Από παιδί της πόλης και απασχολούµενη στον χώρο του φαρµάκου, η ∆ήµητρα Χατζηασλάνη έκανε στροφή 180 µοιρών προς τον πρωτογενή τοµέα, φεύγοντας από τη Θεσσαλονίκη για να αναπτύξει το επιχειρηµατικό της σχέδιο στην καρδιά του κάµπου των Σερρών.
Στη Νέα Ζίχνη, ξεκίνησε το 2015 µια πρωτότυπη επιχείρηση που στο επίκεντρο βάζει τα µανιτάρια, εκµεταλλευόµενη την ανοδική τάση που έχει το προϊόν στις µέρες µας αλλά και το κενό στην ελληνική αγορά στην οποία µε δυσκολία εντοπίζει κανείς gourmet προϊόντα µε βάση τα µανιτάρια.
Ξεκινώντας από το µηδέν, κατασκεύασε µαζί µε τον αδερφό της τον δικό τους χώρο µε όλο τον απαραίτητο εξοπλισµό τελευταίας τεχνολογίας προκειµένου να εξασφαλίσουν απόλυτες συνθήκες υγιεινής και υψηλής ποιότητας. Από τότε, τα σαγανάκια και τα chutney µε τις εξαιρετικές γεύσεις και τα αρώµατα τους που κρύβονται στα βαζάκια της Terra Fyllida, έχουν διαµορφώσει ένα ισχυρό πελατολόγιο µε την επιχείρηση να αναµένει περαιτέρω ανάπτυξη για το 2020, σύµφωνα µε την ∆ηµητρα Χατζηασλάνη. «Ήµουν της άποψης ότι οι νέοι άνθρωποι αξίζει να αποκεντρωθούν, ενώ παράλληλα πρέπει να ενισχυθεί η µεταποίηση αγροτικών προϊόντων, αφού θεωρώ πως µόνο έτσι µπορούν οι εξαιρετικές ελληνικές πρώτες ύλες να εξασφαλίσουν προστιθέµενη αξία» εξηγεί η ίδια στην Agrenda.
Διαβάστε επίσης: Συνεργασία Valtra με Carraro Agritalia για νέα δενδροκομικά
Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας αποτελείται σήµερα από πέντε κωδικούς, µε την νεαρή επιχειρηµατία να πειραµατίζεται για την κυκλοφορία νέων από το νέο έτος. Έπειτα από τρία έτη κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά, εν µέσω οικονοµικής ύφεσης, η κα. Χατζηασλάνη αισθάνεται αυτοπεποίθηση για την πορεία της εταιρείας, η οποία παράλληλα κάνει βήµατα προς τις εξαγωγές.
Η διατροφική κουλτούρα με τα μανιτάρια σε περίοπτη θέση τώρα ανεβάζει στροφές
Η αρχική επένδυση για την αγορά του αγροτεµαχίου στον κάµπο των Σερρών και την οικοδόµηση µέσα σε αυτό των εγκαταστάσεων ξεπέρασε τα 250.000 ευρώ. «Η φύση αυτών των επιχειρήσεων όµως απαιτούν συνέχεια νέες επενδύσεις οπότε συνεχίζουµε µε την αγορά νέων µηχανιµάτων» εξηγεί η κα. Χατζηασλάνη. Όπως εξήγησε το 50% της αρχικής επένδυσης επιδοτήθηκε από πρόγραµµα leader. Πριν ακόµα ξεκινήσει η προσπάθεια αυτή, το πλάνο της Θεσσαλονικιάς επιχειρηµατία προέβλεπε και την παραγωγή µανιταριών. «Κάτι τέτοιο όµως θα απαιτούσε διπλάσιες επενδύσεις, ενώ η έλλειψη εµπειρίας θα δυσκόλευε πολύ το έργο µας στη συνέχεια» αναφέρει, συµπληρώνοντας: «Οι περισσότεροι παραγωγοί µε τους οποίους συνεργαζόµαστε, χρειάστηκαν αρκετά χρόνια ώσπου να καταφέρουν να παράγουν σταθερές ποσότητες µε την ίδια ποιότητα».
Η επιχείρηση διαχειρίζεται ανάλογα πάντα µε τις παραγγελίες ανάµεσα στον ένα και τους δύο τόνους πρώτης ύλης από ποικιλίες µανιταριών πλευρώτους και αγαρικό. Η ίδια πάντως δεν αποκλείει το ενδεχόµενο να καθετοποιήσει πλήρως την επιχείρησή της τα επόµενα χρόνια, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν. Ας σηµειωθεί πως ο βασικός όγκος της παραγωγής κατευθύνεται σε µικρά ή µεγαλύτερα ντελικατέσεν καταστήµατα ενώ παραγγελίες κάνουν και wine bars και εστιατόρια.
Η ίδια εκτιµά, όπως σηµειώθηκε και νωρίτερα, ότι η αγορά µανιταριού εµφανίζει ανοδική τάση. «Μέχρι το 2000 ο Έλληνας καταναλωτής ουσιαστικά δεν γνώριζε πολύ καλά το προϊόν, µε την βασική κατανάλωση να αφορά στην κονσέρβα µανιταριού και την χρήση τους σε πίτσες. Αργότερα αρχίσαµε να ζητάµε. Εξαίρεση σε αυτό αποτελούν ορισµένες περιοχές οι οποίες παραδοσιακά κατανάλωναν αυτοφυή µανιτάρια τα οποία είχαν εντάξει στις συνταγές τους» λέει.
H επιχείρηση έδωσε ιδιαίτερη έµφαση και στη συσκευασία µε την κα. Χατζηασλάνη να υποστηρίζει ότι αυτή είναι που θα προσελκύσει τον καταναλωτή για να «διαβάσει» το προϊόν.
Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου μαζί με το περιοδικό Profi.