Εγκύκλιος για την εκχώρηση επιδότησης Σχεδίων Βελτίωσης σε τράπεζες
Η συγκεκριμένη πρακτική ίσχυε και στα περασμένα Σχέδια, και κρίθηκε αρκετά επιτυχημένη. Το πώς λειτουργεί φαίνται στο παρακάτω παράδειγμα:
Ένας αγρότη διαθέτει το 20% των πόρων και µία έγκριση. Το υπόλοιπο 80% πρέπει να το βρει και µετά να πληρωθεί την επιδότηση. Έρχεται λοιπόν η τράπεζα και προεξοφλεί το 50% της επιχορήγησης µε εγγύηση την ίδια την επιδότηση στον αγρότη για να ξεκινήσει την υλοποίηση. Εκεί λοιπόν που ο αγρότης είχε 20% των χρηµάτων που απαιτούνται βρίσκεται µε την προεξόφληση, στο 70%. Του λείπει το 30% το οποίο µπορεί να λάβει µε δάνειο είτε ελέυθερο είτε µέσω χρηµατοδοτικού εργαλείου. Αποπληρώνει λοιπόν άµεσα το έναντι επιχορήγησης όταν αυτή πληρωθεί και η επιβάρυνσή του θα είναι στο 30% µε δανεισµό µακράς διάρκειας.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 955 της Agrenda
Αναλυτικά η εγκύκλιος αναφέρει:
Εγκύκλιος «Διευκόλυνση χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων της Δράσης 4.1.5 του ΠΑΑ 2014 - 2020».
1. Για τη διευκόλυνση της χρηματοδότησης της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου της Δράσης 4.1.5, είναι δυνατή η κατάρτιση πρόσθετης πράξης δανειακής σύμβασης μεταξύ δικαιούχου και χρηματοπιστωτικού ιδρύματος (μέλους του συστήματος πληρωμών ΔΙΑΣ), στην οποία ορίζεται ο τραπεζικός λογαριασμός του δικαιούχου και συμφωνείται ότι ο ως άνω λογαριασμός είναι αποκλειστικά αυτός στον οποίο πιστώνεται η δημόσια οικονομική στήριξη κατά περίπτωση και δεν μπορεί να μεταβληθεί χωρίς τη συναίνεση της τράπεζας.
2. Για τη γνωστοποίηση στον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΔ), του μοναδικού τραπεζικού λογαριασμού, η πρόσθετη πράξη δανειακής σύμβασης κοινοποιείται στον ΕΦΔ.
3. Κατά την παραλαβή της πρόσθετης πράξης προσδιορίζεται το ποσό, στο οποίο ανέρχεται η διαθέσιμη δημόσια οικονομική στήριξη του δικαιούχου. Η διαθέσιμη δημόσια οικονομική στήριξη προκύπτει από την εν ισχύ απόφαση έγκρισης του επενδυτικού σχεδίου του δικαιούχου, κατά την παραλαβή της πρόσθετης πράξης, αφαιρουμένων τυχόν ποσών που αφορούν τις αιτήσεις πληρωμής του δικαιούχου, για τις οποίες έχει οριστικοποιηθεί ο διοικητικός έλεγχος της επιτροπής παρακολούθησης, καθώς και ποσών που αφορούν σε εκκρεμείς ή δοθείσες προκαταβολές προς τον δικαιούχο.
4. Στην περίπτωση που το ποσό της διαθέσιμης δημόσιας οικονομικής στήριξης του δικαιούχου υπολείπεται του ποσού της πρόσθετης πράξης, η πρόσθετη πράξη δεν καταχωρείται στο σχετικό πληροφορικό υποσύστημα της Δράσης 4.1.5 στο www.ependyseis.gr.
5. Κάθε ΕΦΔ οφείλει να ενημερώνει το πληροφορικό υποσύστημα αυθημερόν και να καταχωρεί τον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου στο σχετικό πεδίο του πληροφορικού συστήματος.
6. Η δημόσια οικονομική στήριξη πιστώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, σύμφωνα με το άρθρο 31 της υπ’ αρ. 427/9.3.23 υπουργικής απόφασης, αφού συμψηφιστούν τυχόν εκκρεμή ποσά από δοθείσες προκαταβολές και παρακρατηθούν τυχόν ποσά υπέρ δημοσίου ή/και ασφαλιστικών ταμείων.