BACK TO
TOP
Διεθνή

Αμελητέος αντίκτυπος από τις ουκρανικές εξαγωγές πουλερικών στην ΕΕ

Παρά την αύξηση των εξαγωγών πουλερικών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023, το ποσοστό των εξαγωγών της Ουκρανίας στον συνολικό καταναλωτικό όγκο στην ΕΕ θα ανέρχεται μόλις στο 1,6%, και στην κατανάλωση αυγών μόλις στο 0,8%. Αυτό δεν επηρεάζει πραγματικά την ευρωπαϊκή αγορά πουλερικών.

Screenshot__53_

3
0

Σύμφωνα με την Ένωση Πτηνοτρόφων της Ουκρανίας, πέρυσι η Ουκρανία αύξησε τις εξαγωγές προϊόντων πουλερικών προς τις χώρες της ΕΕ, τόσο σε κρέας όσο και σε αυγά. Το 2023, οι εξαγωγές πουλερικών προς την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το 2022 και ανήλθαν σε 171 χιλιάδες τόνους. Οι εξαγωγές αυγών διπλασιάστηκαν στους 39,6 χιλιάδες τόνους.

«Λάβετε υπόψη ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, υπάρχουν 4,2 εκατομμύρια Ουκρανοί στις χώρες της ΕΕ με καθεστώς προσωρινής προστασίας και, σύμφωνα με διάφορους υπολογισμούς, έως και 2 εκατομμύρια περισσότεροι που δεν έχουν υποβάλει αίτηση για τέτοιο καθεστώς. Έτσι, ο αριθμός των καταναλωτών στις ευρωπαϊκές χώρες στην πραγματικότητα αυξήθηκε κατά 6 εκατομμύρια το 2022.», λέει ο Sergii Karpenko, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Πτηνοτρόφων της Ουκρανίας.

Ο ίδιος εξηγεί ότι το ζήτημα των εξαγωγών πουλερικών αποτελεί πηγή δυσαρέσκειας μεταξύ των ευρωπαϊκών παραγωγών από την αρχή της Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου ΕΕ-Ουκρανίας, παρά το γεγονός ότι τα όρια ποσοτικού περιορισμού ήταν πολύ χαμηλότερα από τον όγκο προϊόντων που εξάγονταν τα τελευταία δύο χρόνια.

«Υπάρχουν συνεχείς κατηγορίες για τη μη συμμόρφωση της Ουκρανίας με τις απαιτήσεις παραγωγής, μη δασμολογικές μεθόδους περιορισμού των εξαγωγών μέσω της ενίσχυσης του κτηνιατρικού ελέγχου στα σύνορα και της εισαγωγής πρόσθετων εργαστηριακών ελέγχων για τα ουκρανικά προϊόντα, καθώς και εκστρατείες στα media που ζητούν να μην αγοράζουν προϊόντα πουλερικών από τη χώρα μας. Ωστόσο, η κατάσταση είναι προσωρινή: οι ευρωπαίοι παραγωγοί χάνουν τον ανταγωνισμό έναντι των ουκρανικών προϊόντων και προστατεύουν την εγχώρια αγορά με κάθε δυνατό μέσο, έχοντας ένα επιπρόσθετο επιχείρημα για να απαιτήσουν επιδοτήσεις και επιπλέον επιχειρηματικά οφέλη», αναφέρει ο Sergiy Karpenko.

Πηγή: ukragroconsult.com

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία