Συγκεκριµένα, στην Κεντρική Μακεδονία όπου οι αρµόδιες υπηρεσίες εξέδωσαν τις αποφάσεις ένταξης στις 22 ∆εκεµβρίου 2023, οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν προχωρήσει στο α’ αίτηµα πληρωµής µέχρι τις 22 ∆εκεµβρίου του 2024. Σύµφωνα µε το ρεπορτάζ, στην παραπάνω περιφέρεια η υλοποίηση βρίσκεται σε καλό δρόµο (κοντά στο 80%), ωστόσο, αναµένεται οι περιφερειακές αρχές να ζητήσουν παράταση για το πρώτο αίτηµα πληρωµής περί τους τρεις µήνες.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φύλλο 992 της Agrenda
Συγκεκριµένα οι διορίες ανά Περιφέρεια για το πρώτο αίτηµα πληρωµής είναι οι εξής:
- Κεντρική Μακεδονία: 22 ∆εκεµβρίου 2025
- Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Θεσσαλία, Κρήτη: Ιανουάριος 2025
- ∆υτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα, Αττική: Φεβρουάριος 2025
- Ήπειρος, Πελοπόννησος: Μάρτιος 2025
- Ιόνια Νησιά, Νότιο Αιγαίο, Βόρειο Αιγαίο: Απρίλιος 2025
- ∆υτική Μακεδονία: Μάιος 2025
Οι δυσκολίες στην υλοποίηση των Σχεδίων Βελτίωσης είναι αρκετές και έχουν να κάνουν µε τα πολλά αιτήµατα τροποποίησης που αργούν να εγκριθούν σε ορισµένες περιφέρειες, τις αδειοδοτήσεις για τα κτιριακά που επίσης κάνουν µήνες να εκδοθούν, τις δυσκολίες στη δανειοδότηση και φυσικά το κόστος των επενδύσεων, το οποίο ειδικά στα κτιριακά έχει ανέβει στην καλύτερη των περιπτώσεων κατά 50%, σε σχέση µε τις αναγραφόµενες δαπάνες του φακέλου ενίσχυσης.
Το κόστος για µία κατασκευή ανέβηκε από τα 126.000 ευρώ στα 189.000 µέσα σε δύο χρόνια
Όπως µας αναφέρει χαρακτηριστικά άνθρωπος της αγοράς που εµπλέκεται και ενεργά στον κλάδο κατασκευών αγροτικών κτιρίων, µία προσφορά για µεταλλική κατασκευή που ξεκίνησε στα 126.000 ευρώ όταν προσκοµίσθηκε ο φάκελος, στην υλοποίηση, ο ίδιος σκελετός, κόστισε 189.000 ευρώ.
Σηµειώνεται εδώ πως στο ΥΠΑΑΤ έχουν ζητήσει την υποστήριξη συµβούλου µε στόχο την επίσπευση των πληρωµών µέσω του προ-ελέγχου ορθότητας και πληρότητας των φακέλων πληρωµής του Μέτρου. Άλλωστε, για πρώτη φορά το κανονιστικό πλαίσιο είναι τόσο ανελαστικό για τα Σχέδια Βελτίωσης, µε τη διορία τελικής πληρωµής έως 15η Οκτωβρίου του 2025.
Διαβάστε επίσης: Κόντρα στα «θέλω» της αγοράς το τσεκούρι στα νέα Σχέδια Βελτίωσης