BACK TO
TOP
Οικονομία και Πολιτική

Κάτω από τα 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα η χονδρική τιμή ρεύματος

Κάτω από το όριο των 100 ευρώ επέστρεψε η τιμή του ρεύματος στη χονδρεμπορική αγορά στη χώρα μας.

352b9194b2f531fbe11791191aa61b14_XL

6
0

Ειδικότερα για σήμερα Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου η τιμή της μεγαβατώρας διαμορφώνεται στα 96,40 ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 6,10% σε σχέση με χθες που ήταν στα 102,66 ευρώ/MWh, με τη χαμηλότερη στα 28,63 ευρώ/MWh και την υψηλότερη στα 122,01 ευρώ/MWh.

Όσον αφορά το ενεργειακό μίγμα της ηλεκτροπαραγωγής, κυριαρχούν οι ΑΠΕ με 38,18% και οι εισαγωγές με 25,94%, με το φυσικό αέριο να ακολουθεί με ποσοστό 13,63%, ενώ έπονται τα υδροηλεκτρικά με 11,10% και ο λιγνίτης με 9,23%.

Γενικότερα τις τελευταίες δύο εβδομάδες η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας κινείται σε σχετικά λογικά επίπεδα, με τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου να διαμορφώνεται πέριξ των 105 ευρώ/MWh και τον μέσο όρο του τρέχοντος έτους στα 121,4 ευρώ/MWh.

Η υποχώρηση των τιμών, παρά την αυξημένη ζήτηση, αποδίδεται αφενός στην υψηλή παραγωγή των μονάδων ΑΠΕ, αφετέρου στην καθοδική τροχιά των διεθνών τιμών του φυσικού αερίου όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα..

Σε χαμηλά επίπεδα το αέριο στην Ευρώπη

Έτσι, το φυσικό αέριο και στην ευρωπαϊκή αγορά εξακολουθεί να κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Χθες στο σημείο αναφοράς του TTF, τα συμβόλαια παράδοσης τον Ιανουάριο του 2024 έκλεισαν στα 34,42 ευρώ/MWh, σημειώνονταν μικρή ημερήσια άνοδο κατά 2,7%, ενώ τα συμβόλαια για τον Φεβρουάριο στα 34,75 ευρώ/MWh και για τον Μάρτιο στα 34,77 ευρώ/MWh.

Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι αυτά τα επίπεδα τιμών παρατηρούνται εν μέσω της χειμερινής περιόδου θέρμανσης και παρά τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές συγκρούσεις στην ευρύτερη περιοχή, στις οποίες μάλιστα προστέθηκε εσχάτως και η κρίση με τη Διώρυγα του Σουέζ και την έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Μάλιστα τουλάχιστον προς το παρόν τα ναύλα των LNG Carriers κινούνται πτωτικά παρότι πολλά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου λόγω ακριβώς της αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζονται να κάνουν μεγαλύτερες και πιο δαπανηρές διαδρομές. Η πτώση οφείλεται εν μέρει στη χαμηλότερη ζήτηση για LNG – και πλοίων για τη μεταφορά του – εν μέσω ήπιου καιρού για την εποχή.

πηγή: newmoney.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία