Νωρίτερα έχει προγραμματισθεί συνάντηση και με τους εγχώριους κατασκευαστές της ΕΚΑΓΕΜ, οι θέσεις της οποίας ωστόσο απέχουν παρασάγγας από αυτές των εισαγωγέων.
Οι πληροφορίες θέλουν το θέμα με τον περιβόητο τιμοκατάλογο Τσιατούρα να βρίσκεται πολύ κοντά σε λύση μετά τις διερευνητικές συναντήσεις που έγιναν -το προηγούμενο διάστημα στη Θεσσαλονίκη-, ανάμεσα στον υπουργό Μάκη Βορίδη και τα μέλη του ΣΕΑΜ. Σ' αυτό το πλαίσιο και προκειμένου να διευκολυνθεί η τελική λύση, οι τελευταίοι ενδεχομένως τελικά να αποδεχθούν μια μικρή οριζόντια μείωση της τάξεως του 5% στις τιμές που έχουν προσφερθεί και επισυνάπτονται στους επενδυτικούς φακέλους των υποψηφίων για χρηματοδότηση αγροτών.
Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει πολλά πράγματα, καθώς, οι προσφορές βάσει των οποίων γίνεται η αξιολόγηση και η αγορά βάσει της τελικής συμφωνίας που γίνεται με τους αντιπροσώπους, συχνά διαφέρουν με βάση τον χρόνο, τον τρόπο αποπληρωμής, την φερεγγυότητα του υποψήφιου αγοραστή και τις προϋποθέσεις με τις οποίες κλείνει η αγορά. Ένα άλλο μεγάλο θέμα έχει να κάνει με αξεσουάρ και τα παρελκόμενα για τα οποία ποτέ δεν θα μπορούσε να βρεθεί οριζόντια λύση και πολιτική.
Νωρίτερα το Agronews έγραφε
Koντά στη χρυσή τομή για τα Σχέδια, νέα συνάντηση με ΣΕΑΜ
Λεπτομέρειες απομένουν για την οριστικοποίηση της συμφωνίας που θα ανάψει το πράσινο φως για την υλοποίηση των Σχεδίων Βελτίωσης, που περιμένουν πως και πως οι παραγωγοί για να εκσυγχρονίσουν τις εκμεταλλεύσεις τους και η αγορά για να πάρει εμπρός και να κινηθεί.
Το κρίσιμο ραντεβού, μεταξύ εκπροσώπων της αγοράς μηχανημάτων και γεωργικών ελκυστήρων, με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποτελεί προϊόν διαπραγμάτευσης αυτές τις ώρες και είναι πολύ πιθανό να κλειστεί προς το τέλος της εβδομάδας, εφόσον το επιτρέψει το πρόγραμμα του υπουργού, Μάκη Βορίδη.
Βασικό -εναπομείναν σε εκκρεμότητα- επίδικο, για να ξεμπλοκάρει η υπόθεση, είναι το εάν θα υπάρξει τελικώς ή όχι νέα μείωση στις, ήδη, κατατεθείσες προσφορές, καθώς ο πρώην «τιμοκατάλογος Τσιατούρα» έχει πλέον βγει οριστικά από το κάδρο, ενώ και η απόπειρα που έγινε να αξιοποιηθεί μια προηγούμενη μελέτη για την προσέγγιση εύλογου κόστους στα γεωργικά μηχανήματα και τρακτέρ στην πράξη, όπως λένε από τον ΣΕΑΜ, απεδείχθη πως δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
«Εμείς δεν θέλουμε να γίνει καμία μείωση στις προσφορές, γιατί ήδη οι προσφορές που είχαν κατατεθεί ξεπεράστηκαν. Μιλάμε για προσφορές που υποβλήθηκαν πέρσι το Γενάρη, το Φλεβάρη και το καλοκαίρι», είπε στο Agronews ο πρόεδρος του ΣΕΑΜ, Σάββας Μπαλουκτσής, ο οποίος δεν έκρυψε πως το υπουργείο επιμένει να γίνει από όλους ένα έστω και μικρό βήμα πίσω για να βρεθεί ένας κοινός τόπος.
Το θέμα θα εξεταστεί διεξοδικά στην επικείμενη συνάντηση, η οποία, κατά τον κ. Μπαλουκτσή, «ίσως να γίνει εντός της εβδομάδας, εάν το επιτρέψει το φορτωμένο πρόγραμμα του υπουργού». Τις εν εξελίξει επαφές για να οριστικοποιηθεί το ραντεβού άμεσα επιβεβαιώνουν ο αντιπρόεδρος του ΣΕΑΜ, Γιάννης Χίγκας, και η πρόεδρος της ΕΚΑΓΕΜ, Δήμητρα Εμμανουηλίδου.
«Αισιοδοξούμε ότι θα τα βρούμε. Είμαστε πάρα πολύ κοντά να βρεθεί η χρυσή τομή. Εκτιμώ ότι πάρα πολύ σύντομα θα γίνει μια συνάντηση, ίσως και μέσα στην εβδομάδα», τόνισε ο κ. Χίγκας και συμπλήρωσε πως «είμαστε μια τρίχα πριν την οριστική συμφωνία. θα είναι καθοριστικό για την αγορά, διότι εφόσον συμφωνήσουμε αλλάζουν τα πάντα. Θα ανάψει το πράσινο φως να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη διευθέτηση και των εναπομεινασών λεπτομερειών και τις εγκρίσεις των σχεδίων βελτίωσης. Και αν αυτό γίνει, μπορώ να πω ότι έως το τέλος του έτους οι δικαιούχοι θα έχουν στα χέρια τους εγκρίσεις. Άρα η Agrotica θα είναι μια πραγματική γιορτή για όλους μας».
Ο κ. Χίγκας ανέφερε ακόμη πως από τους λάθος χειρισμούς της πρώην ηγεσίας του υπουργείου, «έχουμε εγκλωβιστεί όλοι», αλλά πρόσθεσε πως οι νέοι ένοικοι της Πλατείας Βάθη έχουν καταλάβει τί πήγε στραβά και δείχνουν διάθεση να δώσουν λύσεις.
Εξέφρασε δε την άποψη ότι «το πρόβλημα δεν είναι στους μηχανάδες όπως κακώς έχει διαφανεί μέχρι τώρα. Αντιθέτως αφορά κυρίως τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς, διότι με τον τρόπο που προωθούνταν η λύση για τα σχέδια βελτίωσης, στην ουσία τους κόβει ένα κομμάτι των επιδοτήσεων, που ήλπιζαν ότι θα μπορούσαν να πάρουν. Η δικαιολογία της προηγούμενης ηγεσίας ήταν ότι με τον τρόπο αυτό εξοικονομούμε χρήματα και δίνουμε σε περισσότερους. Δεν είναι όμως αυτό αληθές. Διότι όπως έχει διδάξει το παρελθόν, συνήθως αυτοί που έχουν την ικανότητα να υλοποιήσουν το σχέδιο βελτίωσης είναι πολύ λιγότεροι από όσους καταθέτουν αίτημα. Ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε πως επειδή έχει παρέλθει και μεγάλο διάστημα από την υποβολή των αιτημάτων κάποιοι μπορεί να έψαξαν άλλες λύσεις για να κάνουν την επένδυσή τους. Έχουν αλλάξει λοιπόν τα δεδομένα. Η εμπειρία λέει από τα προηγούμενα προγράμματα πως το πολύ 4.000 – 5.000 θα είναι αυτοί που θα υλοποιήσουν. Άρα αυτό προσπάθησαν να κάνουν οι προηγούμενοι ήταν άνευ λόγου».
19-09-2019 21:31Βελισάριος
Αν θέλει ο κ. Χίγκας να κάνει καλό στη χώρα, ας πιέσει τα αρμόδια Υπουργεία να υπάρχει ένας ξεκάθαρος Πανελλαδικός τιμοκατάλογος για τα τρακτέρ, όπως υπάρχει για όλα τα άλλα αγαθά, αυτοκίνητα, μηχανές, κ.α.. Τι εξυπηρετεί και μόνο για τα τρακτέρ δεν υπάρχει επίσημος τιμοκατάλογος? Γιατί κοιμούνται τα αρμόδια Υπουργεία? Και στα δικά μας, τι κάνει το Υπουργείο σήμερα? Επιβραβεύει τον τσαμπουκά αυτών που αισχροκερδούν στις πλάτες των γεωργών. Μ’ αρέσει που προεκλογικά διαφήμιζαν την “αριστεία”
Απάντηση19-09-2019 21:31Βελισάριος
Η δουλεία που έκανε ο κ. Τσιατούρας ήταν μοναδική. Αφού υπέβαλλαν όλοι προσφορές για τα τρακτέρ, πήρε και ανέλυσε τις τιμές για το ίδιο προϊόν που έδωσαν οι εγχώριοι έμποροι. Και αποδείχθηκε ότι υπήρχαν μεγάλες διαφορές τιμής για το ίδιο προϊόν από εγχώριους εμπόρους, δεν μιλάμε για τιμές εξωτερικού, δηλαδή απλά διαπιστώθηκε αισχροκέρδεια από μέρους κάποιων εμπόρων. Αυτό που έκανε ο κ. Τσιατούρας θα έπρεπε να είναι ο κανόνας για όλη τη Δημόσια Διοίκηση. Απέδειξε ότι τα λεφτά δεν τα τρώμε μαζί, τα τρώνε κάποιοι λίγοι μόνοι τους και το Κράτος πρέπει να είναι έτοιμο για να το απαγορέψει αυτό. Είναι παραμύθι ότι με τη μείωση των τιμών θα έχαναν από την επιδότηση οι αγρότες. Αυτοί που θα έχαναν είναι οι έμποροι, καθώς θα έπρεπε να τιμολογήσουν αληθινά και να απορροφήσουν αυτοί την “μουσατένια” διαφορά της τιμής.
Απάντηση19-09-2019 21:30Βελισάριος
Δεν ξέρω αν τα λεγόμενα του κ. Χίγκα είναι για γέλια ή για κλάματα. Τι μας είπε ο “προφήτης” κ. Χίγκας. Ότι τζάμπα υποβάλλουν φάκελο οι μικρομεσαίοι αγρότες. Τζάμπα τα λεφτά που πληρώνουν στους μελετητές, τζάμπα δουλεύουν οι υπάλληλοι του Υπουργείου και σκοτώνονται να βοηθήσουν στην αναδιάρθρωση του γεωργικού τομέα. Εμείς οι λίγοι θα τα φάμε τα κονδύλια όπως πάντα, αυτό μας λέει εν ολίγοις ο κ. Χίγκας, αφού μόνο εμείς θα υλοποιήσουμε τελικά και όχι η πλέμπα. Τους φταίνε οι μικροί. Λες και οι μεγάλοι δεν έχουν ούτως ή άλλως προβάδισμα με τις μουσατένιες καινοτομίες και τα άλλα βαθμολογικά τερτίπια, που τους καθιστούν πριν ακόμη εξεταστούν τα σχέδια, επιλέξιμους.
Απάντηση17-09-2019 15:23Χρηστος
( Τραβα με νονε φέρε με κουμπάρε ) Είναι το υπουργείο με τους μηχανηματαδες εμείς οι αγρότες τη φταίμε στην όλη υπόθεση ; Αλά ως σηνηθως ο αγρότης την πατάει πάντα . Μια επένδυση ήθελα και εγώ να κάνω και μας έσκασαν στο τέλος πραγματικά πηστευω οτι ούτε το υπουργείο αλά ούτε οι μηχαμηματαδες θέλουν την επένδυση .
Απάντηση