BACK TO
TOP
Πολιτισμός

Καταστροφική και για το περιβάλλον η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, αύξηση έως και 70% των ρύπων

Η μεγαλύτερη διαδρομή που ακολουθούν τα εμπορικά πλοία κάνοντας τον διάπλου της Αφρικής αυξάνει έως και 70% τους ρύπους. Παράλληλα, η ανάγκη για επιτάχυνση στις ταχύτητες των πλοίων, προκειμένου να μειωθεί η διάρκεια των ταξιδιών, σημαίνει περισσότερες εκπομπές και επιπλέον πίεση στην οικολογική ισορροπία.

erythra

3
0

Η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει πυροδοτήσει ένα ντόμινο αρνητικών συνεπειών στις θαλάσσιες μεταφορές, το εμπόριο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες που σύντομα θα φανούν στην πραγματική οικονομία και αγορά. Όμως, η εκτροπή των εμπορικών πλοίων στη μακρύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική έχει δυσμενή αποτελέσματα και για το φυσικό περιβάλλον και την προσπάθεια της ανθρωπότητας να μειώσει τους ρύπους.

Οι έρευνες δείχνουν πως οι εκπομπές ρύπων από τα τάνκερ και τα εμπορικά πλοία που κάνουν τον διάπλου της Αφρικής θα εκτοξευτούν έως και κατά 70%, καθώς η χρονική διάρκεια των ταξιδιών τους αυξάνεται σημαντικά από δέκα ημέρες έως και δύο εβδομάδες.

Παράλληλα σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη διάρκεια του ταξιδιού, πολλές εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της AP Moller-Maersk και της Hapag-Lloyd έχουν δώσει εντολή στα πλοία να αυξήσουν την ταχύτητά τους, κάτι που συνεπάγεται τόσο αυξημένο κόστος καυσίμων όσο βέβαια και αύξηση της χρήσης καυσίμων και άρα της ρύπανσης που παράγουν.

Η εντολή για αύξηση στις ταχύτητες δίνει τέλος σε μια παρατεταμένη περίοδο αργής ναυσιπλοίας με σκοπό καταρχάς τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα και δευτερευόντως τον περιορισμό των ρύπων.

Οι ναυτιλιακές που λειτουργούν στην ΕΕ και σε λιμάνια της ΕΕ περιλαμβάνονται στις πλατφόρμες διαπραγμάτευσης εκπομπών αερίων, οι οποίες υποχρεώνουν πλέον τις εταιρείες να αγοράζουν δικαιώματα εκπομπών σε περίπτωση που οι ρύποι τους κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Sea Intelligence, για ένα μοντέρνο, μεγάλο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση της ταχύτητας κατά 1% οδηγεί σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων κατά περίπου 2,2%.

Έτσι, μια αύξηση της ταχύτητας από τους 14 στους 16 κόμβους θα οδηγούσε σε αύξηση της κατανάλωσης ανά μίλι κατά 31%. Το στοιχείο αυτό σε συνδυασμό με την επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας του ταξιδιού σημαίνει πως το σύνολο των παραγόμενων ρύπων θα μπορούσε να ξεπεράσει το 70%.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία