BACK TO
TOP
Πολιτισμός

Ο πρώτος ψηφιακός βοηθός του ελληνικού Δημοσίου στην υπηρεσία των χρηστών του gov.gr

Ορόσημο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου αποτελεί ο πρώτος ψηφιακός βοηθός του Gov.gr με την ονομασία «mAigov», που εγκαινιάστηκε την Τρίτη, για να διευκολύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των πολιτών, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας την ηλεκτρονική διάδρασή τους με το κράτος.

papastergiou_2

8
0

Ο ψηφιακός βοηθός, που μέσα σε λίγες ώρες δέχτηκε πάνω από 4.000 ερωτήματα(!), είναι το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου και από τα πρώτα στην Ευρώπη, που σχεδιάστηκε (χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους) για να συνεισφέρει καθοριστικά στην εξοικείωση του πολίτη με το Gov.gr και στην ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών από το κράτος.

Οι πολίτες μπορούν πλέον να συνομιλήσουν με τον ψηφιακό βοηθό τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο ψηφιακός βοηθός να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.

Ο mAigov έχει σχεδιαστεί να καθοδηγεί και τους πλέον αδαείς σε σχέση με την τεχνολογία, για το πού θα πρέπει να απευθυνθούν, προκειμένου να διεκπεραιώσουν μια εργασία τους ή να λάβουν κάποια υπηρεσία-έγγραφο από το Δημόσιο.

Πρώτη παρουσίαση στο Μαξίμου

Ο mAigov, που λειτουργεί πλήρως ανωνυμοποιημένα (χωρίς να χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη), ενεργοποιήθηκε χθες το απόγευμα σε μορφή Beta (δοκιμαστική), αφού νωρίτερα παρουσιάστηκε στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η μορφή Beta επελέγη καθώς όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, τα υπολογιστικά συστήματα χρειάζονται χρόνο για να «μαθαίνουν», ενώ συγχρόνως εξελίσσονται με βάση τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες. H περίοδος αυτή επιτρέπει τη βελτίωση της εφαρμογής με βάση τις ανάγκες και την ανταπόκριση των χρηστών.

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως τόνισαν ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Κώστας Κυρανάκης και ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, είναι η εύκολη και γρήγορη απάντηση σε αιτήματα (και απορίες) των πολιτών, που αφορούν όλες τις ψηφιοποιημένες διαδικασίες του Δημοσίου.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν ψηφιοποιηθεί 1.610 υπηρεσίες του Gov.gr, ενώ έχουν ολοκληρωθεί και περίπου 3.270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS».


Πώς θα αλληλεπιδρά με τον πολίτη

Ωστόσο, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πλέον αρκετοί πολίτες είναι ότι δεν μπορούν να βρουν αυτό που θέλουν στο Gov.gr επειδή στην ενιαία ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου υπάρχει πολλή πληροφορία ή δεν γνωρίζουν ακριβώς με ποιον τρόπο-διαδικασία θα αποκτήσουν την υπηρεσία που επιθυμούν.

Στο εξής, με την είσοδό του στη σελίδα του Gov.gr, ο πολίτης μπορεί να συνομιλήσει με γραπτά ή φωνητικά μηνύματα με τον ψηφιακό βοηθό mAigov, ο οποίος θα τον καθοδηγεί σε κάθε βήμα, ώστε να εντοπίσει εύκολα και γρήγορα αυτό ακριβώς που ψάχνει.

Ειδικότερα, ο ψηφιακός βοηθός είναι ένα «παράθυρο» στο οποίο γράφουμε ή εκφωνούμε αυτό ακριβώς που θέλουμε να κάνουμε και ποια υπηρεσία επιθυμούμε να διεκπεραιώσουμε. Για παράδειγμα, μπορούμε να γράφουμε ή να υπαγορεύουμε φωνητικά «πώς θα βγάλω νέα ταυτότητα», «πώς θα μεταβιβάσω το αυτοκίνητό μου» ή «τι χρειάζεται για να γράψω το παιδί μου σε μια σχολή» κ.λπ.

Ο ψηφιακός βοηθός ψάχνει όλες τις διαθέσιμες διαδικασίες του Δημοσίου και υποδεικνύει πολύ γρήγορα στον πολίτη τον «δρόμο» που πρέπει να ακολουθήσει, δίνοντάς του και τα αντίστοιχα links ή παραπομπές.

Για παράδειγμα, ο ψηφιακός βοηθός απαντά σε άπταιστα ελληνικά για το πώς βγάζω πιστοποιητικό γέννησης, μέχρι και σε δύσκολες συνδυαστικές ερωτήσεις του στυλ «ακούω φασαρία στο γειτονικό σπίτι, μήπως κινδυνεύει κάποιος;». Παρεμπιπτόντως, τη συγκεκριμένη ερώτηση απηύθυνε στον mAigov ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για να λάβει την απάντηση «απευθυνθείτε γρήγορα στις υπηρεσίες της Αστυνομίας ή σε υπηρεσίες προστασίας της ανθρώπινης ζωής και της οικογένειας»!

Εξυπηρετεί 240 συνομιλίες ανά λεπτό

Το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρίζονται. Λαμβάνει υπόψη του την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία καθ’ όλη τη διάρκειά της, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.

Το mAigov Beta παρέχει – αυτή τη στιγμή – τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό! O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία.

Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον από πλευράς πολιτών, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing).

Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

 
πηγή: ot.gr

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία