BACK TO
TOP
Food insider

Έτος μετασχηματισμού το 2025 για τη βιομηχανία τροφίμων, καλείται να κερδίσει πέντε στοιχήματα

Για τη βιομηχανία και ποτών το 2025 έχει οριστεί να είναι έτος μετασχηματισμού, όπου η καινοτομία, η προσαρμοστικότητα και η υπευθυνότητα ενδεχομένως να αποτελέσουν το κλειδί της επιτυχίας, δεομένου ότι αναμένονται σημαντικές αλλαγές συνολικά στον κλάδο από τις ρυθμιστικές προκλήσεις και την ενσωμάτωση τεχνολογίας αιχμής.

AdobeStock_812323599AI-1024x683

45
0

Η TraceGains, ηγέτης στη βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού, δημοσίευσε τις προβλέψεις της, δίνοντας μια πρώτη εικόνα για το πώς μπορεί να εξελιχθεί ο κλάδος τη νέα χρονιά. Η εταιρεία υπογραμμίζει τον πιθανό αντίκτυπο των δεσμεύσεων για Περιβαλλοντική, Κοινωνική και Εταιρική Διακυβέρνηση (ESG), της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI)και των ρυθμιστικών αλλαγών στη βιομηχανία τροφίμων και των στοιχείων που μπορεί να χρειαστεί να υιοθετήσει για να παραμείνει ανταγωνιστική και ανθεκτική. Σύμφωνα με τις τάσεις που διαγράφονται σημειώνονται τα εξής:

  • Η πίεση ESG (Περιβαλλοντική, Κοινωνική και Εταιρική Διακυβέρνηση) αναπτύσσεται σε όλα τα μέτωπα, λειτουργώντας ταυτόχρονα ως προσδοκία και ως ευκαιρία: Καθώς οι κανονισμοί, οι προτιμήσεις των καταναλωτών και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός ασκούν πίεση στις επωνυμίες τροφίμων και ποτών να προσφέρουν πιο βιώσιμα προϊόντα, η ζήτηση για συστατικά συμβατά με τις πρακτικές ESG να έχουν ανέβει στη λίστα των προτεραιοτήτων. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των εμπορικών σημάτων είναι πρόθυμα να δώσουν προτεραιότητα στην παραγωγή τροφίμων που συμμορφώνονται με την ESG. Καθώς οι καταναλωτές ψηφίζουν για την ESG με το πορτοφόλι τους, οι επωνυμίες έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν τις καρδιές και το μυαλό τους, δημιουργώντας παράλληλα μια πιο βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων που μειώνει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του κλάδου.
  • Η τεχνητή νοημοσύνη θα επιταχύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων: Οι μάρκες αναγνωρίζουν ότι η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι κρίσιμη για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ήδη, περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) δοκιμάζουν ήδη τα νερά για NPD. Ένα άλλο 53% εξετάζει την τεχνητή νοημοσύνη για την προμήθεια συστατικών και υλικών, καθώς και τη σύνθεση προϊόντων. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιταχύνει τη σύνθεση τροφίμων και ποτών βοηθώντας τις εταιρείες να προσομοιώνουν προϊόντα ψηφιακά και όχι φυσικά. Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό δίδυμο για κάθε νέο προϊόν, παρόμοιο με το πώς οι εταιρείες μηχανικών αξιοποιούν το λογισμικό CAD για να μοντελοποιήσουν φόρμουλες και άλλα πολύπλοκα προϊόντα πριν τα κατασκευάσουν πραγματικά. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να βοηθήσει τις εταιρείες τροφίμων και ποτών να κατανοήσουν καλύτερα τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαγράψει δεδομένα στο διαδίκτυο, όπως σχόλια σε διαδικτυακά φόρουμ και σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να δώσει στις επωνυμίες μια εικόνα του πώς μιλούν οι καταναλωτές για τα προϊόντα τους — και για τα τρόφιμα και τα ποτά γενικότερα.
  • Το ρυθμιστικό τοπίο θα χαρακτηριστεί από αβεβαιότητα: Η πρόσφατη ανατροπή του Δόγματος Chevron περιορίζει την εξουσία των ομοσπονδιακών ρυθμιστικών φορέων, συμπεριλαμβανομένης της αρμόδιας αρχής για την ασφάλεια τροφίμων στις ΗΠΑ, FDA, να ορίζουν κανόνες και να επιβάλλουν πολιτικές με βάση την ερμηνεία του νόμου. Αυτή η σημαντική αλλαγή σε ομοσπονδιακό επίπεδο μπορεί να οδηγήσει σε νέες πολυπλοκότητες στην επιβολή της ασφάλειας των τροφίμων και ανοίγει την πόρτα για αλλαγές στη θέσπιση και επιβολή των κανόνων ασφάλειας τροφίμων το 2025.
  • Οι αλυσίδες ανεφοδιασμού μετατοπίζονται από γραμμικά σε δικτυωμένα μοντέλα: Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών βρίσκεται στη μέση μιας εξέλιξης που μετατοπίζεται από τα γραμμικά μοντέλα σε συνεργατικά δίκτυα με προμηθευτές και πελάτες που τροφοδοτούνται από ανάλυση δεδομένων και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο. Ως αποτέλεσμα, οι επωνυμίες θα επεκτείνουν την εστίασή τους πέρα ​​από την απλή οικονομική αποδοτικότητα στους στόχους βιωσιμότητας, την υπεύθυνη προμήθεια και την προσαρμοστικότητα. Η οικοδόμηση ευέλικτων αλυσίδων εφοδιασμού που θα μπορούν να αντέξουν τις διαταραχές, ενώ ικανοποιούν τις ρυθμιστικές απαιτήσεις για μεγαλύτερη ιχνηλασιμότητα και την αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών, θα είναι τα στοιχήματα που θα βρεθούν στο τραπέζι . Η επιτυχία εξαρτάται από τη δημιουργία καλών συνεργασιών με μεταποιητές και προμηθευτές.
  • Οι μάρκες πρέπει να ηγούνται της συμμόρφωσης: Ένα αβέβαιο ρυθμιστικό τοπίο και η ανατροπή του δόγματος Chevron σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μικρότερη ομοσπονδιακή εστίαση στην επίβλεψη της ασφάλειας των τροφίμων. Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να απαιτούν ασφαλή τρόφιμα και οι επωνυμίες θα θέλουν να συνεχίσουν να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα τους είναι ασφαλή. Ως αποτέλεσμα, η ύπαρξη ενός ισχυρού προγράμματος ποιότητας και ασφάλειας θα γίνει θετικός παράγοντας διαφοροποίησης για τις επωνυμίες, παρέχοντας την ευκαιρία να καθησυχάσουν τους καταναλωτές ότι τα προϊόντα τους είναι ασφαλή για κατανάλωση και ότι τηρούνται με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία