BACK TO
TOP
Food insider

Προχωράει την στρατηγική αποεπένδυσης από παγκόσμια εμπορικά σήματα ο όμιλος Fonterra

Πιστή στην απόφαση της να προχωρήσει στην αποεπένδυση των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων της παρέμεινε ο συνεταιριστικός κολοσσός της Νέας Ζηλανδίας, Fonterra, θέτοντας ως προτεραιότητα της αναθεωρημένης στρατηγικής τις υπηρεσίες τροφίμων και παροχής υλικών.

fonterra_2

13
0

Όπως είχε προειδοποιήσει από τον περασμένο Μάιο η αποεπένδυση δεν αφορά μόνο τις παγκόσμιες καταναλωτικές επιχειρήσεις της Fonterra, αλλά και τις ολοκληρωμένες τις επιχειρήσεις Fonterra Oceania και Fonterra Sri Lanka. Κατά τον CEO του ομίλου, Miles Hurrell, η αναθεωρημένη στρατηγική του ομίλου σε συνδυασμό με την συγκεκριμένη κίνηση αποτελούν την καλύτερη κίνηση για τα συμφέροντα του συνεταιρισμού.

Όσον αφορά την διαδικασία της εκποίησης ο Hurell τόνισε ότι υπάρχει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για όλες τις επιχειρήσεις της που αυτή αφορά. Πιο συγκεκριμένα ο Hurrell ανέφερε ότι «Εξετάζοντας την διαδικασία που θα ακολουθήσαμε, θεωρήσαμε τόσο την απευθείας πώληση, όσο και μια αρχική δημόσια προσφορά (IPO) ως ελκυστικές επιλογές και προετοιμαζόμαστε για μια διαδικασία που περιλαμβάνει και τις δύο μεθόδους. Η τελική απόφαση ως προς τον τρόπο αποεπένδυσης θα βασιστεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το ποια θα συμφέρει περισσότερο στην μακροπρόθεσμη αξία του συνεταιρισμού». Αφού πρώτα δοκιμάσει τις δύο προαναφερθείσες μεθόδους η Fonterra θα ζητήσει την γνώμη των αγροτών που συμμετέχουν ως μέτοχοι του συνεταιρισμού ως προς τον δρόμο που θα ακολουθήσει.

Φυσικά, η συγκεκριμένη απόφαση δεν προκαλεί έκπληξη, αφού όπως είχε γράψει ήδη από τον περασμένο Μάιο ο Tyrokomos, ο όμιλος Fonterra εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο πώλησης επιχειρήσεων που συνεισφέρουν σχεδόν το ένα πέμπτο των εσόδων της, στα πλαίσια της νέας της στρατηγικής, αναφέροντας πως αναμένει την διαδικασία αποεπένδυσης να διαρκέσει από 12 έως 18 μήνες.

Τότε ο πρόεδρος του ομίλου, Peter McBridge τόνιζε ότι  αυτή είναι μια σημαντική κίνηση για το συνεταιρισμό, ώστε να αυξήσει τη μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους των αγροτών και τους μεριδιούχους. Πιο συγκεκριμένα δήλωνε χαρακτηριστικά ότι «Διεξάγαμε μια στρατηγική αναθεώρηση που ενίσχυσε τον ρόλο της βασικής μας δραστηριότητας. Αυτό εργάζεται μαζί με τους αγρότες για να συλλέξει μια βιώσιμη προσφορά γάλακτος και να παράγει αποτελεσματικά προϊόντα που εκτιμώνται από τους πελάτες, για να προσφέρει ισχυρές αποδόσεις στους μετόχους και τους μεριδιούχους αγρότες».

Την στρατηγική την οποία πλέον ανακοίνωσε επίσημα ότι θα ακολουθήσει η εταιρεία είχε προαναγγείλει ο Hurrell λέγοντας ότι «Πιστεύουμε ότι μπορούμε να αυξήσουμε περαιτέρω την αξία για το συνεταιρισμό εστιάζοντας στο να είμαστε πάροχος B2B γαλακτοκομικών διατροφικών προϊόντων, σε στενή συνεργασία με τους πελάτες μέσω των καναλιών μας υψηλής απόδοσης συστατικών και υπηρεσιών τροφίμων. Αυτό θα επιτραπεί από ισχυρές σχέσεις με τους αγρότες, ευέλικτο αποτύπωμα παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας, βαθύτερες συνεργασίες με πελάτες στρατηγικών συστατικών, περαιτέρω επενδύσεις στο κανάλι υπηρεσιών τροφίμων μας, συνεχής παράδοση των δεσμεύσεών μας για βιωσιμότητα και επενδύσεις στην καινοτομία. Σε αυτό το πλαίσιο, διερευνούμε επιλογές αποεπένδυσης για τις παγκόσμιες καταναλωτικές μας επιχειρήσεις, καθώς και για τις ολοκληρωμένες επιχειρήσεις μας Fonterra Oceania και Fonterra Sri Lanka».

Στην γκάμα επωνυμιών της Fonterra ανήκει μια πληθώρα κορυφαίων εμπορικών σημάτων όπως Anchor, Mainland, Kāpiti, Anlene, Anmum, Fernleaf, Western Star, Perfect Italiano και άλλες. Η Fonterra Oceania είναι μια πλήρως ολοκληρωμένη επιχείρηση, που δημιουργήθηκε πρόσφατα μέσω της συγχώνευσης της Fonterra Brands New Zealand και της Fonterra Australia. Περιλαμβάνει επιχειρήσεις Καταναλωτών, Υπηρεσιών Τροφίμων και Συστατικών. Η Fonterra Sri Lanka περιλαμβάνει επιχειρήσεις Καταναλωτών και Υπηρεσιών Τροφίμων.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία