Για παράδειγµα, εταιρείες όπως PepsiCo, Nestlé, Mondelez και Diageo είναι µερικοί από τους µεγάλους παίκτες που έχουν κάνει σηµαντικές επενδύσεις στην εν λόγω γεωργική πρακτική που υπόσχεται τρόπους καλλιέργειας που εστιάζουν στην υγεία του εδάφους, στην προστασία των υδάτινων πόρων και στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας. Ωστόσο, για πολλούς καταναλωτές, η αναγεννητική γεωργία δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας νέος όρος που χρησιµοποιούν οι εταιρείες για να σηµατοδοτήσουν τις περιβαλλοντικές διακρίσεις τους, χωρίς αυτό να έχει επικοινωνηθεί επιτυχώς στην αγορά.
Μάλιστα, την ανάγκη αυτή υπογραµµίζει και ευρεία διαδικτυακή έρευνα της YouGov στις ΗΠΑ, σύµφωνα µε την οποία το 69% των καταναλωτών θεωρεί ότι τα εµπορικά σήµατα πρέπει να υποστηρίξουν την αλλαγή στην υπεύθυνη προµήθεια τροφίµων.
Μια πρόσφατη µελέτη από το Κέντρο Ανάλυσης και Βιωσιµότητας Ζήτησης Τροφίµων (CFDAS) του Πανεπιστηµίου Purdue διαπίστωσε ότι περίπου το 43% των ερωτηθέντων στις Ηνωµένες Πολιτείες είπε ότι «δεν ήταν καθόλου εξοικειωµένοι» µε τον όρο «αναγεννητική γεωργία», ενώ παρόµοια ήταν και τα ευρήµατα µιας ευρωπαϊκής µελέτης, του EIT Food Consumer Observatory.
Οι συντάκτες της έκθεσης πιστεύουν ότι οι αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές είναι το κλειδί για την εκπλήρωση των φιλοδοξιών του καθαρού µηδενισµού που διακηρύσσεται από τη βιοµηχανία τροφίµων και τις αλυσίδες λιανεµπορίου, ενώ αν ακολουθηθεί η κατάλληλη προσέγγιση για τη µετάδοση του µηνύµατος, η αναγεννητική γεωργία θα µπορούσε να γίνει «η νέα βιολογική». Το µοντέλο της αναγεννητικής γεωργίας έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια ο αµερικανικός όµιλος τροφίµων και ποτών PepsiCo, σε 7 εκατοµµύρια καλλιεργήσιµα στρέµµατα συνεργατών του σε όλο τον κόσµο µέχρι το 2030.
Τον Ιούλιο, η Nestlé US ανακοίνωσε ότι επενδύει σε πρακτικές αναγεννητικής γεωργίας στις φάρµες σιταριού της εντός της αλυσίδας εφοδιασµού της, για το εµπορικό σήµα της πίτσας Digiorno. Αντίστοιχα, πέρυσι, ο Όµιλος Carlsberg δεσµεύτηκε να προµηθεύεται το 30% όλων των γεωργικών πρώτων υλών από αναγεννητικές πρακτικές και βιώσιµες πηγές παγκοσµίως έως το 2030, φτάνοντας το 100% έως το 2040.
Μόλις τέσσερις από 50 γίγαντες της αγροδιατροφής έχουν αναλάβει δεσµεύσεις στήριξης αγροτών αναγεννητικής
Η αναγεννητική γεωργία έχει κερδίσει σηµαντική έλξη στον αγροδιατροφικό τοµέα, όµως τον περασµένο χρόνο έκθεση του δικτύου επενδυτών FAIRR αξιολόγησε τον αυξανόµενο αριθµό δεσµεύσεων αναγεννητικής γεωργίας µεταξύ των εισηγµένων στο χρηµατιστήριο εταιρειών αγροδιατροφής για να κατανοήσει εάν αυτές είναι αρκετά σηµαντικές για την επίτευξη κλιµατικών, φυσικών και κοινωνικών στόχων. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι:
- 50 από τις 79 εταιρείες γεωργικών προϊόντων διατροφής (63%) τη θεωρούν λύση για την κλιµατική αλλαγή και την απώλεια βιοποικιλότητας.
- 32 από τις 50 (64%) δεν έχουν περιγράψει κανέναν ποσοτικό στόχο σε ολόκληρη την εταιρεία σχετικά µε τέτοιες µεθόδους καλλιέργειας.
- 18 από τις 50 (36%) έχει ποσοτικοποιήσει τους στόχους της εταιρείας.
- 4 από τις 50 (8%) έχουν αναλάβει δεσµεύσεις για κίνητρα σε αγρότες.