BACK TO
TOP
Food insider

Νέα μελέτη κλειδί για διαφάνεια στην παγκόσμια μεταφόρτωση θαλασσινών

Μια νέα μελέτη εντοπίζει 324 ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων-ψυγείων, ενισχύοντας τη διαφάνεια και ανοίγοντας το δρόμο για βελτιωμένη βιωσιμότητα στη βιομηχανία θαλασσινών. Τα «ταξί ψαριών» φορτηγά πλοία-ψυγεία ή ψυγεία που λειτουργούν ως κινητά λιμάνια για αλιευτικά σκάφη περιγράφονται συχνά ως αδύναμοι κρίκοι στην ιχνηλασιμότητα της αλυσίδας αξίας των θαλασσινών.

MSC18015238__1_

21
0

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι μόλις 324 ιδιοκτήτες είναι υπεύθυνοι για την παγκόσμια μεταφόρτωση θαλασσινών, με σημαντική συνεισφορά από την Κίνα, τη Ρωσία και την Ελλάδα. «Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη μεγαλύτερη διαφάνεια», δήλωσε η Frida Bengtsson, επικεφαλής συγγραφέας από το Stockholm Resilience Center στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης.

Τα φορτηγά πλοία-ψυγεία (reefer ship) διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη βιομηχανία θαλασσινών, διακινώντας σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων αλιευμάτων τόνου, αξίας περίπου 10,4 δισεκατομμυρίων λιρών ετησίως. Η μεταφόρτωση περιλαμβάνει όχι μόνο τη μεταφορά ψαριών, αλλά και προσωπικού, ανταλλακτικών και καυσίμων μεταξύ αλιευτικών σκαφών και ψυγείων. Αυτή η διαδικασία έχει συχνά συνδεθεί με παράνομες δραστηριότητες, καθώς μπορεί να επιτρέψει τη μεταφορά παράνομα ψαριών και να κρύψει την προέλευση των θαλασσινών.

Ενώ η παρακολούθηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων στη θάλασσα ήταν προηγουμένως πρόκληση, οι εξελίξεις στα δορυφορικά δεδομένα επιτρέπουν πλέον στους ερευνητές και στο κοινό να παρακολουθούν τις κινήσεις των σκαφών. Ωστόσο, η ιδιοκτησία των φορτηγών πλοίων-ψυγείων παρέμεινε ένα κρίσιμο κομμάτι που λείπει στο παζλ της διαφάνειας. «Η κατανόηση της ωφέλιμης ιδιοκτησίας αυτών των πλοίων ανοίγει νέες ευκαιρίες για βελτιωμένη διακυβέρνηση και εποπτεία», εξήγησε ο Bengtsson. Η ερευνητική ομάδα, η οποία περιλάμβανε ειδικούς από το Stockholm Resilience Centre, το Stanford Center for Ocean Solutions και το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, προσδιόρισε 569 σκαλοπάτια σε λειτουργία και 324 πραγματικούς ιδιοκτήτες τους. Συγκεκριμένα, μόνο δέκα από αυτούς τους ιδιοκτήτες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των παγκόσμιων εκδηλώσεων μεταφόρτωσης. «Πρόκειται για έναν εκπληκτικά χαμηλό αριθμό παραγόντων, που θα μπορούσε να καταστήσει πιο εφικτές τις βελτιώσεις στην ιχνηλασιμότητα και τη βιωσιμότητα», παρατήρησε η Bengtsson.

Η μελέτη χαρτογράφησε επίσης τις επιχειρησιακές περιοχές των ιδιοκτητών σκαφών, τα αλιευτικά εργαλεία που χρησιμοποιούν τα σχετικά σκάφη και τις εμπλεκόμενες σημαίες. Αυτά τα περιεκτικά δεδομένα είναι πλέον διαθέσιμα μέσω ενός διαδικτυακού εργαλείου, παρέχοντας πρωτοφανή διαφάνεια. Θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως ζωτικός πόρος για ΜΚΟ, ασφαλιστικές εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με στόχο την προώθηση βιώσιμων πρακτικών στον αλιευτικό κλάδο.

Πηγή: newfoodmagazine.com

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία