Τα γαλακτοκοµικά προϊόντα Σουλίου βγήκαν για πρώτη φορά το 2018 και µέσα σε δυόµιση χρόνια έχουν ήδη κατακτήσει την αγορά της Ηπείρου και πλέον επεκτείνονται στους γειτονικούς νοµούς όσο το στοίχηµα των εξαγωγών παίζεται στη Γαλλία, τη Γερµανία και την Ισπανία. Τα πρώτα βήµατα όµως του Βαγγέλη και του Αλκιβιάδη Καραγιώτη στην αγορά έγιναν το 1994, όταν ανέλαβαν την οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής ζωοτροφών, πυρήνας της οποίας ήταν 800 στρέµµατα µε µηδική και καλαµπόκι στην κοιλάδα του Αχέροντα. Είτε η εµπορία ζωοτροφών σε τοπική κλίµακα ήταν εξαντλητική υπόθεση το 2008, είτε η δηµιουργικότητα των δύο αδερφών υπερέβαινε τις προοπτικές της αγοράς αυτής, σε κάθε περίπτωση το 2009 στις έγνοιες τους προστέθηκε η φροντίδα 50 αγελάδων της φυλής Χολστάιν και η διαχείριση µιας γαλακτοκοµικής µονάδας που απλώνεται σε 1000 τ.µ στο Σούλι «µε το πιο σύγχρονο αρµεκτήριο και εξοπλισµό που υπήρχε τότε» όπως αφηγείται ο Βαγγέλης Καραγιώτης στην Agrenda. Μια δεκαετία µετά οι προσπάθειές τους πέφτουν πάνω στον τοίχο των χαµηλών τιµών γάλακτος. «Έπρεπε να αποφασίσουµε τότε αν θα κλείσουµε την µονάδα ή αν θα πάµε στην καθετοποίηση» λέει ο συνοµιλητής µας. Χρειάστηκαν τότε 400.000 ευρώ περίπου σε επενδύσεις. Έτσι µε την υπογραφή τους ως «Γαλακτοκοµικά προϊόντα Σουλίου», συσκευασίες γάλακτος, ξινόγαλο, κεφίρ και γιαούρτια τοποθετήθηκαν στα µικρά σούπερ µάρκετ της Ηπείρου.
Όταν αρμέγεται στις 6 και στις 9 το πρωί είναι στο ράφι κερδίζει τον καταναλωτή
Ως ένα προϊόν delicatessen που θα µπορούσε να βρει τη θέση του και στα ράφια των σουπερ µάρκετ χαρακτηρίζει ο Βαγγέλης Καραγιώτης το χαρτοφυλάκιο της διαρκώς αναπτυσσόµενης γαλακτοβιοµηχανίας του.
«Η διαφορά από τον ανταγωνισµό» -λέει- «είναι ότι εµείς γνωρίζουµε τα πάντα για το τελικό προϊόν. Ξέρουµε πώς παράχθηκε η ζωοτροφή τους, αφού εµείς την καλλιεργούµε, ξέρουµε πότε αρµέχτηκε το ζώο και πότε µπήκε το γάλα στην παραγωγή». Ο ίδιος άντλησε αυτοπεποίθηση για την επένδυση στην µονάδα του από την τάση στροφής των καταναλωτών στην εντοπιότητα. «Βλέπαµε τότε ότι οι άνθρωποι θέλουν τοπικά προϊόντα και εµείς αυτό που µπορούσαµε να προσφέρουµε ήταν ακριβώς αυτό. Μπορούµε να εγγυηθούµε ότι το γάλα αρµέγεται στις 6 το πρωί, ότι στις 8 έχει µπει στο µπουκάλι και µια ώρα αργότερα έχει φτάσει στο σούπερ µάρκετ» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Γνωρίζοντας λοιπόν το ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα της επιχείρησης, συνεχίζονται και οι επενδύσεις. Ήδη έχει κατατεθεί φάκελος στον κύκλο του Αναπτυξιακού νόµου που είναι αυτό το διάστηµα ανοιχτός. Είναι το πρώτο πρόγραµµα στο οποίο συµµετέχει η επιχείρηση και στόχος είναι η αναβάθµιση των µηχανηµάτων της µονάδας µεταποίησης γάλακτος, ώστε να µπούνε νέες µηχανές συσκευασίας γιαουρτιών, προϊόν που γνωρίζει µεγάλη ζήτηση στις αγορές που επιχειρούνται εξαγωγές.
Παράλληλα, µέχρι το καλοκαίρι το ζωικό κεφάλαιο προορίζεται να αυξηθεί. «Θα βάλουµε ακόµα 50 µε 70 αγελάδια στην παραγωγή. Τώρα έχουµε 70 αρµεγόµενα ζώα σε σύνολο 130. Θέλουµε να αυξήσουµε την παραγωγή µέχρι το καλοκαίρι γιατί αναµένουµε αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα µας» εξηγεί ο 47χρονος κτηνοτρόφος. Παράλληλα, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στον τοµέα της κτηνοτροφίας, ο συνοµιλητής µας εξηγεί ότι τα ροµποτικά συστήµατα και οι αυτοµατισµοί είναι κάτι που θα σκεφτεί σοβαρά να εντάξει στον στάβλο της επιχείρησης στο µέλλον, αφού πρώτα καταφέρει να επεκτείνει το δίκτυό της.
07-09-2021 22:37Vasilis Moukas
Αγνά και πολύ νόστιμα προϊόντα, έχουν την γεύση του παλιού καλού καιρού! Συνιστώ να τα δοκιμάσετε!
Απάντηση26-02-2021 09:41ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΡόΝΤΟΣ
ΜΠΡΑΒΟ , ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΕΙΣΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ! ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΜΕ ΦΙΛΙΚΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΔΒ.
Απάντηση26-02-2021 08:16VASILIS Tolaros
Αυτοί που τόλμησαν σε δύσκολους καιρούς μακριά από μιζέρια και δικαιολογίες βλέπουν τους κόπους τους να αντσμοιβωνται. Ως καταναλωτής των προϊόντων "Σούλι" βέβαιωνω την άριστη ποιότητα. Καλές δουλειές και επιτυχίες.
Απάντηση