συνολική κατηγορία.

Εκτός από το «δαγκωτό» που θα εμπλουτιστεί με δύο νέες γεύσεις εφέτος, το hero puck της εταιρείας είναι τα παξιμάδι λαδιού, με μερίδιο στη συνολική κατηγορία στο 46%. Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις αφορούν κατά 93% τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας (80 κωδικοί) με το υπόλοιπο 7% να αντιστοιχεί στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο και METRO.

Οι εξαγωγικές πωλήσεις της κρητικής εταιρείας, με κύριες αγορές την Αμερική, την Αυστραλία, τον Καναδά και την Κύπρο, κινούνται προς το παρόν σε ένα μικρό ποσοστό του συνολικού τζίρου που δεν ξεπερνά το 5-7%, καθώς οι ξένοι δεν γνωρίζουν τα παξιμάδια .Ωστόσο, σύμφωνα με τη διοίκηση, εκτιμάται ότι από το 2025 το μικρό, αφράτο και με γεύσεις «δαγκωτό» θα αλλάξει τις ισορροπίες και θα αυξήσει τα έσοδα από τις εξαγωγές.

Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας «Το Μάννα» Ν.Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ σημείωσε, ακόμα, ότι «το όραμά μας για την ωρίμανση της εταιρείας προς την κατεύθυνση του Ομίλου περιλαμβάνει:

  • Τον διαχωρισμό (διάσπαση) δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που υλοποιεί τη στρατηγική μας για την αποδοτικότερη χρήση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, την εξειδίκευση του προϊοντικού αντικειμένου, τη βελτίωση του διοικητικού συντονισμού και την ενίσχυση της εταιρικής επωνυμίας.
  • Τη διατήρηση της ηγετικής θέσης των πωλήσεων στην αγορά και την προαγωγή των εξαγωγών.
  • Τη διατήρηση της αυθεντικής ποιότητας, που παραμένει αδιαπραγμάτευτη.
  • Τη διατήρηση, ως κεντρικής αξίας, του σεβασμού στον καταναλωτή και στους συνεργάτες της εταιρείας.
  • Την έμφαση στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό και στη συντηρητικότητα σε βραχυχρόνιο επίπεδο.
  • Την ανάλυση σεναρίων επιχειρηματικού κινδύνου (foresight), που αποτελεί ένα από τα επόμενα ζητούμενα.
  • Την περαιτέρω ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης.
  • Την υποστήριξη της προσωπικής βελτίωσης του προσωπικού.
  • Την προετοιμασία της επόμενης γενιάς: η γνώση είναι η δύναμή τους, με ανεξαρτησία επιλογής, γιατί δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς μια καλή διαδοχή.
  • Τις εταιρικές συνεργασίες με αμοιβαία ωφέλεια.
  • Τη συστηματικότερη παρακολούθηση του ανταγωνισμού και τη συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

Στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού και στα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, που αποτελούν μέγιστη προτεραιότητα για την εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ αναφέρθηκε η διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης, χημικός – τεχνολόγος Τροφίμων Χαρά Τσατσαρωνάκη. Όπως τόνισε «τα παξιμάδια μας είναι μοναδικά επειδή είναι χειροποίητα», ενώ επεσήμανε πως «η εταιρεία μας, ως leader της ελληνικής και διεθνούς αγοράς στην κατηγορία των παξιμαδιών, είναι πιστοποιημένη με όλα τα διεθνή πιστοποιητικά ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, όπως IFS, BRC, ISO, FSMA κ.ά. ενώ έχει ελεγχθεί και από τον αμερικανικό FDA. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι κάθε σταδίου της παραγωγής παρακολουθούν την εξέλιξη των διαδικασιών και ελέγχουν την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ποιότητας και ασφάλειας. Όσον αφορά τον έλεγχο πρώτων υλών, τελικών προϊόντων και υλικών συσκευασίας, στην εταιρεία μας υπάρχει εργαστήριο που διεξάγει χημικές και μικροβιακές αναλύσεις, καθώς και ρεολογικούς ελέγχους αλεύρων».

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία