Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης βάσει της οποίας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων δεν νομιμοποιούνται να προχωρούν σε πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης, υπήρξε η σχετική διαβούλευση μεταξύ servicers, τραπεζών και υπουργείου Οικονομικών, με σκοπό να τακτοποιηθεί άμεσα νομοθετικά το θέμα. Πηγές από τις δύο πλευρές υποστηρίζουν ότι η σχετική τροπολογία είναι έτοιμη και θα κατατεθεί, εκτός απρόοπτου, εντός των επόμενων ημερών στην Βουλή.
Με αναδρομική ισχύ
Με βάση τις ίδιες πηγές, η τροπολογία θα προβλέπει ρητή και κατηγορηματική εφαρμογή των διατάξεων του νόμου που ψηφίσθηκε το 2015 και αναμένεται να ξεκαθαρίζει ότι οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (servicers) εκπροσωπούν νομίμως τα SPV που δημιουργήθηκαν σε κάθε τιτλοποίηση δανείων.
Επιπροσθέτως, η εν λόγω αλλαγή θα έχει αναδρομική ισχύ προκειμένου να θωρακίζει όλες τις τιτλοποιήσεις που έχουν γίνει. «Το ζήτημα που ανέκυψε με την απόφαση 822/2022 του Αρείου Πάγου ως προς τη νομιμοποίηση των servicers να διενεργούν πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης, είναι ιδιαίτερα σοβαρό καθώς απειλεί τα θεμέλια των τιτλοποιήσεων, άρα τον μηχανισμό του «Ηρακλή», αναφέρει στο Euro2day.gr στέλεχος της αγοράς των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι η απόφαση 822/2022 του Αρείου Πάγου δημοσιεύθηκε στις 12 Μαΐου 2022 και έκρινε ότι ο servicer δεν νομιμοποιείται να προχωρά σε πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης. Μετά από ένα μήνα και συγκεκριμένα στις 6 Ιουνίου 2022, η ίδια σύνθεση του δικαστηρίου απεφάνθη με την απόφαση 1102/2022 για άλλη υπόθεση, ίδιας όμως φύσεως, ότι ο servicer νομιμοποιείται να προχωρήσει σε πλειστηριασμό.
Οι παλαιές και οι νέες
Το νομοθετικό κενό που δίνει τη δυνατότητα διαφορετικής δικαστικής ερμηνείας ως προς τις δυνατότητες των servicers προκύπτει, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, από το γεγονός ότι ο νόμος 4354/2015 δεν ήρθε να διορθώσει τη σχετική διάταξη (σ.σ. περί τιτλοποιήσεων) του ν.3156/2003. Οι τράπεζες στο μακρινό 2003 ξεκίνησαν τις τιτλοποιήσεις ενήμερων δανείων ως εργαλείο ενίσχυσης της ρευστότητάς τους ενώ με το νόμο του 2015, όταν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια είχαν φθάσει στα ύψη, ήρθε να διαμορφώσει τη δευτερογενή αγορά διαχείρισης των NPLs.
Πηγή: Euro2day.gr
01-11-2022 01:53ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ ΑΛΕΞΗΣ
Κατι πήγε να διορθωθεί ,σχετικά με την Πρώτη Κατοικία, με την 822/22 του Α.Π. και πάλι οι τσανακογλυφτες έτρεξαν να το "διορθωσουν". Να ξέρετε Όλοι ,πως εμείς οι Δανειολήπτες Πρώτης Κατοικίας δεν θα εγκαταλείψουμε ! Μάχαιρα έδωσες...Μάχαιρα θα λάβεις ! Ο ελληνικός λαός έχει δώσει συνολικά 250 δις ευρώ, απο το 2007 μέχρι σήμερα, για το σαθρό Τραπεζικό σύστημα ...ενω αξίζει μόλις 6 δις. Μέσω του ΧΑΑ...Που πήγανε τα λεφτά μας Λοιπόν....Χρωστούν και τα εγγόνια μας Και ας μην γεννήθηκαν Ακόμη !!!
Απάντηση14-10-2022 15:37Βασίλης Παπαπαναγιωτου
Ντροπή και μόνο Ντροπή πού δίνουν την δυνατότητα στα κορακια να εκβιάζουν τον κοσμάκη με την διαδικασία του πλειστηριασμου και να του παίρνουν το σπίτι ακόμα και την πρώτη κατοικία, αίσχος και μόνο αίσχος, αλώστε οι τράπεζες έχουν ανακεφαλαιοποιηθει με χρήματα του ελληνικού λαού, πόσες φορές θα πληρώσουμε για το ίδιο δάνειο (μία μέσα από την ανακεφαλαιοποιηση και άλλη μία μέσα από τα κοράκια) Αυτό είναι έγκλημα
Απάντηση