BACK TO
TOP
Fresher

Γίνεται κανόνας της αγοράς η έτοιμη συσκευασμένη σαλάτα

Είκοσι χρόνια µετά την πρώτη εµφάνισή τους στην ελληνική αγορά αξίας 34 εκατ. ευρώ, οι έτοιµες πακεταρισµένες σαλάτες τρέχουν τελευταία µε ρυθµούς ανάπτυξης κοντά στο 5%, ενώ η τάση αποτυπώνεται σταθερά ανοδική και για τα επόµενα χρόνια, µε τις τεχνολογικές δυνατότητες και την δηµιουργικότητα να ρίχνουν το ταβάνι

salates-komenes

Πέτρος Γκόγκος

36
1

'Ενα ολιγοπώλιο τριών εταιρειών επωφελείται προς το παρόν μιας ανάπτυξης 5% στην κατηγορία των πακεταρισμένων έτοιμων σαλατών στην ελληνική αγορά, αξίας 30-34 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία Eurocatering AΕ με το brand name «Φρεσκούλης», o Μπαρμπα Στάθης και η   Φρέσλαντ Εμπορική Α.Ε. είναι οι εταιρείες που καλύπτουν ουσιαστικά το σύνολο της εγχώριας αγοράς, αφού αναλαμβάνουν και την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για το οργανωμένο λιανεμπόριο. Σε αυτές έρχονται να συμπληρωθούν και ο Βεζύρογλου, αν και τα προϊόντα του δεν μπορούν να ενταχθούν άμεσα στην συγκεκριμένη κατηγορία δεδομένου ότι δεν αποτελούν έτοιμες προς κατανάλωση σαλάτες, αλλά και η Fresh Farm, η οποία αναλαμβάνει private label παραγγελίες.

«Ο κύριος όγκος της διακίνησης γίνεται από τα super market» αναφέρει στο Fresher ο Διευθυντής του ειδικού τμήματος για σαλάτες του AB Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Καστελιώτης, εκτιμώντας το ποσοστό αυτό ανάμεσα στο 80% με 85%.
«Τα πρώτα 3-4 χρόνια η τάση ήταν μικρή, αφού οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί με το συγκεκριμένο προϊόν. Στην πορεία όμως τις εμπιστεύτηκαν και άρχισαν να ανεβαίνουν σταθερά» θα συμπληρώσει.
Βέβαια αξίζει να αναφερθεί ότι η ανάπτυξη αυτή των έτοιμων σαλατών σημαίνει παράλληλα και ένα «κράτημα» στα χύμα φυλλώδη λαχανικά, όπως είναι τα μαρούλια, αφού ουσιαστικά μοιράζονται την ίδια αγορά. Μάλιστα όπως εξηγεί ο κ. Καστελιώτης, τα χύμα φυλλώδη λαχανικά για σαλάτες εμφανίζουν τελευταία μια τάση υποχώρησης στο μερίδιό τους.

«Οι καταναλωτές αναζητούν την ευκολία στην υγιεινή διατροφή ώστε να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο και να τρώνε συχνότερα υγιεινά. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η ποικιλία στους συνδυασμούς λαχανικών που συνθέτουν τις σαλάτες» εξηγεί η Αγγελική Ιωσηφίδου, Marketing and Communication Manager της Εurocatering.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς, εξηγείται εν μέρει και από την αμερικανική εμπειρία, όπου πλέον οι αναλυτές των αγορών λιανικής, θεωρούν ότι τα χύμα προϊόντα για καταστούν πολύ σύντομα παρωχημένα, με την αντικατάστασή τους από καινοτόμες συσκευασίες να αξιολογείται ως νομοτελειακή. «Πάνε πολλά χρόνια από τότε που τα χύμα προϊόντα κάλυπταν άνω του 70% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ», έγραψε πρόσφατα ο Steve Lutz, αντιπρόεδρος της Produce Marketing Association, της ομοσπονδίας εμπορικής προώθησης προϊόντων στις ΗΠΑ.
Όλα δείχνουν πως αυτή η σχετικά καινούρια δημοφιλής τάση, δεν έχει φτάσει ακόμα στο απόγειό της, με τις προοπτικές να δείχνουν ακόμα ανεξάντλητες. Σε αυτό συνομολογεί και το  περιθώριο αύξησης κατά περίπου 1 δισ. δολαρίων του συνολικού τζίρου της αγοράς συσκευασμένων λαχανικών της Ευρώπης ως το 2026, με το αθροιστικό ετήσιο ποσοστό αύξησης ως το 2026, να υπολογίζεται στο 3,1% για το διάστημα 2019-2026, σύμφωνα με έκθεση της Allied Market Research, που δημοσιεύτηκε προ ολίγων ημερών.


Ο Steve Lutz, αντιπρόεδρος της Produce Marketing Association, της ομοσπονδίας εμπορικής προώθησης προϊόντων στις ΗΠΑ.


Εκεί λοιπόν αποτυπώνεται το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς στην Ευρώπη άγγιξε τα 3.7 δις δολάρια το 2017 για να ξεπεράσει τα 4,8 δις το 2026. Μάλιστα η έκθεση τονίζει πως η συσκευασία των τροφίμων συμβάλλει στην επιβράδυνση της υποβάθμισης του προϊόντος, στην επέκταση της διάρκειας ζωής και στην αύξηση και διατήρηση της ποιότητας και της ασφάλειας των τροφίμων. Το ιδιαίτερα ελκυστικό περιβάλλον των πακεταρισμένων σαλατών στην Ευρώπη, κατά τα τελευταία χρόνια μάλιστα, έχει αλλάξει τον χαρακτήρα της αγοράς όπως σημειώνεται στην ίδια έκθεση, μέσω της αξιοποίησης νέων καινοτόμων τεχνολογιών. Τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι, συνειδητοποιεί κανείς επιστρέφοντας στον κ. Lutz, ο οποίος στο προσωπικό του ιστολόγιο έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν, επισημαίνοντας πως στις αρχές του 21ου αιώνα, για πολλές κατηγορίες προϊόντων, η συσκευασία ήταν ταυτόσημη της χαμηλής ποιότητας. Ακόμα και οι συσκευασμένες σαλάτες δεν ήταν τίποτα παραπάνω από κομμένα μαρουλόφυλλα με τις έρευνες στους καταναλωτές τότε να αναδεικνύουν πως για εκείνους το συσκευασμένο σήμαινε απλώς χαμηλότερη ποιότητα.
«Τα τελευταία 10 χρόνια ωστόσο η κατάσταση έχει αντιστραφεί ουσιαστικά» αναφέρει, υποστηρίζοντας πως οι νέες δυνατότητες τυποποίησης και τα μεγάλα περιθώρια συμμετοχής της αισθητικής και του γαστρονομικού πειραματισμού από τις βιομηχανίες, στρώνουν τον δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη.

Κυριαρχία στον τομέα των βιολογικών

Οι συσκευασμένες σαλάτες κυριαρχούν και στον τομέα των βιολογικής καλλιέργειας τροφίμων στις ΗΠΑ, με πωλήσεις άνω των 1,1 δισ.δολαρίων το 2018. Μάλιστα κανένα άλλο προϊόν της συγκεκριμένης κατηγορίας τροφίμων δεν κατάφερε πωλήσεις μεγαλύτερες των 400 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με πρόσφατη στατιστική ανάλυση της αγοράς τροφίμων των Ηνωμένων Πολιτιών, οι συσκευασμένες βιολογικές σαλάτες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο από τις τρεις αμέσως μεγαλύτερες κατηγορίες, τα μήλα, τα καρότα και τις πατάτες. Ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έκθεσης, είναι ότι οι βιολογικές συσκευασμένες σαλάτες συνεχίζουν να αυξάνονται ως προς την αγορά τους, με τις πωλήσεις να επεκτείνονται κατά 7% το 2018.

 

 

Σχόλια (1)
Προσθήκη σχολίου

08-10-2019 19:23Γιώργος

Μηπως μπορεί κάποιος να με ενημερώσει τι όροι και προϋποθέσεις απαιτούνται για να συσκευάζει ένας παραγωγός τις σαλάτες του?

Απάντηση
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία