BACK TO
TOP
Προγράμματα

Σημεία τριβής με τις διαχειριστικές τα κριτήρια καινοτομίας και δαπανών για μόρια στα Σχέδια Βελτίωσης

Σηµείο τριβής µεταξύ µελετητών, εισαγωγέων-κατασκευαστών αγροτικών µηχανηµάτων και διαχειριστικών αρχών, αποτελεί το κρίσιµο κριτήριο της καινοτοµίας στα Σχέδια Βελτίωσης, οι ΑΠΕ και τα κτιριακά, όπως φάνηκε από την σχεδόν 5ωρη συζήτηση που είχε ο αρµόδιος επί του προγράµµατος Θύµιος Τσιατούρας µε το κοινό που βρέθηκε στο Γεωπονικό Πανεπιστήµιο Αθηνών στις 6 Απριλίου.

18-19_70

Γιώργος Κοντονής

15
0

Σημεία τριβής με τις  διαχειριστικές αρχές τα  κριτήρια καινοτομίας  και δαπανών για μόρια  στα Σχέδια Βελτίωσης

Συγκεκριµένα, µελετητές αλλά και η διευθύντρια του ΣΕΑΜ, Κατερίνα Σκαρλάτου απεύθυναν στον κ. Τσιατούρα έκκληση να διαµορφωθεί µία νέα λίστα µε τα µηχανήµατα που θα θεωρούνται «καινοτοµίες» τα πλαίσια της µοριοδότησης αλλά και να είναι σε θέση να γνωρίζουν από πριν απευθύνοντας σχετικά ερωτήµατα στις ∆ΑΟΠ για το αν κάποια µηχανήµατα που θέλουν να βάλουν στο φάκελο θα θεωρηθούν «καινοτόµα».

Ο κ. Τσιατούρας ξεκαθάρισε πρώτον ότι η λίστα που φιλοξενείται στην προκήρυξη είναι... γραµµένη σε πέτρα. Πολύ απλά δεν αλλάζει, ενώ απέκλεισε το ενδεχόµενο να µπουν σε διαδικασία οι ∆ΑΟΠ να απαντούν προσωποποιηµένα σε µελετητές για καινοτόµα µηχανήµατα που θέλουν να βάλουν στο φάκελο τους. Επίσης, ο ίδιος ανέφερε σε παραπονα που ακούστηκαν ότι σε µία περιφέρεια µπορεί να θεωρείται κάποιο µηχάνηµα καινοτόµο και σε κάποια άλλη όχι, πως αυτό είναι λογικό και θα εξετάζεται περιφερειακά αυτό το κριτήριο. Συγκεκριµένα έθεσε το παράδειγµα των αµελκτικών όπου π.χ στις αρχές του 2000 είχαν 1.000 τέτοια µηχανήµατα οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης και στην Ήπειρο ελάχιστα. Οπότε για την Ήπειρο θα θεωρούνταν καινοτοµία ένα αµελκτήριο ενώ στην Κρήτη όχι. Παράπονα εκφράστηκαν και σε πιο συγκεκριµένες πτυχές της καινοτοµίας. Χαρακτηριστικό είναι πως στην περασµένη πρόσκληση αξιολογητές σε συγκεκριµένη περιοχή της χώρας, δεν θεωρούσαν το ψεκαστικό µεταβλητής δόσης «καινοτόµο», αν ο παραγωγός δεν πλήρωνες ξεχωριστά το κιτ που έδινε τη δυνατότητα µεταβλητής δόσης στο ψεκαστικό.

Αναφορικά µε τις ΑΠΕ, µερίδα µελετητών ανέφερε πως δεν είναι δυνατόν σε τόσο µικρό χρονικό διάστηµα (λήγει η διορία 16 Μαΐου) να συγκεντρωθούν όλα τα χαρτιά και οι όροι σύνδεσης µε τον ∆Ε∆∆ΗΕ για να κατατεθεί ένας πλήρης φάκελος. Είναι µία διαδικασία που απαιτεί περί τους δύο µήνες. Αντ’ αυτού ζήτησαν να µπορεί να προσκοµίζεται µία δήλωση εκδήλωση ενδιαφέροντος από το διαχειριστή του δικτύου ότι θα δώσει χώρο στον παραγωγό. Σηµειώνεται εδώ πως ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς σε συνάντηση που είχε µε αντιπροσωπεία της ΕΘΕΑΣ την περασµένη Τρίτη, ανέφερε πως θα εξεταστεί να δοθεί µεγαλύτερη προθεσµία πέρα από τη λήξη της διορίας των αιτήσεων Σχεδίων Βελτίωσης µόνο για τους όρους σύνδεσης που αφορούν την εγκατάσταση ΑΠΕ στις εκµεταλλεύσεις.

Η άδεια κυκλοφορίας μετρά για τρακτέρ

Η ηµεροµηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του τρακτέρ και όχι η ηµεροµηνία απόκτησής του ως µεταχειρισµένο, θα υπολογίζεται για τα έτη παλαιότητας που προβλέπονται στο κριτήριο «απλής αντικατάστασης» των Σχεδίων Βελτίωσης. Όπως ανέφερε ο κ. Τσιατούρας τρακτέρ µε πρώτη άδειας κυκλοφορίας πριν το 2010 (να έχει περάσει 12ετία από τις 31/12/2022) θεωρείται στα πλαίσια της προκήρυξης των Σχεδίων Βελτίωσης πλήρως «αποσβεσµένο» και ως εκ τούτου ο ιδιοκτήτης του θα µπορέσει να ζητήσει τη χρηµατοδότηση νέου τρακτέρ. «Αν αγόρασε τώρα κάποιος ένα τρακτέρ το 2014 από την Ολλανδία και δεν ξέρει πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά µπορεί να µπει στο site Tractordata.com, να βάλει το µοντέλο ή τον σειριακό αριθµό, και το site επιστρέφει τη χρονιά που αυτό παρήχθη τελευταία φορά. Αν είναι παλαιότερη των 12 ετών τυπώστε την κατάσταση και καταθέστε την στο φάκελο εξηγώντας στον αξιολογητή τι βλέπει σε αυτή», πρόσθεσε ο κ. Τσιατούρας για τέτοιες περιπτώσεις.

∆απάνες πάνω από τη µέγιστη επιλέξιµη τιµή

Αναφορικά τώρα µε φακέλους που θα περιέχουν τρακτέρ άνω των 125.000 ευρώ δαπάνης ή παρελκόµενα κατεργασίας εδάφους άνω των 45.000 ευρώ (αθροιστικά), ο προϊστάµενος της Μονάδας Επενδύσεων είπε ότι θα χρηµατοδοτηθούν κανονικά, αλλά ως το µέγιστο ποσό δαπάνης που προβλέπει η προκήρυξη. ∆ηλαδή για ένα τρακτέρ 150.000 ευρώ ο δικαιούχος µε 60% επιδότηση θα ενισχυθεί 75.000 ευρώ αντί µε 90.000. Επίσης σηµαντικό είναι πως οι Τυπικές Αποδόσεις για τη µοριοδότηση προσµετρώνται σε σύγκριση µε την ανώτατη επιλέξιµη δαπάνη (Παράρτηµα 10 της Υπουργικής Απόφασης) ακόµη και αν οι δαπάνες όπως αναφέρθηκε παραπάνω την ξεπερνούν.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

Ροή Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Προγράμματα Profi Επενδύσεις