BACK TO
TOP
Special Reports

Το αγρόκτημα στο Λιβαδερό που βρήκε τρόπο ώστε η κτηνοτροφία να αποδίδει περισσότερα

Την ουσία της πρωτογενούς παραγωγής με τα ήπιας επεξεργασίας προϊόντα βρήκε μία φάρμα στην Κοζάνη.

40-41a_8

Πέτρος Γκόγκος

98
0

«Τη δεκαετία του 1990, τα όνειρα ενός 25χρονου, δύσκολα χωρούσαν σε ένα ορεινό χωριό σε υψόµετρο 1000 µέτρων» θυµάται ο 55χρονος σήµερα Αλέξανδρος Βρόντζος από το Λιβαδερό Κοζάνης, ένα κτηνοτροφικό κεφαλοχώρι στον ορεινό όγκο των Καµβουνίων Κοζάνης. Προϋπόθεση για τον ίδιο να µείνει τότε και να συνεχίσει την παράδοση αιώνων της οικογένειάς του στην κτηνοτροφία, ήταν το να ακολουθήσει έναν δρόµο διαφορετικό από το σύνηθες της περιόδου.

Πλέον, το οικολογικό του αγρόκτηµα, συµπληρώνοντας 25 χρόνια πορείας, διαθέτει στις αγορές των µεγάλων αστικών κέντρων της χώρας ποιοτικά και υψηλής προστιθέµενης αξίας γαλακτοκοµικά προϊόντα που παρασκευάζει ο ίδιος, από το γάλα 40 αγελάδων και 400 αιγοπροβάτων που φροντίζει  στους στάβλους του. 

Από τα πρώτα κιόλας αποτελέσµατα µετά την εφαρµογή του επιχειρηµατικού του σχεδίου για την πατρική κληρονοµιά, είδε πως από εκεί που τα έσοδα της εκµετάλλευσης εξαρτιόνταν παλιότερα σε ποσοστό πλέον του 65% από τις ενισχύσεις, µια στροφή προς τις πωλήσεις και την παραγωγή. Υλοποιώντας επένδυση για αναβάθµιση στάβλου µέσα από τα Σχέδια Βελτίωσης του 1997 και συµµετέχοντας σε ένα µικρό Leader για την ανέγερση τυροκοµείου εντός της εκµετάλλευσης, µπόρεσε να κυνηγήσει τις πωλήσεις, βασιζόµενος µόλις στο 15% από τις κοινοτικές ενισχύσεις. «Η καθετοποίηση της εκµετάλλευσης µας έδειξε την ουσία της πρωτογενούς παραγωγής. Από τότε το 85% των εσόδων βασιζόταν στις πωλήσεις και συνειδητοποιήσαµε πως µέλλον θα έχουµε µόνο αν παράγουµε», αναφέρει ο ίδιος. 

Αισθητική και πιο light προϊόντα είναι οι μελλοντικοί τομείς εστίασης

Στα πρώτα βήµατα της µονάδας, τα εύγευστα προϊόντα αρκούσαν για να κερδίσουν τον καταναλωτή. «Λίγο έως πολύ, τότε όλοι είχαν αναµνήσεις από αυθεντικά προϊόντα. Έπιναν το γάλα µας και θυµούνταν τα παιδικά τους χρόνια» αναφέρει ο συνοµιλητής µας, εξηγώντας πως πλέον αυτό δεν είναι αρκετό. «Χάρη στην ηπιότερη επεξεργασία, εξασφαλίζεται στα προϊόντα η φρεσκάδα, η πλούσια φυσική γεύση και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά» περιγράφει ο ίδιος για τα βιολογικά προϊόντα που παράγει. Σε αυτό το πλαίσιο ετοιµάζεται και το επόµενο επιχειρηµατικό πλάνο της εκµετάλλευσης, που θέλει να προσαρµόσει την εικόνα του τελικού προϊόντος και του αγροκτήµατος, ώστε να είναι πιο ελκυστικά στις νέες γενιές καταναλωτών. Αισθητική και πιο light προϊόντα λοιπόν είναι οι τοµείς στους οποίους θα εστιάσει το αγρόκτηµα στο Λιβαδερό.

Στον σχεδιασµό πιο καινοτόµων συσκευασιών και προϊόντων αναµένει ο Αλέξανδρος Βρόντζος πως θα συµβάλουν τα τρία παιδιά του. Στους υπόλοιπους στόχους της εκµετάλλευσης βρίσκεται η περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξή της. «Θα διατηρήσουµε την καθετοποίηση» εξηγεί ο ίδιος, που µαζί µε τη διαχείριση των ζώων καλλιεργεί επιπλέον 500 στρέµµατα µε σιτηρά και τριφύλλια για ζωοτροφές, καθώς και 300 στρέµµατα λιβαδικών εκτάσεων. Τέλος η επέκταση του δικτύου διανοµής και η βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες συµπληρώνει το τρίπτυχο του άξονα ανάπτυξης πάνω στον οποίο θα βασιστεί η επόµενη ηµέρα της εκµετάλλευσης.


Η επιχείρηση σήµερα απασχολεί 10 υπαλλήλους, ενώ το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο συµπεριλαµβάνει µια σειρά γαλακτοκοµικών προϊόντων όπως είναι το φρέσκο γάλα, η φέτα, γίδινο λευκό τυρί, κεφίρ, γιαούρτι. Επιπλέον, διαθέτει συσκευασµένες κοπές βόειου και κατσικίσιου κρέατος, αλλά και ορισµένα ζυµαρικά. Ντελικατέσεν στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, αποτελούν τους βασικούς προορισµούς των προϊόντων, ενώ οι εξαγωγές καλύπτουν το 10% των συνολικών πωλήσεων.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία