BACK TO
TOP
Business

Ψηφιακό πελατολόγιο για τους επαγγελματίες σχεδιάζει η ΑΑΔΕ

Σε λειτουργία τίθεται η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου εντός του Ιανουαρίου, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες καταγράφουν και δηλώνουν τους πελάτες τους. Το νέο αυτό σύστημα αντικαθιστά τα παλιά Βιβλία Πελατών που τηρούνταν χειρόγραφα, δίνοντάς τους ψηφιακή μορφή και ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

9cc1e729cbd37f41a50e48d7d5c4207f_IntimeDimos_13974-1-1_1_2_2_2_2__1___1__2_2

19
0

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο ξεκινά  από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.

Οι ανωτέρω κλάδοι επιλέχθηκαν, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλές από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτούς δηλώνουν δυσανάλογα χαμηλούς τζίρους. Για παράδειγμα, μόλις το 53% των ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων δήλωσαν κέρδη. Συγκεκριμένα, δήλωσαν μέσο μηνιαίο εισόδημα 665 ευρώ που αναλογεί σε μέσο φόρο 1.295 ευρώ. Ωστόσο, με τον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης το μέσο μηνιαίο εισόδημα ανέρχεται σε 1.182 ευρώ και ο μέσος φόρος σε 2.112 ευρώ (817 παραπάνω φόρος)

Όπως προαναφέρθηκε  εντός του 2025, η εφαρμογή θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα. Παράλληλα, εξετάζεται το πώς θα ενταχθούν στο σύστημα και οι γιατροί, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια στις συναλλαγές τους.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει αυτόματα τον αριθμό των πελατών κάθε επαγγελματία και συγκρίνει τα δεδομένα αυτά με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται. Η εφαρμογή είναι διασυνδεδεμένη με το TAXIS, διασφαλίζοντας τη μη παραβίαση και αλλοίωση των δεδομένων.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως:

- Καταχώριση νέων πελατών

- Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών

- Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων

- Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά

Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.

Επίσης, την 1η Απριλίου ενεργοποιείται και το ψηφιακό δελτίο αποστολής. Στην πρώτη φάση θα ενταχθούν όλες οι επιχειρήσεις με τζίρο πάνω από 200.000 ευρώ, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά υλικά, ελαιόκαρπο και ελαιόλαδο). Στη δεύτερη φάση, από 1η Οκτωβρίου 2025, για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Πηγή:Capital.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία