BACK TO
TOP
Οικονομία και Πολιτική

Αύξηση ναύλων έως και 237% για την μεταφορά εμπορευμάτων το 2024

ο 2023 έχει παρέλθει, ωστόσο η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι από την Ουκρανία και τη Ρωσία έως το Ισραήλ και την ευρύτερη Μέση Ανατολή εξακολουθούν να κυριαρχούν στις αρχές του 2024.

container

3
0

Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ωθήσει τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα, καθώς ο μέσος αριθμός των διελεύσεων έχει μειωθεί κατά 14% από τα μέσα Δεκεμβρίου 2023, σε περίπου 50 ημερήσιες διελεύσεις, δηλαδή σχεδόν 17% λιγότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.

Μετά από μια πρόσφατη επίθεση, η ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων Maersk, στην τελευταία ανακοίνωσή της δήλωσε, ότι θα ανακατευθύνει όλα τα πλοία της μακριά από τις διαδρομές της Ερυθράς Θάλασσας, επιλέγοντας να πλέει γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής για το προσεχές μέλλον, αυξάνοντας σημαντικά τα τονομίλια.

Για παράδειγμα, ένα ταξίδι από τη Σαγκάη στον Πειραιά μέσω Σουέζ είναι 7.844 ναυτικά μίλια, ενώ μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας είναι 14.253 ναυτικά μίλια. Τα επιπλέον ναυτικά μίλια προσθέτουν πολύ σημαντικό χρόνο και κόστος σε κάθε ταξίδι, το οποίο με τη σειρά του θα αυξήσει τη χρησιμοποίηση των πλοίων, επηρεάζοντας τη διαθεσιμότητα της χωρητικότητας.

«Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει θετικό αντίκτυπο στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων, με τον δείκτη FBX να σκαρφαλώνει στις 2.606 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη Νοεμβρίου 2022 και σχεδόν 105% αύξηση από τις 5 Δεκεμβρίου 2023» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

πηγή: newmoney.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία