BACK TO
TOP
Διεθνή

Ινδία και Ευρώπη πιο κοντά σε μικρές συμφωνίες παρά για ελεύθερο εμπόριο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ινδία ολοκλήρωσαν τον ένατο γύρο συνομιλιών για μια προτεινόμενη συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών (ΣΕΣ). Παρόλο που οι διαφορές στα βασικά ζητήματα παραμένουν, η Συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών (ΣΕΣ) είναι προς το συμφέρον και των δύο πλευρών.

P064460-54160-800x450

10
0

«Το εμπόριο είναι ένα από τα βασικά στοιχεία των σχέσεών μας. Δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε ο ισχυρότερος εμπορικός εταίρος της Ινδίας», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τον προϋπολογισμό και τη διοίκηση Γιοχάνες Χαν στα μέσα ενημέρωσης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ινδία.

«Γι' αυτό πρέπει να γίνει στο επόμενο βήμα να έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία η οποία θα είναι προς το συμφέρον τόσο της Ινδίας όσο και της Ευρώπης», πρόσθεσε ο επίτροπος, «πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.»

Οι διαπραγματεύσεις  Ινδίας-ΕΕ επαναλήφθηκαν επίσημα τον Ιούνιο του 2022 και η προσέγγιση επικεντρώθηκε κυρίως στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας. Πέρυσι, η ΕΕ ξεπέρασε τις Ηνωμένες Πολιτείες και έγινε ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ινδίας.

Οι συζητήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Συμβουλίου Εμπορίου και Τεχνολογίας ΕΕ-Ινδίας (ΣΕΕ-Ινδία), το οποίο δρομολογήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023, με στόχο την αύξηση της διμερούς συνεργασίας και την τόνωση του εμπορίου και των επενδύσεων, ώστε να διασφαλιστεί η τεχνολογική και βιομηχανική πρωτοπορία των μερών.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Euractiv, ο πρέσβης της Ινδίας στην ΕΕ, Saurabh Kumar, περιέγραψε το TTC ως σημαντικό μηχανισμό της εταιρικής σχέσης, με τις δύο πλευρές να εργάζονται σε τομείς όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι πράσινες τεχνολογίες και το εμπόριο.

Παρά το γεγονός ότι η στρατηγική εταιρική σχέση αποκτά δυναμική και οι δύο πλευρές κινούνται προς την κατεύθυνση ισχυρότερων οικονομικών δεσμών, με γνώμονα το κοινό τους συμφέρον (μείωση της εξάρτησης από την Κίνα), παραμένουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Ενώ μια ολοκληρωμένη συμφωνία απέχει ακόμη πολύ,  η Ινδία και η Ευρώπη πρέπει να επικεντρωθούν σε μικρότερες τομεακές συμφωνίες πριν επιδιώξουν μια συνολική συμφωνία ελεύθερου εμπορίου.

Θα πρέπει να διατηρούν ανοιχτούς διπλωματικούς διαύλους, την κατανόηση του πολιτικού τοπίου της άλλης πλευράς και την αντιμετώπιση των διαφορών, όπως οι δεσμοί της Ινδίας με τη Ρωσία, ως κρίσιμα βήματα για την εδραίωση της εταιρικής σχέσης.

Από την πλευρά της, η ΕΕ θα επωφεληθεί από την αύξηση των εξαγωγών βασικών αγαθών από την Ινδία, όπως αεροσκάφη και εξαρτήματα, ηλεκτρικά μηχανήματα, χημικά προϊόντα και διαμάντια. Ο τομέας των υπηρεσιών θα ωφεληθεί επίσης, με ενισχυμένο εμπόριο άλλων επιχειρηματικών υπηρεσιών, υπηρεσιών πνευματικής ιδιοκτησίας και υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής.

Η ΕΕ επιδιώκει να καταργήσει τους δασμούς σε πάνω από το 95% των εξαγωγών της, συμπεριλαμβανομένων των ευαίσθητων γεωργικών προϊόντων και των αυτοκινήτων. Η Ινδία επιθυμεί να ανοίξει μόνο το 90% περίπου της αγοράς της, διστάζοντας να μειώσει τους δασμούς σε βασικά γεωργικά προϊόντα.

Αν και η Ινδία έχει δεσμευτεί για την αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος, αντιτίθεται σε μέσα όπως ο κανονισμός για την αποψίλωση των δασών (EUDR) και η CBAM που γίνονται μέρος των εμπορικών δεσμεύσεων. Αυτά θεωρούνται μέσα προστατευτισμού και λειτουργούν ως μη δασμολογικά εμπόδια.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία