Μια έρευνα διαπίστωσε προκαταρκτικά ότι το ντάμπινγκ του μπράντι από την ΕΕ απειλεί τον τομέα του μπράντι της ίδιας της Κίνας με «σημαντική ζημία», δήλωσε το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου, όπως μεταδίδει το Reuters.
Υπονοώντας ότι ενδεχομένως θα υπάρξουν και άλλα, το κινεζικό υπουργείο δήλωσε ότι η έρευνα αντιντάμπινγκ και κατά των επιδοτήσεων για τα χοιρινά προϊόντα της ΕΕ βρίσκεται σε εξέλιξη και ότι θα λάβει «αντικειμενικές και δίκαιες» αποφάσεις στο τέλος της έρευνας.
Το υπουργείο πρόσθεσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης των δασμών στις εισαγωγές οχημάτων με μεγάλους κινητήρες. Οι υψηλότερες εισφορές θα έπλητταν περισσότερο τους παραγωγούς της Γερμανίας, με τις γερμανικές εξαγωγές οχημάτων με κινητήρες 2,5 λίτρων και άνω προς την Κίνα να φτάνουν πέρυσι τα 1,2 δισ. δολάρια.
Aπό τις 11 Οκτωβρίου, οι εισαγωγείς μπράντι προέλευσης ΕΕ θα πρέπει να καταθέτουν εγγυήσεις που κυμαίνονται κυρίως από 34,8% έως 39,0% της αξίας εισαγωγής, δήλωσε το υπουργείο.
Η Γαλλία θεωρήθηκε ως στόχος της έρευνας του Πεκίνου για το μπράντι λόγω της υποστήριξής της στους δασμούς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αντιπροσώπευε επίσης το 99% των εισαγωγών μπράντι της Κίνας πέρυσι, με τις αποστολές γαλλικού μπράντι να φτάνουν τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Hennessy και η Remy Martin ήταν μεταξύ των εμπορικών σημάτων που επλήγησαν περισσότερο, με τους εισαγωγείς να πρέπει να καταβάλουν εγγυήσεις ύψους 39,0% και 38,1%, αντίστοιχα.
Οι καταθέσεις θα καταστήσουν πιο δαπανηρή την εισαγωγή μπράντι από την ΕΕ. Δεν ήταν άμεσα σαφές πώς και πότε οι εισαγωγείς θα μπορέσουν να πάρουν πίσω τις καταθέσεις τους. Το κινεζικό υπουργείο εμπορίου δεν έδωσε λεπτομέρειες.
«Πρέπει να γίνουν τα πάντα για να αποφευχθεί η επιβολή αυτών των καθηκόντων», δήλωσε εκπρόσωπος της BNIC, στο Reuters.