Σύμφωνα με το έγγραφο, «για να ευθυγραμμιστεί η αντιμετώπιση που προβλέπουν οι δύο πυλώνες και για να εξασφαλιστεί ότι οι αγρότες θα πληρώνονται έγκαιρα, η ιδιαιτερότητα αυτή του Β’ Πυλώνα θα τερματιστεί το 2018, δυνάμει του άρθρου 75 παράγραφος 1 του τρέχοντος κανονισμού (ΕΕ) αριθμός 1306/2013, σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη διαχείριση και την παρακολούθηση της κοινής γεωργικής πολιτικής, ο οποίος ισχύει για την προγραμματική περίοδο 2014-2020. Από το ερχόμενο έτος υποβολής αιτήσεων, δηλαδή το έτος υποβολής 2018, οι πληρωμές προς τους δικαιούχους για στρεμματικού χαρακτήρα μέτρα θα πρέπει να διενεργούνται μέσα στο διάστημα από 1η Δεκεμβρίου έως 30 Ιουνίου του επόμενου έτους, όπως στον Α’ Πυλώνα. Η Επιτροπή επεξεργάζεται ένα σχέδιο εκτελεστικού κανονισμού που θα καθιερώσεις μια μέθοδο υπολογισμού μειώσεων στις δαπάνες που επιστρέφονται στα κράτη μέλη, για πληρωμές πραγματοποιούμενες μετά τη λήξη της προθεσμίας αυτής».
Αφορμή για την απάντηση της Επιτροπής Αναφορών αποτέλεσε σχετική αναφορά (0541/2015) του ΑΚΚΕΛ, που έχει στα χέρια της η Ένωση Βιοκαλλιεργητών Λακωνίας, για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, για τις οποίες η επιτροπή ενημερώνει ότι «οφείλονταν σε πρόβλημα στο σύστημα αναγνώρισης αγροτεμαχίων (LPIS) και οι Ελληνικές Αρχές, δεν προέβησαν σε πληρωμές, ώστε σε περίπτωση υπερ-αντιστάθμισης, να μην έχουν οι δικαιούχοι να επιστρέψουν μεγάλα ποσά».
Συμπερασματικά, στο έγγραφο της Επιτροπής Αναφορών αναφέρεται ότι «η Επιτροπή είναι ενήμερη για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές δικαιούχων της βιολογικής κτηνοτροφίας του ελληνικού προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης. Όμως το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την αγροτική ανάπτυξη προς το παρόν δεν προβλέπει κυρώσεις σε περίπτωση καθυστέρησης των πληρωμών από τα κράτη-μέλη. Τούτο θα αλλάξει από το έτος υποβολής αιτήσεων 2018 και τα κράτη μέλη που δεν πληρώνουν εγκαίρως τους δικαιούχους θα υφίστανται κυρώσεις».